Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Marvelius_Ambero Daewoo Espero 1,8 CD ... Warszawa | 2009-08-12 11:41:38 Witam,
Mam taki dziwny problem z autem z silnikiem 1.8CD, podczas jazdy na LPG II gen. Samochód odpala na zimnym silniku normalnie, jadę na benzynce i po rozgrzaniu przełączam na gaz. Póki silnik nie osiągnie temp pracy (powiedzmy wskazówka nie dojdzie do połowy skali) wszystko jest ok. Jednak po rozgrzaniu i upłynięciu pewnego czasu od momentu zapalenia (różnie 30-40 min) silnik przy niższych obrotach, między 2-3k obr/min, w odczuwalny sposób traci moc, krztusi się i dławi, gdy uda się przekroczyć 3k obr/min odzyskuje rezon, a po spadku obrotów sytuacja się powtarza. Po chwili takiej pracy w ogóle nie jest w stanie podnieść obrotów nawet w zakresie 1-2k obr/min, zaczyna nierówno pracować na obrotach jałowych, przy jednoczesnym wciśnięciu sprzęgła i hamulca obroty potrafią spaść do 500-600, pryka, dławi się i krztusi przy wciśnięciu pedału gazu. Nim zacznie się ta jego jazda chodzi normalnie, jedynie chwilę przed tym momentem, gdy wciśnie się gwałtownie gaz prawie do końca dźwięk jaki wydaje silnik zmienia się, jakby był przyduszony, czuć, że nie pokazuje wszystkiego na co go stać...stać go na niewiele, ale... ![]() Jeżeli ktoś miałby jakiś pomysł co to może być, byłbym wdzięczny za podzielenie się podejrzeniami:> Mnie już szlag trafia z tym, na szczęście moje podróże rzadko [ wiadomość edytowana przez: Marvelius_Ambero dnia 2009-08-12 11:42:30 ] [ wiadomość edytowana przez: Marvelius_Ambero dnia 2009-08-12 11:44:45 ] |
![]() slawek_p Klubowy Weteran Vectra C /Astra G/ P ... Jasienica | 2009-08-12 14:09:24 Jeśli zapala się kontrolka Check Engine to może spróbuj odczytać kod błędu. |
![]() Blister ESPERO 1.8 CD LPG Poznań | 2009-08-12 14:23:22
Jeśli emulator działa poprawnie to check się nie zapala, owszem u mnie czasami zapali się na gazie ale jak jadę powyżej 140 km i sprawdzałem błąd i wyskakuje EGR ale rzadko jeżdżę pow. 140km więc wtedy się nie zapala. Sprawdź błędy i będziesz wiedział co go gryzie. |
![]() Marvelius_Ambero Daewoo Espero 1,8 CD ... Warszawa | 2009-08-13 12:05:23 Rysiu1:
Właśnie też takie wrażenie odniosłem, że jest za bogato, tylko czym wytłumaczyć fakt, że problem pojawia się po pewnym czasie jazdy na gazie? Jego komputer dopiero w pewnym momencie podaje mapy, przy których mieszanka staje się za bogata? Jeżeli chodzi o odczytanie błędów, to szczerze nie mam pojęcia jak to zrobić ![]() Jeżeli chodzi o emulator, to czy on nie odpowiada za odcięcie wtrysków w czasie gdy auto jedzie na LPG? Czyli jeżeli chodzi nie ten, tego to oznaczałoby, że pompuje też wahę do gazu i stąd ta bogata mieszanka? Tylko, że niespecjalnie mi waha znika. Mam butle 65l, z tego wyjeździć mogę 55l i robię na tym 600-650km i do tego mi schodzi ćwiartka baku wahy, czasem ciut więcej lub ciut mniej. Może ktoś ma jakiegoś mechaniora od gazu do polecenia? Tylko nie energy gaz polska, bo to naciągacze są, choć podobno dobrze robią ![]() |
![]() slawek_p Klubowy Weteran Vectra C /Astra G/ P ... Jasienica | 2009-08-13 14:46:08 Do sprawdzenia kodu błędów nie jest potrzebny komputer z interfejsem. W złączu diagnostycznym ECU zwierasz styk A ze B i zczytujesz błyski kontrolki check na desce. Przykładowo błąd numer 13 to 1 błysk trwający 0.4 sekundy i 3 błyski po 0.4 sekundy po 1 sekundzie po pierwszym. Każdy błąd wyświetlany jest trzy razy po koleji po czym potem trzy razy następny. Standartowo na początku wyświetlany jest kod 12 . Potem wystarczy, że sprawdzisz co to za błąd i wszystko jasne. Skorzystaj z wyszukiwarki jest tam dosyć dużo na ten temat.
|
![]() DeeJay Klubowy Weteran ![]() Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2009-08-13 18:15:51 A nie będzie walnięty czujnik temperatury silnika dający info do ECU ? Drugi od kontrolki może być ok ![]() |
![]() Ikarus260 Klubowy Weteran Opel Astra Warszawa - Gocław , Żoliborz | 2009-08-14 14:04:00
U mnie się zacina silniczek krokowy. Muszę raz na jakiś czas go odkręcić ( na szczęście jest na samej górze zaraz pod maską i muszę go poprostu wcisnąć inaczej nie pracuje na gazie ale to raz na jakiś czas. |
![]() Marcin_J Espero 1.5 Gniezno | 2009-08-15 10:53:51 Kurde zrobiło mi się identycznie to samo!
Pomór jakiś czy co. W poniedziałek jadę do gazowników. |
![]() Marcin_J Espero 1.5 Gniezno | 2009-08-20 15:51:54 Winny znaleziony. Czujnik temperatury. Chyba ten na reduktorze bo się niedopytałem. W sumie logiczne. Czujnik nie działał więc jak silnik był zimny to dawał dużo gazu coś ala ssanie i wszystko grało a jak się rozgrzał to się bidulek zalewał bo komp dostawał info, że jeszcze zimno mu jest.
Do Rysiu
Też się gazownika pytałem i podobno jednak jakoś tam komp ustala ilość gazu również w oparciu o temperaturę. Może tylko Autronic tak ma? Nie wiem, nie znam się ![]() [ wiadomość edytowana przez: Marcin_J dnia 2009-08-20 15:55:12 ] |
taboon Gdynia | 2009-08-20 22:07:35 Podobnyt objaw mialem tyle że bez check engine z winy przewodów WN |
![]() Marvelius_Ambero Daewoo Espero 1,8 CD ... Warszawa | 2009-09-29 13:57:22 Dziękuję za sugestie. Znalazłem rozwiązanie sam...o tyle dziwne, że sam jestem zaskoczony. Sprawdziłem błąd jaki generował mój ECU, mianowicie 32-błąd zaworu EGR, odłączyłem cholernika i objaw opisany na początku wątku ustąpił...jestem lekko zszokowany, ale się cieszę. Szkoda tylko, że męczyłem się tak prawie pół roku z lenistwa... |
![]() Marvelius_Ambero Daewoo Espero 1,8 CD ... Warszawa | 2009-10-07 11:17:01 Dopiero się dorobiłem tego spinacza...a tak serio to był raczej gest rozpaczy niż celowe moje działanie, bo każdy spec mówił co innego, a koszty mieściły się w przedziale 50-600zł oczywiście bez gwarancji, że to usunie problem... ![]() Wszelkiego rodzaju członków Greenpeace, homosiów i socjalistów rozjeżdżam bez pytania o cokolwiek wdawanie się z nimi w dyskusje to jak rozmowa z debilem...zniża Cię do jego poziomu ![]() ![]() |