MotoNews.pl
  

Łyse opony na suchym asfalcie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak zachowują się zupełnie łyse opony na suchym asfalcie?

Oczywiście nie pytam o slicki, tylko starte opony zwykłe. Trzyma się to jakoś? A co się dzieje na delikatnym zabrudzeniu?
  
 
pytanie troche głupie, bo jakbyś pomyślał to sam byś doszedł do tego, że zwykłe opony jak są łyse najczęsciej wybulają bo już są takie cienkie, przyczepność jest przy jezdzie na wprost, daj se dupie siana i nie ryzykuj


[ wiadomość edytowana przez: qbara dnia 2009-07-19 16:48:33 ]
  
 
Jezeli spilujesz nowa opone do lysego, trakcja bedzie dobra. Ale tylko na idealnie czystym asfalcie. Zwykle lyse opony sa stare, tak wiec i stwardniale wiec prowadzenie bedzie do d...
  
 
Widzę, że za bardzo się streściłem...

Łyse - mam na myśli 175/55r13 (marki nie znam), bieżnik 1-2mm, bez bąbli, drutów na wierzchu, itp (tak twierdzi koleś, który chce je sprzedać, jeszcze nie widziałem). A obecnie mam 175/70r13 d168 i okazjoinalnie męczę się na nich natorze kartingowym.

Choć wolałbym 175/50r13 lub nawet cm szersze i o niższym profilu, ale wątpię, żeby udało mi się znaleźć.

[ wiadomość edytowana przez: szymon1977 dnia 2009-07-19 18:03:36 ]
  
 
Sprawdz czy nie sa stare. Guma z czasem twardnieje. Starte opony powinny lepiej trzymac na suchym asfalcie - z mojego doswiadczenia. Jednak mieszanka gumy nie jest taka sama w calej objetosci opony wiec moze byc tak (ale nie musi) ze nie beda trzymac za dobrze jesli bieznika bedzie b. malo albo wogole.

W 175/55 R13 w porownaniu z tym co masz na pewno bedzie lepsze, chocby dlatego ze precyzja kierowania sie poprawi.
  
 
Cytat:
2009-07-19 18:00:02, szymon1977 pisze:
bieżnik 1-2mm


hehhe no to przecież normalne opony
wszyscy jeżdzą na takich
nie no na poważnie to na niektórych zawodak paczom na opony zeby byly do znacznika, ale jak na tor kart to jak znalazł
  
 
swego czasu śmigałem na mocno podjechanych zimówkach dobijałem je od nowych do samego zera i jeżeli chodzi o torową jazdę to różnicy nie było w sumie żadnej, ale to była opona która koniec żywota miała po 2 latach od produkcji, jak będzie stara guma to czy będzie bieżnik czy nie to i tak dupa, chyba że do samej zabawy to niższy profil napewno zrobi różnice na plus
  
 
Cytat:
2009-07-19 23:44:29, Try3ek pisze:
...chyba że do samej zabawy to niższy profil napewno zrobi różnice na plus



Cel można powiedzieć częściowo zabawowy: przesunąć się z drugiej połowy do pierwszej połowy w klasyfikacji. Własnie szansę widzę w wyraźnie niższym profilu, bo zwłaszcza przy takich temperaturach na 175/70r13 samochód prowadzi się jak po błocie. Ani dobrego czasu, ani przyjemności z jazdy. A moje opony mam na samochodzie już 3 lata, więc też młode nie są
  
 
nie jest to glupie posuniecie o ile tak jak pisali wczesniej guma nie jest stara, na zawodach picanto cup chlopaki nowe pirelki scierali tarkami zeby zedrzec wiekszosc bieznika - opona wtedy tak nie plywała po asfalcie - stosowane oczywiscie tylko na suche nawierzchnie
  
 
Tak zwane szorstkowanie - zdzieranie bieznika z nowej opony.


Ja ujme to tak, mam jakies stare gumy na tyle w maluchy, jedna jest gładka a druga jeszcze ma odrobinke bieznika. Na suchym asfalcie maluch idzie bokiem...wystarczy troche energiczniej wejsc w zakret.
Masakra... nie polecam, jedynie fajnie sie na placyku po deszczu lata
  
 
tak sie trzyma 899spi na dembicy frigo 2letniej oczywiscie łysej czzyli nie widac bierznika

http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=jQdIebIIExg

kostka tego dnia była bardzo czysta

moje 90kg +20l beny w baku i w 1.26 minuty widac własnie przyczepnosc
  
 
Józek, tam to Ci zawias puścił
  
 
nie no chyba nie bo jak był bieżnik na oponach tak 5mm to mogłem jeździć w prawo i nie było takich jaj

zresztą te bile nieźle trzymały
  
 
Cytat:
2009-07-20 22:28:52, jozekrj pisze:
tak sie trzyma 899spi na dembicy frigo 2letniej oczywiscie łysej czzyli nie widac bierznika http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=jQdIebIIExg kostka tego dnia była bardzo czysta moje 90kg +20l beny w baku i w 1.26 minuty widac własnie przyczepnosc



Cytat:
2009-07-20 22:48:56, jozekrj pisze:
...jak był bieżnik na oponach tak 5mm to mogłem jeździć w prawo i nie było takich jaj...



Oooo dobry film i komentarz. Znaczy sie jak byl bieznik to przyczepnosc na suchym byla gorsza niz bez bieznika.
  
 
Cytat:
2009-07-20 22:28:52, jozekrj pisze:
tak sie trzyma 899spi na dembicy frigo 2letniej oczywiscie łysej czzyli nie widac bierznika



myślę o letnich oponach