MotoNews.pl
5 Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki resetuje się radio i zegar.. (235644/26)
  

Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki resetuje się radio i zegar..

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, po 3 dniach nieużywania samochodu występuje taki problem jaki zapisałem w temacie tzn. zapala normalnie bez żadnych problemów ale jak esperaka zgaszę i wyjmę kluczyk to po ponownym odpaleniu zeruje mi się zegar na podsufitce i muszę od nowa radio ustawiać bo resetuje się... Co może być tego przyczyną? Akumulator kupowałem na zimę więc raczej nie powinno być z nim problemu... Hm... co ciekawe mam zamontowany w nim alarm ale alarm się nie resetuje... Jak myślicie jaka może być tego przyczyna?
  
 
alarm ma z reguly dodatkowe zasilanie bateryjne tzw podtrzymanie co powoduje ze po odlaczeniu lub odcieciu aku alarm sie zalaczy. Moze Ci beziecznik polecial bo radio ma 2 przewody zasilajace staly + dla utrzymania napiecia oraz +. Moze ci bezpiecznik polecial od utrzymania pamieci. Moze jest na wspolnym z zegarkiem.
  
 
Dzisiaj rownież odłączył mi się alarm... W ogóle się nie uzbraja... Nie mogę go również zamknąć na pilota... Co ciekawe co zauważyłem to wyjęciu kluczyka światła działają normalnie... Czyli ... I TAK NIE WIEM W CZYM TKWI PROBLEM>>>
  
 
a patrzyles na bezpieczniki ?
  
 
a może by tak zwalić na stacyjkę ??
  
 
stacyjka? staly + co idzie na podtrzymanie pamieci radia nie idzie przez stacyjke.
  
 
Cytat:
2009-08-07 16:28:39, adamesce pisze:
stacyjka? staly + co idzie na podtrzymanie pamieci radia nie idzie przez stacyjke.


nie filozuj...jak nie masz lepszego pomysłu ..... ..tonący brytfanny się chwyta (nawet gorącej) ..

ja bym jednak wzion i sprawdził ...boooo:

Cytat:
2009-08-07 14:13:26, sadsoon pisze:
Co ciekawe co zauważyłem to wyjęciu kluczyka światła działają normalnie...

  
 
w takim razie popatrz na bezpiecznik najpierw jesli jest caly to wyjmij radio i zmierz sobie jakims miernikiem czy masz staly + na radiu (zolty lub czerwony, zalezy ktory chinczyk skladal kostke) po wylaczeniu stacyjki powinienes miec na jednym z nich caly czas +12 a na drugim nie powinno byc nic. Sadze ze skoro Ci sie kasuje radio i zegarek (ktory tez ma podtrzymanie i to chyba tym samym przewodem/bezpiecznikiem) to tam szukaj. Kazdy alarm ma bateryjne zasilanie w razie odciecia aku wyje syrena (nagly zanik zasilania) teraz Ci juz nie uzbraja sie bo sie bateria rozladowala.

Jesli chcesz druciarstwa to z alarmem nie pomoge ale radio:
wyciagnij radio i zmostkuj zolty z czerwonym - utrzymanie z zasilaniem (tylko pod warunkiem ze masz kostke w kierownicy przerobiona bo zasilanie na radiu masz dopiero po przekreceniu stacyjki lub musisz przelozyc kable)
  
 
Mi radio działa niezależnie od tego, czy kluczyk w stacyjce, czy nie.
  
 
Cytat:
2009-08-07 17:50:39, Ikarus260 pisze:
Mi radio działa niezależnie od tego, czy kluczyk w stacyjce, czy nie.



I tak powinno być przy podłączeniu do standardowej instalacji radiowej w złomero... z złomgunie mam odwrotnie. Przekręce kluczyk w off i radio też robi off. Dopiero przekręcenie kluczyka w specjalną, pierwszą pozycję pozwala włączyć radio i daje prąd w gnieździe zapalniczki.
  
 
Cytat:
2009-08-07 17:54:43, piotr_ek pisze:
I tak powinno być przy podłączeniu do standardowej instalacji radiowej w złomero... z złomgunie mam odwrotnie. Przekręce kluczyk w off i radio też robi off. Dopiero przekręcenie kluczyka w specjalną, pierwszą pozycję pozwala włączyć radio i daje prąd w gnieździe zapalniczki.



Ja mam podobnie kluczyk of i radio of. Mialem clio i bylo podobnie kluczyk of i radio of
  
 
Cytat:
2009-08-07 18:29:35, adamesce pisze:
Ja mam podobnie kluczyk of i radio of. Mialem clio i bylo podobnie kluczyk of i radio of



I to jest standardowa typowa sytuacja w większości samochodów.
  
 
Cytat:
2009-08-07 18:48:49, Blister pisze:
I to jest standardowa typowa sytuacja w większości samochodów.



Ale dla swojej uciechy można to szybko przerobić

Ja mam radio i zapalniczkę podłączoną poza stacyjką
  
 
Pewno, że można tylko ja mam pewność, że jak wyjmę kluczyk to żaden odbiornik nie będzie mi szamał prądu, a Ty nie
  
 
Zegarek i radio i tak Ci będą szamać prąd
Podobnie jak u mnie
  
 
To zależy... ja jeszcze zasilam z gniazda zapalniczki CB i czasami przenośną chłodziarkę. Postoi tak złomguna z włączonym CB przez trzy czy cztery dni i co?
  
 
Skleroza dobra choroba...
  
 
Generalnie żadna różnica bo jak radia słucham to i tak w aucie siedzę więc żaden problem mieć stacyjkę na 1 przekręconą.
  
 
Cytat:
2009-08-07 21:22:48, krzychu_ch pisze:
Skleroza dobra choroba...



Ciekawostką konfiguracyjną jest fakt, że w ojca megane z 1997r. można włączyć radio bez kluczyka, a i tak po 15 min. samo się wyłączy i ponownie trzeba je włączyć - i tak co 15 min. Podobnie z oświetleniem po otwarciu drzwi. Swieci 15 min. i gaśnie. U mnie w złomgunie z 1999r. już tego bajeru nie ma.
  
 
Fakt, jest to fajne.
Podobne rozwiązanie miałem w firmowym oplu movano