MotoNews.pl
2 KONTROLKA CHECK ENGINE ASTRAII (23505/267)
  

KONTROLKA CHECK ENGINE ASTRAII

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
HELP!
MAM Astre II silnik X16SZR. Od pewnego czasu zapala mi się kontrolka check engine. (Wymienilem tylko żarówke - może to mieć jakiś wplyw? ) Już się wszystkiego trzepiam, bo nie wiem co jest. Pojechalem do mechanika. Powiedzial ze jest jakiś blad w komunikacji miedzy modulami.
Na poczatku zapala sie i gasla.Teraz swieci sie non stop.
Prosze o pomoc!!!

Z gory dziekuje.
  
 
Miałem podobny przypadek i była walnięta sonda lambda. Może też być uszkodzony przepływomierz powietrza.

Pozdrawiam
  
 
A w tej asterce maszli gaz czy może pozostałeś przy benzynce. U mnie bowiem zaczęła się zapalać po założeniu gazu i tylko podczas jazdy na benzynie, podobno to normalne, jak powiedziano mi w pewnym warsztacie?
  
 
Dziekuje wszystkim za odpowiedz. Pomotam cos z ta sonda i przeplywomierzem. Napisze co bylo. THNX
  
 
u mnie w senatorku kontrolka raz sie zapalila i okazalo sie ze jest walniety czujnik polozenia walu korbowego , co prawda jeszcze go nie wymienilem ale juz wiem co jest
  
 
Cytat:
2003-08-22 22:16:56, krybuj pisze:
Dziekuje wszystkim za odpowiedz. Pomotam cos z ta sonda i przeplywomierzem. Napisze co bylo. THNX



Silnik X16SZR nie ma przepływomierza
  
 
Co w takim razie radzicie? Sonda lambda?
  
 
Jak byś miał walniętą sondę to silnik powinien więcej palić a z rury wydechowej powinien wylatywac dym, poprostu auto powinno kopcić, nierówna praca na wolnych obrotach to podstawowe objawy uszkodzonej sondy.
  
 
Zmieniłem swojego rekorda na vektre około miesiąca temu i jeszcze jej nie wyczułem , ale od kąd założyłem gaz to podczas dłuższej jazdy zapala sie ta kontrolka na kilka sekund i po chwili gaśnie. Na początku myślałem że jest to związane z temperaturą silnika bo troszke sie przegrzewała a teraz sam zgupiałem
Pozdrawiam
  
 
U mnie właśnie wystepuje to samo na benzynie kontrolka świeci po oczach, na gazie spokój. Nie wiem jak wy ale ja już to zaakceptowałem jako normalkę. Choć miałem okres kiedy paliła się też na gazie, ale to było minęło i odpukać nie ma jej, uffff.
  
 
to chyba pech
akurat przed swiętami
jechalem dzis rano
nagle zaczeła mi sie żarzyc i delikatnie mrugać kontrolka check engine

nigdy wczesniej takiego czegos nie miałem
to samo dzieje sie na gazie i na benzynie-gaz mam od wrzesnia i było dobrze

potem kontrolka zaczeła sie swiecic non stop

pojechałem do domu po kase i na serwis
jade,kontrolka zgasła,i po kminucie znów sie zapaliła

w serwisie powiedzieli ze jak cos to jutro,pojechałem do innego zakładu,powiedzieli ze w czwartek.

to ja znów do domu,na internet i chciałem sam zczytac kod błędu
łączylem drucikiem piny,tak jak na schematach i nic
nie mrygał check tylko się ciagle świecił

co to moze byc?
silnik pracuje normalnie i na gazie i na benzynie,
na benzynie delikatnie falują obroty

p.s
przypomniało mi sie jeszcze cos
otóz jak włączam zapłon,testuja się kontrolki,to po chwili włączają mi sie oba wentylatory na chłodnicach.
wyłączam zapłon,wyjmuje kluczyk,wentylatory dalej chodzą,wyłączają sie po ok minucie-półtorej.
silnik nie był zbyt gorący,zdąrzył troche ostygnąc.
nadmieniam,iz wczesniej nie było czegos takiego,nic sie samoczynnie nie włączało.




[ wiadomość edytowana przez: Grzesiek dnia 2004-12-21 10:36:43 ]
  
 
ja mialem cos podobnego gdy walnol mi katalizator-silnik zaczol chpdzic w trybie awaryjnym tylko do 40km/h po podlaczeniu komputera do kostki servisowej pokazalo sie 5 usterek ,jak sie okazalo wina ukladu wydechowego( wymiana kolektora ,kat.,1 i 2 tlumik)120 eur
  
 
narazie zgasło
nie wiem jakim cudem,ale zgasło
mimo to w czwartek pojadę na komputer
30 zl zapłacę i moze bede wiedział co się dzieje.
  
 
Cytat:
2003-08-22 01:55:43, krybuj pisze:
HELP! MAM Astre II silnik X16SZR. Od pewnego czasu zapala mi się kontrolka check engine. (Wymienilem tylko żarówke - może to mieć jakiś wplyw? ) Już się wszystkiego trzepiam, bo nie wiem co jest. Pojechalem do mechanika. Powiedzial ze jest jakiś blad w komunikacji miedzy modulami. Na poczatku zapala sie i gasla.Teraz swieci sie non stop. Prosze o pomoc!!! Z gory dziekuje.


Najlepiej jak podjedziesz gdzieś gdzie Ci podepną komputer i wtedy będziesz wiedział, co dolega.

  
 
w świeta zrobiłem ponad 300 km
lampka się świeci
dziś pojechałem na komputer
wyskoczył błąd 0650
"lampka kontrolna silnika"
gośc powiedzial,ze widocznie kabelek od lampki gdzies przetarty albo przerwany i się świeci kontrolka

wiecie może gdzie znaleźc schemat elektryczny do astry II,żeby wiedzieć dokładnie którędy idzie ten kabel?

wiem,ze jest urządzenie które pokazuje przerwę w kablu,ale do kabli sieciowych
czy jest cos takiego do kabli elektrycznych?

chyba czeka mnie wizyta u elektryka
  
 
Sprawdz rzecz banalna ,mianowice w opelkach ludia swirowac immobilajzery i wtedy tez bedzie sie zapalac kontrolka , sproboj drugim kluczykiem odpalac bryczke.
  
 
To ja mam immobilizer?
  
 
Ostatnio miałem podobny problem,- jechałem na trasie ok 130h i w pewnym momencie silnik przestał przyśpieszać ,(zapaliła się wtedy kontrolka) tak jakby silnik przeszedł na jakiś tryb awaryjny. Po zatrzymaniu się i ponownym ruszeniu kompletny muł na jałowym i każdym biegu . I teraz co ciekawe po wyłączeniu silnika i wyjeciu kluczyka ze stacyjki ponownie uruchomiłem auto,kontrolka już się nie świeciła a silnik był OK. O co tutaj chodzi
  
 
Cytat:
2004-12-27 18:38:04, Grzesiek pisze:
To ja mam immobilizer?


Pewnie, że masz a kluczyku masz zakodowaną do niego pastylkę i jak ją wyjmiesz to nie pojedziesz.
  
 
Cytat:
2005-01-01 10:58:22, Artur7 pisze:
Ostatnio miałem podobny problem,- jechałem na trasie ok 130h i w pewnym momencie silnik przestał przyśpieszać ,(zapaliła się wtedy kontrolka) tak jakby silnik przeszedł na jakiś tryb awaryjny. Po zatrzymaniu się i ponownym ruszeniu kompletny muł na jałowym i każdym biegu . I teraz co ciekawe po wyłączeniu silnika i wyjeciu kluczyka ze stacyjki ponownie uruchomiłem auto,kontrolka już się nie świeciła a silnik był OK. O co tutaj chodzi


Miałeś jakiś chwilowy błąd, który komputer widział do momentu wyłączenia zapłonu a po ponownym uruchomieniu silnika on nie wystąpił, ale komputer na pewno go zapamiętał i po podłączeniu kompa będziesz mógł sprawdzić, o co chodziło