MotoNews.pl
9 [126 bis] odchudzanie koła zamachowego (234782/0)
  

[126 bis] odchudzanie koła zamachowego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy ktoś już przeprowadzał odchudzanie koła zamachowego i potem wyważał w bisie ???
dałem moje koło do splanowania do wieńca i do wyważenia i tu pojawił się problem. na razie nie zdradzam co mnie nurtuje i dlatego zwracam się z pytaniem czy ktoś już robił taki zabieg w bisie ???
  
 
a coi to za róznica bis czy 126p?? do wienca to jakoś cienko odchudzasz ile płacisz u swiatka?? pewnie drozyzna..

ps ja sie czasem zastanawiam jak to jest, ze ludzie gdzieś cos dają zrobić a potem dopiero pytają jak mozna to zrobić lepiej i taniej gdzie indziej u ludzi którzy nie mają wielkich nazwisk......
  
 
Różnica jest taka ze koło od bisa jest inaczej wyważone jak seryjne, wiec fajnie by było żeby ktoś je wyważył tak samo
  
 
różnica wydaje mi się własnie kolosalna ze względu na ruch tłoków.
i wydaje mi się że mniejszym złem by było nie wyważać niż wyważać koło bisowe.

u świątka 50 zł
  
 
Cytat:
2009-07-14 22:41:00, cichy_b0b pisze:
Różnica jest taka ze koło od bisa jest inaczej wyważone jak seryjne, wiec fajnie by było żeby ktoś je wyważył tak samo


czyli jak??
  
 
klik
w bisie tłoki poruszają się poziomo nie pionowo !!
i jak tłok będzie w GMP to pewna masa musi być "wysunięta" też na zewnątrz ale w tym samym kierunku ale przeciwnym zwrocie.
a jeśli koło zamachowe zostanie wyważone np statycznie jak w 126p to silnik bisowy będzie latał na prawo i lewo bo nie ma masy na kole co skompensuje ruchu tłoków i ich mase
  
 
Cytat:
a jeśli koło zamachowe zostanie wyważone np statycznie jak w 126p to silnik bisowy będzie latał na prawo i lewo bo nie ma masy na kole co skompensuje ruchu tłoków i ich mase


a co ma w ogole masa koła zamachowego do masy tłoków? masa tłoków jest równoważona przeciwwagą wału korbowego. To czy silnik jest położony pionowo, poziomy czy jakkolwiek nie ma znaczenia. koło zamachowe jest masą bezwładnościową mają cą skompensować pulsacyjny charakter pracy silnika, w maluchu o tyle uciązliwy bo dwa razy większy niż w przeciętnym silniku (0 2 tłoki mniej)
  
 
no wiec róznica zadna
  
 
Cytat:
2009-07-15 10:48:22, Poochaty pisze:
a co ma w ogole masa koła zamachowego do masy tłoków? masa tłoków jest równoważona przeciwwagą wału korbowego. To czy silnik jest położony pionowo, poziomy czy jakkolwiek nie ma znaczenia. koło zamachowe jest masą bezwładnościową mają cą skompensować pulsacyjny charakter pracy silnika, w maluchu o tyle uciązliwy bo dwa razy większy niż w przeciętnym silniku (0 2 tłoki mniej)



Polecam jednak sprawdzić jak wyważony jest sam wal od malucha i np CC700, a później sprawdzić jak wał+koło zamachowe+ koło pasowe
  
 
skoro to nie ma znaczenia to czemu koło od bisa i cc700 mają nie symetrycznie nawiercone fabrycznie otwory ???
  
 
bo jest tak jak pisze cichy, cały układ musi byc wywazony razem a nawiert najlepiej robi sie na zamachu bo najłatwiej dlatego jak przesuniesz koło o 1 sróbke np jak było symetrycznie to wywazenie bierze w łeb.

chyba dobrze rozumuje co
  
 
Bo to otwory wyważające. I czy maluch 650 czy sej 900 czy inny pojazd ma takie.
  
 
dokladnie tak jak pisze 34. takie same otwory znajdziesz na dobrych (czytaj fabrycznych) bebnach do malucha. Cichy ma rację ale to są juz detaliczne wywazenia, wazenie całego układu. nie mozna mowic ze za przeciwwage dla tłoków i krob robi kolo zamachowe bo to bzdura
  
 
Poochaty chcesz powiedzieć że te dziury są tylko wyważeniem niedokładności wykonania ??


[ wiadomość edytowana przez: pavlus dnia 2009-07-16 13:44:08 ]
  
 


Koło pasowe od 700, jeżeli ten nadlew i otwór służą tylko do wyważenia niedokładności to strasznie gówniane maja odlewy
  
 
Ja to widzę tak. Najpierw powstał prototyp, goście co się zajmowali wywarzaniem układu korbowego tłokowego stwierdzili że nie da się wyważyć całości wiercąc dziury w kole zamachowym (po prostu podziurawili by je jak ser szwajcarski), wiec wzięli poprawkę i zrobili inny odlew kola pasowego zęby dało się to jakoś wyważyć nie wiercąc olbrzymich dziur na kole zamachowym.

Może się mylę ale taka pierwsza myśl przyszła mi do głowy.
  
 
Cytat:
Poochaty chcesz powiedzieć że te dziury są tylko wyważeniem niedokładności wykonania ??


nie, te dziury są zapewne pozostałością po wyważaniu całego układu korbowo tłokowego. Ale tu są mylone dwa pojęcia. wyważenie układu korbowo - tłokowego i przeciwwaga. ja mówię, że koło zamachowe nie jest przeciwwagą, a wy mi z uporem pokazujecie zdjęcia ważonych kół.
Cytat:
nie ma masy na kole co skompensuje ruchu tłoków i ich mase


cos takiego napisał kolega, jest to przekłamanie - przeciwwagą dla masy tłoków jest półksiężyc na wale korbowym. a wyważenie całego układu na tip top to już zupełnie inna bajka...

[ wiadomość edytowana przez: Poochaty dnia 2009-07-16 15:52:07 ]
  
 
Te dziury w kole zam. od bisa/cc700 są po to, żeby doważyć zbyt lekką przeciwwagę na wale korbowym.
  
 
Cytat:
2009-07-16 15:58:31, 16piotrek pisze:
Te dziury w kole zam. od bisa/cc700 są po to, żeby doważyć zbyt lekką przeciwwagę na wale korbowym.


czyli z tego wynika że takiego koła nie można wyważyć np statycznie jak od 126p bo silnik się będzie telepał
  
 
Witam!

Patrzac na zdjecia musze sie zgodzic z przedmowcami ze kolo zapachowe sluzylo w bisie rowniez jako przeciwwaga.

Z drugiej jednak strony jezeli nie chcesz sie bawic w wywazanie calego ukladu to zaryzykowalbym wywazyc kolo statycznie tak jak sie to robi do 650. Dlaczego? Bo:
- waly bisowskie byly czasem fabrycznie montowane do 650 a tloki 650 sa ciezsze niz 700

Jak nie sprobujesz to sie nie dowiesz