Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
el_comendanto (M) ![]() トヨタカムリ | 2009-08-10 19:25:38 Tutaj chyba nie uzyskasz za duzo informacji o interesujacym cie modelu, poniewaz srednia wieku pojazdow na tym forum jest troche wyzsza ![]() |
![]() Miro600V BMW Head Moderator BMW E46 325Ci coupe ... The City of Sin | 2009-08-12 03:51:58 Z tego co wiem w 730d z tych lat był M57N, montowany równierz w e46 od bodajże 2003, a o te już łatwiej na forach ![]() ![]() Pozdrawiam. |
Jacek_E38_745 BMW E38 745 / E34 52 ... Pruszkow | 2009-10-10 21:25:09 Witam,
Zgadzam sie z przedmowca co do trwalosci silnika M57N, jest to wersja rozwojowa doskonalego i slynacego z wysokiej jakosci, kultury pracy i prostoty budowy M57 z lat poprzednich (do Lipca 2001). W (obecnych) silnikach BMW nie ma czegos takiego jak wymiana rozrzadu. W tych silnikach luzy kasowane sa automatycznie i do rozrzadu nie zagladamy do konca zycia silnika. Rozrzad napedzany jest 2 lancuchami. Rozwiazanie to znacznie przyczynilo sie do slawy silnikow BMW z ich dlogo wiecznosci. Zdazaja sie czesto auta z silnikiem M57 z przebiegiem ponad 1.000.000 !! km i to wcale nie jest zaskakujace. Typowy Wol roboczy BMW. Jesli chodzi o turbine to jest projektowana na 150.000 km, jej wirnik obraca sie z predkoscia 130.000 obr/min i wytrzymanie 150.000 km przebiegu to spory wysilek. Jesli wlasciciel auta odpala silnik, daje silnikowi / olejowi 2 minuty na rozgrzanie a po przyjechaniu na miejsce nie wylancza silnika tylko czeka 2 minuty az turbina / lozyska ostygna (turbina rozgrzewa sie do 800 C a lozyska do 300 C) to wtedy turbina dozyje tych 150 a czasami 250 tys km. Wymiana na nowa to 4500 zl + robocizna, regeneracja 1500 ale czasami nie ma czego regenerowac. Trzeba tankowac dobrej jakosci olej, zatkane wtryski to wydatek 800 zl/ sztuke x 6 sztuk. Czasami daja sie wyczyscic / zregenerowac. Co 10.000 km nalezy wymieniac olej w silniku, filtr powietrza (ze wzgledu na turbine) ale silnikowi to rowniez dobrze zrobi. W E65 czasami pada system naglosnienia - serwis $$ Zawieszenie jest doskonale, sztywne. Wnetrze bardzo wygodne, naglosnienie jak w sali odsluchowej (w wersji z 12 glosnikami). Przyspieszenie, hm.... wyprzedzenie tira na drodze zajmuje jakies 1.5s - po przelaczeniu skrzyni w tryb sportowy. Silnik M57N jest oszczedny a za razem mocny jak Tur gdy jest taka potrzeba (wowczas zapominamy o ekonomice). Do tego silnika jest bardzo duzo czesci zamiennych na rynku - akceptowalne koszta utrzymania jesli auto planowane jest na kilka lat. Jezdzac po naszych drogach koncowki kierownicze nadaja sie do wymiany na nowe co 2 lata. Amortyzatory - jesli auto ma aktywny system zawieszenia to 1 amortyzator kosztuje 2000 zl. Jesli sa standardowe to cena jest "normalna". Jesli podniesie sie maske silnika i z kapsla zakrywajacego sruby mocujace kolumne McPersona wystaje kabel elektryczny to mamy aktywne zawieszenie. Super komfortowe lub twarde - na tym ustawieniu auto prowadzi sie genialnie. Usmiech sam pojawia sie na twarzy ![]() System kontroli trakcji dziala wysmienicie i nie czuje sie interwencji. Mozna go wylaczyc, ale ...... ![]() W przypadku 745d sytuacja jak wyzej za wyjatkiem turbiny - 10.000 zl + wymiana oraz 8 wtryskiwaczy. Jesli auto nie ma powypadkowej przeszlosci, to jest to doskonaly samochod do czerpania przyjemnosci z jazdy. I jest to szczera prawda. Pozdrawiam, Jacek [ wiadomość edytowana przez: Jacek_E38_745 dnia 2009-10-10 21:32:44 ] [ wiadomość edytowana przez: Jacek_E38_745 dnia 2009-10-10 21:33:34 ] |