Skrzynia 125p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam pytanie czy ktoś z Was próbował kiedys dołożyc 5 bieg do skrzyni 4 pionowej? Kumpel gdzies tam słyszał ze trzeba wymienic tył skrzyni ze skrzyni 5. Pozdr.
  
 
Jedyna możliwość dołożyć piątkę, to tak jak piszesz założyć tylną obudowę od poloneza no i zamieszać w bebechach skrzyni.
Jak zmienisz tylną obudowę to już będziesz miał skrzynkę ze skośnym lewarkiem i musisz rzeźbić w tunelu auta.
Robota bez sensu.
Kup po prostu skrzynię 5 z poloneza, a jeśli chcesz mieć sprzęgło sterowane hydraulicznie to przełóż do niej dzwon od fiatowej skrzyni.
Do fiatowej skrzyni nie ma innej możliwości dołożyć piaty bieg - jedynie poprzez przeróbkę na skośny drążek.
  
 
No a pionowa 5 z fiata 132 Special ?
Identyko budowa jak pionowej 4 ze 125p
  
 
Pomysł pana Stalina jest dobry, nie trzeba by wtedy tunelu zbytnio demolować, tylko dzwon tej skrzyni chyba nie pasuje pod silniki fso, nie wiem czy dzwon skrzynek fso pasuje do tej skrzyni ze 132/argenta.
Warto pokombinować, wtedy drążek pozostałby na swoim miejscu.
Przy innej skrzyni trzeba się jeszcze zaopatrzyć w przednią część wału i połączyć ją z resztą fabrycznego układu.
Chyba, że tak ja k pisałem, nie przeszkadza ci skośny drążek, to wrzucaj skrzynkę z polda.
  
 
pytanie czy skrzynia 5 od poldolota wpasuje się do fiata z 87r ze skrzynką 4 biegową
  
 
o.m.g ...

polecam poczytać forum , skoro do kanta z wąskim tunelem wchodzi v z argenty ...



[ wiadomość edytowana przez: Blady dnia 2009-10-05 19:13:53 ]
  
 
Pewnie już było ale nie chce mi się sprawdzać więc odpowiem. Tak.
  
 
Tak na marginesie, we fiacie z 87 roku już fabrycznie masz skrzynię polonez . Jesli to jest czwórka, to wyjmujesz ją i zakładasz w jej miejsce 5 bez żadnego ale.
  
 
to się podczepię:
czy jest jakaś różnica między skrzynią IV z 125p a poloneza?
  
 
zależy od lewarka, w kantach do 83 były pionowe i taka skrzynia jest inna, jeśli ma skośny lewarek to niema różnic.
  
 
Jeśli z pionowym drążkiem to wszystkie skrzynie są takie same. A jeśli ze skośnym to może być IV lub V biegowa. Przy czym były różne wartości przełożeń. Starsze skrzynki miały krótsze biegi, nowsze chyba od 85 roku dłuższe. A i starsze IV łatwiej było przerobić na V bo wystarczyło dokupić koła V biegu a w nowszych trzeba było wymieniać wałek główny. Natomiast z zewnątrz jedyną różnicę stanowi zabierak wychodzący ze skrzyni biegów bo były stosowane dwa rodzaje przegubu elastycznego stary typ w metalowej obudowie i nowszy cały gumowy.
  
 
dzięx
  
 
po '93......przed '93....2,0 (132)..... 4ka '80

1.3,830.....3,778........3,612..........3,75
2.1,971.....1,944........2,045..........2,30
3.1,321.....1,307........1,357..........1,49
4.1,000.....1,000........1,000..........1,000
5.0,806.....0,803........0,870..........------
R.3,574.....3,526........3,244..........3,87


Ponadto była też druga 4'ka ciut dłuższa od tej którą wyżej podałem, z niej rozwinięto piątkę (V bieg - 0.88 )


[ wiadomość edytowana przez: Nomad dnia 2009-10-10 18:39:32 ]