MotoNews.pl
  

Był taki upał.....czyli CHAM(owanie)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Był taki upał, że jak struś srał to tupał. Na dworze piekło 32 stopne,w radio Shazza, obok dwie Skody i żona w aucie - jednym słowem armagedon motoryzacyjny. Węzeł przy Marsa w Warszawie charakteryzujący się tym, że pobudowali wiadukty by więcej aut...mogło stać! Doturlałem się na odcinek pod wiadukt w odrobinę cienia, klima wyje, po horyzont dachy aut i drgające powietrze. Przede mną jakieś dalekowschodnie monstrum z dwoma wydechami. W pierwszej chwili nawet nie zwróciłem uwagi bo znaczek obcy a nazwa nie do wymówienia. Po chwili jednak zaczęło się. Otóż gość cały czas trzyma włączony hamulec. Światła z tyłu na ledach nawet przy zamkniętych powiekach tak dają po gałach, że łzy po plecach ciekną. Zapowiada się dłuższy postój, więc zaciągam ręczny wychodzę i przez okno stwarzając pozory nabytej /broń boże wrodzonej/ kultury proszę by nie trzymał kulasa na hamulcu bo mi z tyłu oczy wypala. Ponieważ miał rejestrację z Siedlec nie spodziewałem się szybkiego zrozumienia tematu, nie mniej jednak zwięźle gość zripostował:
-Ale ja mam automat!
Ja pytam:
- No to co z tego?
Gość, że tak trza (wymowa - cza) i nie zdejmie kulasa.
Odpuściłem bo twarz miał troglodyty i totalny brak szyi, a ja poczułem się przez chwilę jak murzyn na pikniku ku klux klanu.
Temat z automatem jednak mnie zaintrygował i pobiegałem po tematach aftomata różnych forów jak i instrukcji użytkowania aftomata przez znawców najwyższej klasy tudzież jelenpodobnych jak ja. No i ciekawostka. Otóż w rzeczy samej napisano mundrze, że na światłach nie trzeba przerzucać z D na N bo w żaden sposób to nic nie zmienia, i w niczym nie pomaga....
Ok ja się z tym zgadzam. jest jednak jedno ale. Jak się stoi na tym nieszczęsnym D na światłach to przecież z tyłu walą po gałach prawie zawsze trzy lampy hamulcowe. Jak to trwa 5 sek to ok ale jak 30 to czasami dostaje wytrzeszczu dwugałcznego. No i teraz pytanie...czy nie czuję się czasem jak drogowy kmiot lub cham mając świadomość, że ten z tyłu ma rentgena robionego przeze mnie na czerwono? Otóż właśnie tak się czuję ((
Ot odrobina perwersyjnej motoryzacyjnej autoironii
pozdrawia zupper z oczopląsem

  
 
zupper może trzeba zwiększyć dystans.

od poprzedzającego pojazdu
i nie tylko

...machanie biegałką aftomatową na każdych światłach czy w korkach faktycznie niczego dobrego dla skrzynki nie wnosi.
  
 
Mnie az tak bardzo nie przeszkadzaja swiatla stopu u innych, ale co prawda - ledy potrafia byc wnerwiajace maksymalnie jak wala po galach. Moje (i nasze) w łamagach sa zwykle - jasne, ale nikt nie powie ze oslepiaja. W nowych samochodach niestety teraz jest moda ze jak nie led to ble... i to jest bolaczka - trzeba poczekac az troche sie szybki przybrudza w nich albo...
albo podejsc, wybic, sprawa zalatwiona...

Wiem, wiem... znowu jestem narabany i niekonwencjonalnie podchodze do tematu Jednoczesnie obiecuje od tej pory zawsze byc przygotowany i wozic ze soba wagę i lont coby przezdwczorajsze zawiedzenie niektórych osobników nie miało więcej miejsca

ps. Jak to było? Ty mi dasz ciepła, a ja Ci dam d...?
  
 
Podczas dnia to nie jest problem, jeśli jednak postoisz w cieniu lub wieczorem za takim gościem nieco dłużej......sam zobaczysz
  
 
przelaczaj na N i sie nie pitol.Ba nawert hamulca trzymac nie musisz by potem spowrotem wlaczyc D.Poprotu pocigasz drazek a skrzynia po sekundzie zapoda bieg i jedziesz.Sa auta w ktorych trzeba wcisnac hamulca by dokonac zmiany z N i z P no ale nie tutaj.Skrzyni nic sie nie stanie A wrecz jest jej lzej bo stanie na 1 biegu w D bez przemieszczania sie to niec innego jak marnowanie calkiem srporej ilosci energi i jakby nie bylo sprzeczne logicznie dzialanie skrzyni ktora chce jechac i ciagnie a nie moze , do sytuajcji gdzie jest ona w luzie i kreci sie swobodnie.
  
 
Jest jeszcze trzecia możliwość, dająca namiastkę jazdy manualem.
Tzw. ręczny.
  
 
Tragedia poprostu... było od razu strzelac do gnoja że hamulca nie pusza
  
 
na N nie ma smarowania - służy tylko do przełączenia z D na R i nie powinno się załączać do innych celów.
  
 
Cytat:
2009-08-21 17:50:59, Behi pisze:
na N nie ma smarowania - służy tylko do przełączenia z D na R i nie powinno się załączać do innych celów.



O widze kolega wielce uczony.Wiec aby byc dociekliwym spytam sie jak kolega mysli ze N jest ulamkowo sekundowym przystankiem pomiedzy biegami to wogule po co go wszyscy na swiecie montuja??Do przepychania auta ze zgaszonym silnikiem??
Zanim cokolwiek odpowiesz to doinformuj sie w kwesti elementarnej budowy automata
  
 
Cytat:
2009-08-21 23:14:51, SENATOR pisze:
O widze kolega wielce uczony.Wiec aby byc dociekliwym spytam sie jak kolega mysli ze N jest ulamkowo sekundowym przystankiem pomiedzy biegami to wogule po co go wszyscy na swiecie montuja??Do przepychania auta ze zgaszonym silnikiem?? Zanim cokolwiek odpowiesz to doinformuj sie w kwesti elementarnej budowy automata


he he dokładnie. Nikt nie zmienia na N .... z lenistwa... tak jak ja w aucie żony
  
 
Cytat:
2009-08-21 23:14:51, SENATOR pisze:
O widze kolega wielce uczony.Wiec aby byc dociekliwym spytam sie jak kolega mysli ze N jest ulamkowo sekundowym przystankiem pomiedzy biegami to wogule po co go wszyscy na swiecie montuja??Do przepychania auta ze zgaszonym silnikiem??



po to aby przy zmianie z D na R i odwrotnie był czas na wyrównanie ciśnień w skrzyni i tylko po to. Do przepychania tylko w wypadku awaryjnym i to do kilkudziesięciu kilometrów maks - właśnie ze względu na brak smarowania.
  
 
Cytat:
2009-08-22 21:09:43, Behi pisze:
po to aby przy zmianie z D na R i odwrotnie był czas na wyrównanie ciśnień w skrzyni i tylko po to. Do przepychania tylko w wypadku awaryjnym i to do kilkudziesięciu kilometrów maks - właśnie ze względu na brak smarowania.


No to popatrz bo zaden automat z jakim mialem stycznosc nie slyszal o tym co usilnie wmawiasz i przez to sie nie popsol.No to powiedz mi czym sie rozni P od N.I jednak widze ze sypiesz specjalistycznymi pojeciami a dalej nie znasz budowy i dzialania skrzyni.Wiec przyjmij do wiadomosci ze jesli tylko silnik pracuje to skrzynia ma pompowany olej a wiec i smarowanie I zadne teorie o tym ze na jakims ustawieniu tegoz zjawiska nie ma jest bredzeniem i wola o pomste do senatorium.Ty pomyliles informacje odnosnie holowania zgaszonego auta ktore musi byc bezwzglednie na N (dlatego pytam o roznice miedzy P) holowane z predkosciami w okolicach max 50 i max 50 km odleglosci w dodatku niektorych skrzyn nie wolno wcale nawet o km.powracajac do tych co mozna skoro wolno z takimi a innymi warunkami holowac i nic im sie nie dzieje to co ma sie im stac gdy pracuje silnik i maja smarowanie??bo pompa oleju pracuje??
  
 
Cytat:
2009-08-23 23:42:58, SENATOR pisze:
No to popatrz bo zaden automat z jakim mialem stycznosc nie slyszal o tym co usilnie wmawiasz i przez to sie nie popsol.No to powiedz mi czym sie rozni P od N.I jednak widze ze sypiesz specjalistycznymi pojeciami a dalej nie znasz budowy i dzialania skrzyni.Wiec przyjmij do wiadomosci ze jesli tylko silnik pracuje to skrzynia ma pompowany olej a wiec i smarowanie I zadne teorie o tym ze na jakims ustawieniu tegoz zjawiska nie ma jest bredzeniem i wola o pomste do senatorium.Ty pomyliles informacje odnosnie holowania zgaszonego auta ktore musi byc bezwzglednie na N (dlatego pytam o roznice miedzy P) holowane z predkosciami w okolicach max 50 i max 50 km odleglosci w dodatku niektorych skrzyn nie wolno wcale nawet o km.powracajac do tych co mozna skoro wolno z takimi a innymi warunkami holowac i nic im sie nie dzieje to co ma sie im stac gdy pracuje silnik i maja smarowanie??bo pompa oleju pracuje??



Może zamiast sypać oszczerstwami w moim kierunku powiesz coś sensownego?

W pozycji zarówno N jak i P, bo wiesz czym się różnią zapewne skoro twierdzisz że ja mogę nie wiedzieć, ciśnienia smarowania prawie nie ma - zdajesz sobie z tego sprawę? Wiesz że tarcze sprzęgła niepotrzebnie pracują?

Zasada jest prosta - odpalasz silnik, wyrzucasz N czy P - tyle - kolejny raz użyjesz po zakończeniu jazdy.
  
 
Kolego gubisz sie w zeznaniach i joz ci mowie dlaczego.Twoj jeden z argumentow to to ze tarcze sprzegla niepotrzebnie pracuja(pytanie co masz na mysli mowiac pracuja,bo jesli stan wysprzeglenia to nie jest to stan pracy a jesli zasprzeglenia to niewiem jakim cudem skoro potrzeba do tego silownika hydraulicznego(tak zalacza sie pakiet sprzeglowy w automacie)a ty twierdzisz ze niema cisnienia oleju Magia?no ale idac dalej tym tokiem to powiedz jak to sie ma do stanu faktycznego gdzie np w omedze masz 5 pakietow sprzegiel i niema tak ze albo wszystkie sa zaprzeglone albo zaden z nich.Uzyskanie przelozenia realizowane jest kombinacja zasprzeglenia jednych i wysprzeglenia drugich WIEC KTORE KIEDY SIE NISZCZA??
No ale sprowokowany twoim zadaniem dowodow podlaczylem kompa i zrobilem dowody braku cisnienia w skrzyni .
Brak cienienia na N
Brak cienienia po zalczaeniu D
Ten sam brak cienienia na D po 2 sekundach pozniej


[ wiadomość edytowana przez: SENATOR dnia 2009-08-24 23:35:52 ]
  
 
chłopaki, luzzz, po 3 browarach świat jest przyjemniejszy

jeden spec od naprawy skrzyń aftomiatycznych opierd... mnie ostro za machanie biegałką na światłach i potem startowanie z N na D bez hebla. Tłumaczył z pół godziny dlaczego skrzynka (GM) szybciej mi się skończy jak nie przestanę.

nie pamiętam o co mu chodziło, gadał z sensem by tak nie robić więc przestałem
  
 
Poczytałem tutaj: aftomaty i nie ma jednoznacznych wniosków, że to jakaś tragedia postój na N. Nie mniej jednak, szczególnie wieczorem na światłach enkuje.
Pozdro