VAZ Łada 2107 1.7 Rajdówka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
MODEL: Łada 2107, rocznik 1996

SILNIK: 1.7i + LPG

UKŁAD DOLOTOWY: m.in. poprawione kanały i łączenie głowicy z kolektorami, rozwiercony mikser

UKŁAD WYDECHOWY: usunięty katalizator - tłumik środkowy przelotowy, tłumik końcowy pusty

ELEKTRONIKA: b/d

UKŁAD NAPĘDOWY: krótka, 5-biegowa skrzynia

ZAWIESZENIE: sprężyny skrócone o 2-3 zwoje, do niedawna przód i tył utwardzony, obecnie tył bliżej serii

KOŁA: jesień, zima - zwykłe stalówki, wiosna, lato - białe alufelgi od Fiata Tipo GT

UKŁAD HAMULCOWY: przód - klocki i tarcze LUKAS; tył - seria

BODY-KIT: podwójne postojówki z tyłu, zaspawane i odelżone tylne drzwi, zamiast szyb - pleksy, przyciemnione klosze lamp tylnych, mniejsze lusterka boczne (starszy typ)

ŚRODEK:wybebeszony, z tyłu klatka, nowa kierownica (seryjna)

CAR-AUDIO: nie jest potrzebne

INNE: b/d

MOC: ~ 90KM przy 5900 obr./min

OSIĄGI: b/d

ZDJĘCIA:

Dawniej...











Obecnie...





Z pewnością część z Was kojarzy tą rajdówkę. Auto kupiłem od naszego forumowicza - Zenuaka, mniej więcej pół roku temu. Jestem bardzo zadowolony z zakupu. Mam pewne plany odnośnie Łady ale zobaczymy na co pozwolą czas i fundusze.
  
 
No no, nieźle Ale pomyśl moze nad zmianą plexy z tyłu na inny materiał-jak to pęka, robi się ostre, a jak się jeszcze oderwie, to może nabroić chyba troszkę... Ale ogólnie git-majonez Do przodu projekt Radości z gabloty życzę
  
 
No, fajnie że jakaś nowa rajdówka wreszcie się pojawiła .

Wrzuć zdjęcia klatki jak możesz (chyba że tak jak teraz patrzę, to nie jest klatka tylko taki tuningowy "roll-bar" czy jak to zwą ? )

I tak jak pisze slepy - zamień plexę na poliwęglan

[ wiadomość edytowana przez: Andrew01 dnia 2009-07-14 00:03:43 ]
  
 
Ładna łada z super silniczkiem. Robi niezły przeciąg na ulicach. Widziałem ją kiedyś na jakimś kjs-ie i musze przyznać że robi niezłe wrażenie.
  
 
Niechętnie ale muszę:

www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=163815&c=0&f=22&start=720&720

Gdyby jednak nie znalazł się kupiec - wystawiam Astrę a Ładę szykuję dalej dla siebie.
  
 
Cytat:
2009-07-13 22:41:30, emde pisze:
MODEL: Łada 2107, rocznik 1996 SILNIK: 1.7i + LPG

LPG
WTF?
  
 
No co? Na rajdach też swoje musi spalic, a benzynka droga, oj, droga...
  
 
umowmy sie ze "rajdówka" i LPG nie brzmią zbyt przekonywująco. albo sie chce ktos scigac albo jezdzic po bulki do sklepu...tak samo jak montowanie mikserow na webery podwojne...

a swoją drogą Bartas Ty się nie śmiej, bo jakbym zaczął wymianiać ile bubli w Waszej Ładzie poznajdywałem to by tu chłopaki się ze śmiechu posikali...
  
 
3zer i tak niedługo ropy dla nas braknie albo nie wielu będzie na nią stać,i będziemy się musieli na innych wynalazkach ścigać, także myślę że mody z gazem to ciekawy pomysł , czemu nie rajdówka ? Pamiętam że jak jeszcze było można to zagazowaną Felicią objeżdżaliśmy nie jedno nieźle przygotowane auto na Tychach. Poza tym zdaje mi się że swego czasu w górskich startowały duże fiaty na gazie
  
 
a widziales kiedys jak wyglada auto po dzwonie i uszkodzeniu butli gazowej? bo akurat kolega mojej dziewczyny tak zginal, nie bardzo bylo co zbierac... no chyba ze ktos wychodzi z zalozenia "po co mi klatka? przeciez nie mam zamiaru walic w drzewa?" no to inna dyskusja...tyle ze dla mnie taki ktos jest debilem i wielokrotnie to pisalem na roznych forach - jedziesz sam - ok, zabij sie, ale jak masz kogos na prawym to reczysz za niego i bierzesz calkowita odpowiedzialnosc za niego....tyczy sie to scigania bez klatki, z klatkami rzezbionymi u pana stacha w garazu i wyczynow typu rajdowka z lpg itp...
  
 
wydaje mi się że większość klubowiczów co najwyżej w KJSach startuje a tam jest bezpieczniej jak na ulicy
  
 
albo trenuje wieczorami tudziez nocami po lasach... nie spieram sie, ale uwazam ze jest to glupota
  
 
Cytat:
2009-08-03 21:58:51, 3zeR_MDS pisze:
umowmy sie ze "rajdówka" i LPG nie brzmią zbyt przekonywująco. albo sie chce ktos scigac albo jezdzic po bulki do sklepu...tak samo jak montowanie mikserow na webery podwojne... a swoją drogą Bartas Ty się nie śmiej, bo jakbym zaczął wymianiać ile bubli w Waszej Ładzie poznajdywałem to by tu chłopaki się ze śmiechu posikali...


witka, no patentów było kilka, ale auto z założenia było kjsowe więc nikt nie myslal o żadnych wysokobudzetowych wydatkach lub zgodnych z homo Fajnie widzieć, że auto trafiło w dobre ręce
  
 
pomijam aspekty sportowe, ale przy wymianie czesci blacharskich usuwa sie pozostalosci starych....a szpachla natryskowa nie jest zbyt szczesliwym wyborem do auta ktore i tak ma byc tyrane po wyrypach a nie startowac w pokazach pieknosci...nie mowie juz o lewej zwrotnicy zamontowanej w prawym kole ale to moze akurat nie twoja wina, choc w sumie nie wiem ktroym z kolei wlascicielem tego auta byles
  
 
Widzę, że wywiązała się tutaj mała dyskusja na temat obecności instalacji gazowej w moim aucie więc napiszę, żeby nie było żadnych niejasności: gdy kupowałem Ładę auto BYŁO już przerobione pod kątem KJS-ów i MIAŁO założony gaz. Od momentu zakupu a był to początek 2009 nie brałem udziału w żadnych rajdach, KJS-ach itd. Moim zamiarem jest powrót do serii (ale głównie wizualnie), tak więc klatka będzie wyrzucona, wróci kanapa, tapicerka itd. Z uwagi na to, że raczej zostanie w moich rękach (dzwonił tylko koleś z Ukrainy, bez konkretów) przerobie ją na "cywilniaka" i nie będzie brała udziału w żadnych rajdach - to nie moje klimaty. Mam nadzieję, że wyjaśniłem definitywnie temat.

Pozdrawiam.
  
 
O ile Impreza STI z LPG wygląda dość... żałośnie będzie chyba najłagodniejszym słowem, to tak kategorycznie bym też na temat gazu się nie wypowiadał. Jest to oczywiście kwestia zrobienia tego w odpowiedni sposób, od początku nastawiony na zastosowanie sportowe (czego o normalnej instalce nie da się powiedzieć), ale pomału powstaje coraz więcej rajdówek na gaz, choć na ogół CNG, nie LPG. Taką rajdówką jeździ Manfred Stohl, ciągle walczący o dopuszczenie przez FIA takich aut do PCWRC. Na austriackim podwórku (o mniej restrykcyjnym regulaminie) wygrywa rajdy Lancerem EVO 9 napędzanym gazem ziemnym. Na 2009 rok przygotował Imprezę N12 w wersji zapalniczka. Kto był, to widział na warszawskiej Barbórce pomarańczowego Golfa Kit Car na CNG.

Biorąc pod uwagę rosnące ceny benzyny, coraz większą modę na ekologiczne (przynajmniej w teorii) rozwiązania typu KERS, to - choć nie jest to kwestia sezonu czy dwóch, ale pewnie co najmniej dekady - gazowe rajdówki mogą stać się dość powszechnym widokem.

Natomiast jazda z tradycyjną, ,,cywilną" instalacją LPG to już kwestia podejścia. Można stwierdzić, że ryzyko dzwona, w efekcie którego butla będzie uprzejmia pierdolnąć i w kawałki roznieść wszystko w promieniu 30 metrów, większe jest w codziennej jeździe niż na KJS. Inna jednak sprawa to KJSy, które - jak przypomni sobie ktoś regulamin ramowy tych imprez i zapisy o max. średnich prędkościach - które z KJSami niewiele mają wspólnego, gdzie idzie się pełnym ogdniem leśną drogą, z prędkością trzycyfrową (jak choćby na słynnej ,,Brodnicy"). Tam nawet ,,czystym", tylko benzynowym autem bez klatki i porządnej płyty pod motorem strach jechać, choć teoretycznie można by dowolnym dupowozem.

A jak ktoś ma niefart, to mu doniczka z kwiatem na łeb spadnie jak z bułkami na piechotę ze sklepu będzie wracał, bo autem nie pojechał, na Pb98 do rajdówki zabrakło
  
 
Cytat:
A jak ktoś ma niefart, to mu doniczka z kwiatem na łeb spadnie jak z bułkami na piechotę ze sklepu będzie wracał, bo autem nie pojechał, na Pb98 do rajdówki zabrakło


No widzisz, a ja nie chodze pod parapetami bo ptaki srają, to i doniczka mi na łeb nie spadnie, w aucie wolę mieć klatkę, a coby nie mówić to lpg w rajdówce to nieporozumienie (nie mówię o aucie embde, bo już wytłumaczył że ma być to dupowóz).
  
 
emde cholera to ty mi sprzątnales ta łade zenuaka chyba w lutym albo styczniu ją chcial pogonic co nie? Juz mialem załatwioną lawete. Widze że jednak stan dobry jak piszesz - kasy duzo jak pamietam nie chcial wiec myślałem że lipna bedzie, ale okazuje sie że nie.
Na szczęście chwile poźniej znalazlem moja obecna lajze, ktora zrobię od początku sam i po swojemu, ale przyznam ze przez dwa dni wqrwiony chodzilem

Troche się dziwię że typowo KJS`owe auto chcesz do serii przywrócić.

Co do LPG ja też uważam że to porażka nawet do KJS, ale prawda jest taka ze swiat poszukuje paliw alternatywnych i prędzej niż póxniej rajdowki (nie mowie o KJS`owychwydumkach) będą calymi klasami jeździć w LPG CNG czy co tam jeszcze splodzą nowego.

Pomyślalbyś 15 lat temu o dieslu w sporcie? A patrz co sie teraz dzieje.
  
 
Cytat:
2009-08-11 12:51:51, ryzu pisze:
emde cholera to ty mi sprzątnales ta łade zenuaka



Zgadza się.

Dzisiaj z przyczyn finansowych sprzedałem Ładę. Pojechała w stronę Ukrainy. Ale na pewno na tym nie skończy się moja przygoda z marką VAZ.

Pzdr.