MotoNews.pl
  

Buczy na gazie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Obecnie mam Forda Focusa 1.6 z instalacją sekwencyjną i sterownikiem STAG.


2 tygodnie auto zostało "zagazowane" i od początku eksploatacji instalacja buczy.
Objawia się to tym, że jak się rozgrzeje silnik, po dodaniu gazu na ok 1500-2000 obr. słychać wyraźne buczenie, coś jakby gra na trąbce lub waltorni. Na benzynie nic nie buczy.
Macie może jakąś sensowną przyczynę, bo buczenie jest naprawdę upierdliwe.
  
 
a na jakim reduktorze? bo na zavoli moze się tak zdarzać
  
 
reduktor tomasetto
  
 
trudno mi coś okreslic bo nie zdarzył sie jeszce nam przypadek buczenia tego reduktora. ale moze to jest pierwszy. na poczatek wymienic do sprawdzenia.
  
 
Moje auto Opel Agila również po zagazowaniu stało się głośniejsze i pojawiło się drżenie nadwozia szczególnie wyczuwalne na pedale sprzęgła. Obecnie mam przebieg 50000 na gazie i albo objaw ustąpił, albo ja się przyzwyczaiłem.
Parownik obecnie słyszę zaraz po rozruchu - cyklicznie odgłos wzmaga się i słabnie.
Instalacja sekwencyjna LR Omegas, LI02, czarny Matrix.
  
 
drżenie może wywoływać nierówna praca silnika. a co do reduktora to na jakim ciśnieniu jest ustawiony?
  
 
Mój parownik pracuje na 0,1MPa. Silnik pracował równo zaś drżenie miało wyraźnie większą częstotliwość niż obroty silnika i stałą amplitudę. Przez chwilę miałem zamiar zamocować parownik elastycznie lecz odstąpiłem od tego, bo znajduje się on w miejscu niedostępnym na ścianie grodziowej od strony silnika w okolicy pedałów właśnie. Myślę, że gazownicy mogli by pomyśleć o elastycznym mocowaniu parownika (w miarę możliwości) ku uciesze swoich klientów.
P. S. Gazownik oddając mi auto po przeróbce sam stwierdził, że w kabinie zrobiło się jakby głośniej. Na szczęście jest to na razie jedyna uciążliwość tej przeróbki.
  
 
mocowanie elementów inst na tej ścianie grodziowej nie jest dobrym rozwiazaniem bo drgania wewnatrz parownika i wtryskiwaczy beda słyszalne w kabinie. może tu siedzi problem.