MotoNews.pl
  

Gaz nie dochodzi do gaźnika!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.Pontiac le mans 1.6 1988r czyli Kadett w wersji amerykańskiej.auto "diagnozowało" już 2 fachmanów z profesjonalnych zakładów. zatrzymało się z małym ostrzeżeniem (zaczął się krztusić) jeździł tylko na gazie prawdopodobnie.Gaz wychodzi z butli ,klikają wszystkie elektrozawory ale do gaźnika już nie dociera!Przełączyłem na benzynę ale ona też nie bardzo dociera przez wtrysk(ledwo coś tam kapnie)Auto mam 2 tygodnie z czego tydzień stoi a jedyny "efekt " napraw to nowy akumulator i wszystko wyodkręcane.Co ważne rozrusznik kręci i iskra jest.Po zalaniu gaźnika bezpośrednio benzyną zapala.Nie słyszę kliknięcia przy zmianie dwupozycyjnego przełącznika benzyna/gaz. Proszę o pomoc w znalezieniu usterki .
  
 
odkręć przewód gazowy który idzie na mixer i podaj napiecie z akumulatorta na cewki i sprawdx w ten sposob czy w ogóle reduktor puszcza gaz.
  
 
Gaz wychodzi z butli,przepuszcza go do instalacji pierwszy zawór ,dochodzi do "czegoś" z zaworem przykręconym do reduktora na którym też jest zawór.Niestety nie mogę odkręcić połączenia z reduktorem potrzebny wąski mocny klucz ,chyba 12). sprawdzę jutro dam znać. Dziękuję
  
 
Mnie chodziło o gumowy przewód który idzie do mixera gazowego na gaźniku.


Cytat:
2009-07-19 21:35:13, zjawien pisze:
Gaz wychodzi z butli,przepuszcza go do instalacji pierwszy zawór ,dochodzi do "czegoś" z zaworem przykręconym do reduktora na którym też jest zawór.Niestety nie mogę odkręcić połączenia z reduktorem potrzebny wąski mocny klucz ,chyba 12). sprawdzę jutro dam znać. Dziękuję

  
 
Cytat:
2009-07-19 21:35:13, zjawien pisze:
Gaz wychodzi z butli,przepuszcza go do instalacji pierwszy zawór ,dochodzi do "czegoś" z zaworem przykręconym do reduktora na którym też jest zawór.Niestety nie mogę odkręcić połączenia z reduktorem potrzebny wąski mocny klucz ,chyba 12). sprawdzę jutro dam znać. Dziękuję



To "coś" z zaworem przykręconym do reduktora to najprawdopodobniej filtr gazu. jeśli zrobisz jak ci croma każe to bedziesz wiedział czy reduktor przepuszcza gaz. Jak nie to albo całkowicie zapchało ci wspomniany filtr, albo masz na amen zapaćkany reduktor (to tez się co jakis czas czyści ) albo zagnieciony gdzieś przewód gazowy albo nie wiem co jeszcze...
  
 
Wymieniłem elektrozawór z filtrem ,puszcza gaz do reduktora i z reduktora do gaźnika( pomocna rada dziękuję)idalej auto nie odpala! tzn odpala ale tylko przy wypiętej centralce(nowej zresztą) Autronic as 103 przy odpaleniu szybko zwieram styki (bez wpiętej centralki)i dopiero zapala. I tak zapala ale nie trzyma wolnych obrotów , jedna ze śrub na reduktorze podwyższa słyszalnie obroty,druga prawdopodobnie ta od wolnych nie reaguje .
  
 
Cytat:
2009-07-24 13:50:47, zjawien pisze:
Wymieniłem elektrozawór z filtrem ,puszcza gaz do reduktora i z reduktora do gaźnika( pomocna rada dziękuję)idalej auto nie odpala! tzn odpala ale tylko przy wypiętej centralce(nowej zresztą) Autronic as 103 przy odpaleniu szybko zwieram styki (bez wpiętej centralki)i dopiero zapala. I tak zapala ale nie trzyma wolnych obrotów , jedna ze śrub na reduktorze podwyższa słyszalnie obroty,druga prawdopodobnie ta od wolnych nie reaguje .


Nie do końca rozumiem... nie chce odpalić na benzynie czy chodzi ci o odpalenie na gazie? Po pierwsze z założoną poprawnie instalacją MUSI chodzić dobrze na benzynie gdy przełącznik centralki jest w położeniu "benzyna". I to musisz najpierw zrobić. Jesli są z tym problemy to może być coś nie tak z podpięciem instalacji albo z odcięciem paliwa przy pracy na gazie. A może też jest to problem z tak trywialną rzeczą jak prawidłowa regulacja. Spróbuj po tej wymianie elektrozaworu z filtrem (swoją drogą wystarczyło pewnie wymienić sam filtr) podjechać do jakiegoś gazownika z doświadczeniem aby ci wyregulował instalację. Ale, tu sie powtórzę - najpierw silnik musi poprawnie pracować na benzynie pozdra