MotoNews.pl
  

[MK7] wysokie spalanie na LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
zakladam temat, moze ktos mial taki przypadek i cos doradzi.

moj escort to MK7 rok 95 1.8 105KM jezdze na LPG zawsze palil w okolicach 10l gazu.

Ktoregos pieknego dnia zaczal palic okolo 15l. Wiec od razu wizuta u gazownika. Fachowiec zrobil przeglad instalacji wyregulowal zalozyl nowy parownik nowe filterki i mialo dzialac. A tu lipa auto zachowuje sie tak samo.

Co dziwniejsze kiedy silnik sie nie rozgrzeje pali 15l. natomiast kiedy odpale auto i na postoju poczekam az nabierze temp. takiej az wlaczy sie wentylator i dopiero potem jade w trase to wtedy pali 10l.

Szukalem juz w sieci podobnego przypadku jednak nie udalo mi sie nic konkretnego znalezc.

Kazda sugestia mile widziana...
  
 
Siema!

Widzę, że łączy nasze samochody więcej niż tylko chęć usprawnienia pod kątem modyfikacji konsoli.

Niestety - WITAJ W KLUBIE! Mi też od niedawna zaczął chlać koło 14/100 a wcześniej spalanie miałem na poziomie 10/100. Przez pewien czas tłumaczyłem to sobie używaniem klimy ale jak było kilka chłodniejszych dni gdzie jej nie używałem to i tak spalanie miałem na poziomie 14/100. Baaaardzo mnie to wpienia bo 1.08 jadę na urlop a tu cena LPG pnie się w górę i jeszcze zaczął mi więcej chlać...
Oczywiście u gazownika byłem na przeglądzie, myślałem, że jakiś wyciek itp ale nic z tego regulacja i nadal 14/100
Silnik 1,8 16V 115HP instalka LPG sekwencja ESGI.

A kilka dni temu zacząłem szukać interfejsu do programowania tej centralki - samochód chyba się o tym dowiedział...

Pozdrawiam.
  
 
podejrzewam ze interfejs do programowania nic tu nie pomoze. Ja juz robilem tak ze zamiast krokowca wstawilem zwykly register (srube). Skrecilem go na tej srubie tak zeby dalo sie toczyc (o normalniej jezdzie nie bylo mowy) spalanie owszem spadlo ale do 13l. ale jakim kosztem i i tak nie bylo tak jak wczesniej. Podejrzewalem czujnik temperatury silnika bo byl uszkodzony. Wymienilem na nowy i nic sie nie zmienilo.

Na chwile obecna podejrzewam sonde lambda, ale nie wiem jak ja sprawdzic. Nie chce nowej kupowac a potem sie okaze ze to znow nie to. I tak juz wlozylem okolo 400zl a efektu brak
  
 
Sprawdz ile pali na benzynie. jeżeli benzyna jest ok to nie ma bata żeby palił więcej niż 20 % na lpg. Gazownik odwalił popyline jezeli spalanie nie spadło. posprawdzaj wszystkie połączenia czy są szczelne, filtr gazu zmieniałes?? Instalki starszego typu czyli 2 gen biorą sygnał min z sondy lambda, jeżeli działa nieprawidłowo to faktycznie może duzo palic, sprawdz ją sobie. sekwencja bierze tylko czasy wtrysku z wtryskiwaczy pb. No i bardzo ważna kwestia to sprawne świece i przewody zapłonowe - motorcraft.
  
 
Proponuje w miare mozliwosci i sytuacji finansowej sprobowac pojezdzic na PB i zobaczyc ile spala na benzynie, jesli rowniez o wiele za duzo to znaczyloby ze to nie wina instalacji gazowej. Tak mi sie przynajmniej wydaje.
  
 
wszystko ladnie pieknie tylko zeby sprawdzic spalanie na PB musialbym zatankowac go do pelna przejechac 100km i dolac. Nie musze chyba mowic ile kosztuje caly zbiornik paliwa

Jezeli chodzi o instalacje gazowa jest dokladnie sprawdzona i to co nalezalo wymienic zostalo wymienione.

Przewody WN i swiece wymienione jakies 10 tys km temu na NGK (jezeli byloby z nimi cos nie tak to by na gazie parskal, kichal, strzelal, a takiej sytuacji nie ma).

Pytanie...

jak sprawdzic sonde??

bylem u elektromechanika celem pomiaru stwierdzil iz metoda miernikowa nie mozna uzyskac dokladnego pomiaru...


A co mnie najbardziej zastanawia to to ze gdy silnik sie zagrzeje to spalanie jest w normie (czyli ok 10l.)!!!!!!!!!!!!!!!

[ wiadomość edytowana przez: srvrserver dnia 2009-07-17 15:12:07 ]
  
 
A jaką masz instalke gazu ? Z parownikiem/mixerem czy jak to tam nazywają ?
Może zobacz w tym kierunku, z tego co wiem Parownik jest zależny od temperatury silnika.

U mnie instalka w mieście zużywa ok 12l/100km co uważam jest dobrym osiągiem. Silnik 1.8 105KM, a lubię sobie przycisnąć
  
 
Kolego Srvrserver, na 90% to sonda lambda.
Zapewne działa, ale nie w całym zakresie.
Zobacz na szrocie, może coś mają za 50 pln, tylko pilnuj długości kabla Sondy i niezapomnij o miedzianym smarze.

  
 
A co powiecie w moim wypadku? Sekwencja i nagle wzrosło mi spalanie LPG, dziś byłem na stacji i na 228km weszło mi 26,8l gazu. To będzie coś koło 11,8 (ani razu na klimie ale fakt, noga dość ciężka). Mam też mały problem z obrotami na jałowym ale to raczej nie będzie miało związku z tak dużym spalaniem.
  
 
Cytat:
2009-07-18 00:29:55, R_O_Y pisze:
A co powiecie w moim wypadku? Sekwencja i nagle wzrosło mi spalanie LPG, dziś byłem na stacji i na 228km weszło mi 26,8l gazu. To będzie coś koło 11,8 (ani razu na klimie ale fakt, noga dość ciężka). Mam też mały problem z obrotami na jałowym ale to raczej nie będzie miało związku z tak dużym spalaniem.


Wynik jak najbardziej prawidlowy. Jak mialem escorta z gazem to w miescie palil mi cos kolo tego.
  
 
Cytat:
2009-07-18 00:29:55, R_O_Y pisze:
A co powiecie w moim wypadku? Sekwencja i nagle wzrosło mi spalanie LPG, dziś byłem na stacji i na 228km weszło mi 26,8l gazu. To będzie coś koło 11,8 (ani razu na klimie ale fakt, noga dość ciężka). Mam też mały problem z obrotami na jałowym ale to raczej nie będzie miało związku z tak dużym spalaniem.

To dośc częsty problem, przy sekwencji jest o wiele więcej do roboty. zapewne sie rozkalibrowały wtryski ( na przykład valteki potrafią sie rozkalibrowac po 15000 km). im tansza instalka, tym gorsze graty pakują pod maske i zaczynają sie problemy. przy 2 generacji przktycznie nie miało się co zepsuc oprocz reduktora a tu niestety...... ale tak to jest, im jest cos bardziej zaawansowane technologicznie, tym więcej jest przy tym nakładów finansowych ( i nie tylko)
  
 
Ja mam wlasnie instalacje 2 generacji z mikserem w dolocie. Parownik i wszystkie filterki wymienione na nowe, wiec nie ma co szwankowac wiecej w takiej instalce, a auto pali 15l.
  
 
No nie wiem ziomal czy to jest spalanie na normalnym poziomie, jak pali mi 10/100 aż tu nagle 14/100 to nie jest normalne. Po pierwszej regulacji wynik jest już lepszy ale zjadę jeszcze zbiornik i wtedy sprawdzę.

Kolego xplosiv mylisz się i to bardzo. Z instalacją sekwencyjnego wtrysku gazu nie ma więcej roboty niż z instalacją mieszalnikową a o korzyściach nie wspomnę. Zgadzam się tylko z tym, że jak włożysz gówniane materiały to wiadomo że się szybko zużyją ale jak klamoty masz OK to zapominasz o instalacji. Wiem co mówię sekwencję mam od 1,5 roku a wcześniej przez ponad 5 lat miałem 2 generację.

Na pewno mam do wymiany filterek gazu ale to raczej nie będzie miało wpływu na spalanie po prostu teraz jest taki efekt, że przy 4k zaczyna mi się dławić a wcześniej ładnie się wkręcał >4k.
  
 
a ja też mam pytanie co do mojej strychniny 1.8 16v 97.
Zaczął również więcej palić bo z 10 do około 12 litrów. Czy może mieć znaczenie odłączony czujnik prędkości?
Ponadto ostatnio jeździłem meganą 1.4 16v 100 KM i powiem szczerze że moje padło nawet nie podskoczy pomimo 115 KM. Czy takie zamulenie może wynikać z braku w/w czujnika prędkości?
filtry zarówno gazu jak i powietrza wymienione. A samochód na benzynie słabszy niż na gazie.