RALLYCROSS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wlasnie wrocilem ze slomczyna gdzie rozgrywana byla VI runda MPRC, i powiem wam ze tylu zajebistych maluchow w jednym miejscu to jeszcze nie widzialem. Kazdy inny, w kazdym jakies "patenty". A jak smigają!!! dzwiek jak eskadra trzmieli albo pila motorowa. slowem odjazd.

Ktos wie jakie przerobki silnika sa dozwolone w RC bo mechanicy to tak niechetnie udzielali informacji?

  
 
Malce ,przygotowane są wg przepisów grA.
Ale mysle że przeróbki są na maxa,nietylko z szablonem,bo te 60KM trzeba skądś wytrzasnąć,a przepisowa Agr. malucha takiej mocy niema!Chyba te kaszle to bardziej Hgrupa!
  
 
Cytat:
Ktos wie jakie przerobki silnika sa dozwolone w RC bo mechanicy to tak niechetnie udzielali informacji?



K-A-S wie. Ale czy powie? ;>

K.Y.
  
 
Tyle co wiem
Klasa 1 - samochody Fiat 126p 652 cm3
Przeróbki: Zezwala się na stosowanie części zamiennych produkowanych przez "FSM" w dowolnych modelach 126 i ukompletowaniu, a zgodnych z wymiarami producenta, książkami naprawczymi i porównaniem z częściami producenta. W związku z odchyłkami produkcyjnymi, kontroli nie podlega długość zaworów i masa korbowodów. Kierowcy "maluszków" zakazuje się stosowania tzw. zmiennych faz rozrządu. Minimalna masa samochodu w klasie 1-ej wynosi 500 kg.
  
 
www.pzm.pl

1.4. Szczegółowa interpretacja przepisów dotyczących samochodów startujących w klasie 1-ej.
1.4.1. Klasa 1 – samochody Fiat 126p. – 652 cm3 – zgodnie
z homologacją A 5188 z wariantami konstrukcyjnymi producenta. Zezwala się na stosowanie części zamiennych produkowanych przez “FSM” w dowolnych modelach 126 i ukompletowaniu, a zgodnych
z wymiarami producenta, książkami naprawczymi i porównaniem
z częścią producenta.
W związku z odchyłkami produkcyjnymi, kontroli nie podlega długość zaworów i masa korbowodów.
Zakazuje się stosowania tzw. zmiennych faz rozrządu.
1.4.2. Przepisy szczegółowe dotyczą zespołu napędowego (silnika
i skrzyni biegów).
Elementy nadwozia zgodne z Regulaminem Technicznym MPRC.
1.4.3. W zespole napędowym w szczególności kontroli z ww. homologacją podlegają:
a) Silnik:
głowica - identyfikowana z homologacją
cylindry - identyfikowane “
gaźnik - identyfikowany “
kadłub silnika - identyfikowany “
pomiarom podlegają:
- pojemność skokowa,
- przeloty gaźnika,
- szczelność układu zasilania (powietrze może być zasysane jedynie przez główną gardziel gaźnika),
- średnica wlotu kanału ssącego w głowicy,
- średnica grzybków zaworowych,
- średnica wylotowa kolektora wydechowego,
- masa dowolnego koła zamachowego minimum 6500g.,
- masa wału korbowego.
b) Skrzynia biegów:
Kontroli będą podlegać przełożenia: główne i skrzyni biegów oraz obudowa (zgodne z homologacją). Zabrania się stosowania mecha-nizmów różnicowych o zwiększonym tarciu wewnętrznym oraz dopuszcza się tylko przełożenie główne seryjne 8/39.

c) Koła - opony:
Dozwolona maksymalna szerokość kompletnego koła wynosi 6,5”.
Stosowane mogą być jedynie opony produkcji krajowej - “Dębica”, “Kormoran”.
Dopuszcza się również opony bieżnikowane, tzw. “nalewki”, konieczna jest możliwość ustalenia wykonawcy bieżnikowania (musi, to być wykonane w kraju).
d) Minimalna masa samochodu w klasie 1-ej wynosi 500 kg.
e) W osprzęcie silnika generator prądu można zmodyfikować lub usunąć.
f) Zezwala się na zwiększenie liczby punktów zawieszenia zespołu napędowego.


wbrew pozorom ograniczenia są bardzo duże.. dlatego te silniki wytrzymują jedną eliminację
  
 
Cytat:
wbrew pozorom ograniczenia są bardzo duże.. dlatego te silniki wytrzymują jedną eliminację



Z tego co mówił K-A-S, silnik w wózku Cinka wytrzymuje ciut więcej Ale dokładniej to już musisz K-A-S-a pytać.

K.Y.
  
 
Widzę że część panów przygotowała się z przepisów, to miłe. Niedowiarków zapewniam że jednak te małkersy to A a nie H grupy. (przynajmniej większość z nich)