MotoNews.pl
  

Kontrolka silnika Zafira

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.
Mam problem: W Zafirze 2.0 DTH (2001) zapala się ciągle kontrolka silnika (samochód z kluczem). Serwis wymienił już : czujnik hamulca, pompę podciśnienia, serwo, przepływomierz. I nici
Jeżeli ktoś spotkał się z takim przypadkiem to proszę o pomoc (podpowiedź) może pomogę serwisowi

Dzięki z góry - Pozdrowionka

[ wiadomość edytowana przez: Res dnia 2002-09-16 22:59:54 ]
  
 
Witam ... w klubie diesli opla z zapalajac sie kontrolka silnika.
Mam vectre 20dth i wiele zapalonych lampek za soba.
Z mojego doswiadczenia wynika, ze w servisie moga wynienic olej i to tez nie zawsze dobrze.
Najmniej poznanym silnikiem jest wlasnie diesel - przy pierwszej usterce zaproponowali wymiane pompy paliwowej za 13 tys PLN - zawal gwarantowany.
Skonczylo sie na elektrozaworze za 500 PLN - oczywiscie zdiagnozowal to inny elektronik.

Zajrzyj na strone bosch serwisu - oni maja lepszych mechanikow i przedewszystkim lepszy sprzet diagnostyczny.

http://www.bosch.pl/pl/bosch_car_service/index.html

Jakie masz objawy jak sie zapali lampka??

Jak zapala mi sie ostatnio lampka to sie okazalo, ze musialem oczyscic i wyregulowac zawor od recyklulacji spalin.

Michal
  
 
Objawy przy zapalaniu się lampki (tryb awaryjny):
- max obroty 3000
- turbina off
- moc 1/2

lampka zapala się w dwóch sytuacjach:
1. wolne obroty, po użyciu hamulca (np. dojaz do skrzyżowania, korek, itp.) a potem "przyspieszenie" i lampka świeci,
2. prędkość 130-140 (tylko przytakiej do tej pory wystąpiło) zapala się na jakieś 45 sek.
  
 
Jezeli chodzi o pierwszy przypadek to nie jeszcze moj samochod takiego numeru nie wycial

Natomiast drugi to jest to co mialem ostatnio.
Podjalem nastepujace kroki:
- przeczyscilem zawor recylkulacji spalin (taki a la grzybek, jak otworzysz maske to zamocowany na bloku silnika;
zaraz na wysokosci chlodnicy dokladnie na jej srodku; zeby sie do niego dostac trzeba zdjac plastikowa pokrywe z silnika. Trzeba ten zawor wyjac i wyczyscic zrowno sam zawor jak i w srodku w bloku silnika; ja mialem tam strasznie duzo nagaru) to niestety sprawy nie zalatwilo ale silnik mial lepsza dynamike na niskich biegach
- drugi krok to wizyta w servisie boscha i rachunek za 400 PLN.
Niestety niechcieli mi powiedziec co dokladnie zrobili faktem jest, ze zadnej nowej czesci nie zalozyli a na rachunku widnieje pozycja regulacja elektrozaworu od recylkulacji spalin

Zobacz moze masz nieszczelne lub zapchane przewody od podcisnienia pomiedzy zaworem recylkulacji spalin i elektrozaworem nim sterujacym (przy akumulatorze z prawej strony - w Vectrze)

Michal

ps jak uporasz sie z naprawa to daj nam znac co bylo problemem
  
 
Dzięki za info - widzę, że jesteś oblatany !
Poinformuję o efekch. Wiesz, sam na razie nic nie będę robił ale będę miał asa w rękawie na serwis .
Jeszcze raz dzięki!

Niestety pozostaje jeszcze ten pierwszy (bardziej kłopotliwy przypadek) - do tej pory tłumaczą to problemami z podciśnieniem - a wymienili praktycznie wszystkie podzespoły!


Robert
  
 
No rewelacja Panowie!!!
Zostawiłem swoją Zafirkę w ASO (po raz ostatni - jak nie zrobią to nowe auto).
Oni zadzwonili do centrum europejskiego i opowiedzieli to wszystko co pisałem wyżej.......... a tamte barany kazali wymienić ASO-wcom jeszcze raz pompe podcisnienia wymieniali ją miesiąc temu
Czy wszędzie muszą być taborety
pozdr
Robert
  
 
Witam!!!
Chciałem poinformować wszystkich zainteresowanych rozwiązaniem powyższego problemu, iż w dniu dzisiejszym odebrałem Zafirkę z ASO i............ twierdzą, że będzie już oki.
Przyczyną powyższych zachowań była (w ocenie aso) wadliwa pompa podciśnienia zamias 0,7 dawała 0,4 - 0,5. Jak pisałem powyżej już raz ja wymieniali ............ wniseki są następujące:
- wciskają kity
- UWAŻAJCIE NA NOWE CZĘŚCI!!!!!!!!!!!! z zasady mogą być wadliwe.
Narazie byłoby na tyle - pojeżdże - zobaczę!!!!

Pozdrawiam wszystkich OPELKOWCÓW
  
 
Res, życze ci powodzenia... śledze ten temat już jakiś czas i widze, ża masz ładny pieprznik z ASO... Nie trać wiary!!! Pozdr.
  
 
witam !!! panowie rozmawiace na temat tej kotrolki silnika - ja mam trójkącik z kluczem, a chyba to to samo - zapal mi sie czasem jak przekrecam stacujkę i gasnie po 15 sekundach - o co chodzi ???? i nie zawsze tak jest od czasu do czasu. a na wyświetlaczu pojawia sie napis BREMSLICHT PRUFUNG ?????
moze wiecie a moze nie
niby sprawdz swiatło hamulca ale sa git żarówko świeca


[ wiadomość edytowana przez: frendli dnia 2005-12-12 07:49:53 ]
  
 
tym komunikatem się nie martw,przy każdym uruchomieniu silnika pojawia się taki i po pierwszym nacisnieciu na hamulec znika
  
 
oki !!! panimaju !!! thx za odp !!! pozd
  
 
tak myślisz !!! tak ma byc z tymi hamulcami ???/
  
 
a jak komputer ma sprawdzić czy żarówki stopu są Ok
  
 
palą sie przecież , ja sprawdziłem !!!!! chyba ze to złudzeni i trzeba wymienic
  
 
A po co chcesz wymienic dobre żarówki
po uruchomieniu silnika komputer może zdiagnozować poziom oleju,chłodzenia,poduchy,abs i co tam jeszcze,ale świateł stopu nie zdiagnozuje bo włączaja sie dopiero po nacisnieciu na pedał hamulca i domniemywa tylko awarię podajac taki komunikat>

Sorki koledzy za OT
Również obserwuje wątek o Check Engine
  
 
dziwna sprawa !!! wydaje mi sie ze tnie powinno tak byc !!! miałek kiedys omege b i komunikat pojawiał sie jak pzrepaliła sie żarówka !!!! ale oki jesli tak ma byc niech bedzie !!!
  
 
Wsiadasz do samochodu,przekręcasz stacyjkę,odpalasz silnik i wtedy komputer prosi o sprawdzenie świateł STOP.Jak się zapalą to jest ok i już nie ma żadnych komunikatów