[Falcon] Foka MKI, już 10 lat razem! :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jako,że na urlopie mi sie trochę nudziło postanowiłem z ojcem powalczyć z rudą w mojej Foce. Foka w sedanie rocznik dwa zero (przywędrowała z Alp austriackich - czyżby tam aż tak sypali solą?).

Uzbrojony w odpowiednie preparaty...(biały podkład, czarny "baranek")



niezbędne narzędzia pracy...



oraz wspomagacze



przystąpiliśmy do tępienia rudej...a oto i ona...najbardziej to zeżarła mi tylne zawieszenie...








Następnie przyszła kolej na zdjęcie nadkoli (tył)...a tu takie niespodzianki...










Po w miarę jak najdokładniejszym wyczyszczeniu rdzy (do zera nie ma szans na wyczyszczenie...) został położony podkład:

tylne nadkole


przedni błotnik przy łączeniu z progiem:



Oczywiście na przednich błotnikach po wewnętrznej stronie kupa rdzy,natomiast po zdjęciu nadkoli nie było tragedii...wręcz bym nawet rzekł,ze zdrowizna

Z efektu koncowego mam tylko dwa zdjęcia,ale musze powiedzieć,że środek,którego użyłem jest rewelacyjny...TECTYL rządzi... tworzy czarną, ładną,miękką,elastyczną powłokę także nie ma szans aby stwardniał i odpadł...ciekawe czy ruda da radę podkładowi i barankowi...




Oczywiście wszystko było nakładane pistoletem...jedynie w miejsca trudnodostępne był użyty pędzel.Cała operacja trawała 3 dni...zobaczymy jak to po zimie będzie wyglądać...ale jestem dobrej myśli


[ wiadomość edytowana przez: falcon0 dnia 2009-08-31 00:22:46 ]

[ wiadomość edytowana przez: falcon0 dnia 2010-05-27 20:02:09 ]

[ wiadomość edytowana przez: falcon0 dnia 2011-05-14 21:32:44 ]

[ wiadomość edytowana przez: falcon0 dnia 2011-11-11 20:51:46 ]

[ wiadomość edytowana przez: falcon0 dnia 2012-04-02 20:50:45 ]

[ wiadomość edytowana przez: falcon0 dnia 2012-07-15 14:16:12 ]

[ wiadomość edytowana przez: falcon0 dnia 2017-06-19 22:57:27 ]

[ wiadomość edytowana przez: falcon0 dnia 2018-11-23 21:21:18 ]
  
 
one bardziej pożarta jak mój escort, a nie było fok z podwoziem escorta?
  
 
Z tego co wiem to Foki są na płycie podłogowej Escorta, ale wydawało mi się, że tak samo jak nadwozie, podłoga poszła w ocynk... Rzeczywiście ta foka bardzie zeżarta przez rudą niż mój Escort również.


[ wiadomość edytowana przez: DarasBB dnia 2009-08-30 18:28:38 ]
  
 
Kurcze faktycznie ruda się zadomowiła , ja dzisiaj byłam swoją na kanale i jedyne ,,zakolorowanie rudej ,, mam na misce olejowej rocznik 02*
Może jeździła tam gdzie soli na ulice dawali na max. lub coś w fabryce nie po kolei pomalowali .
  
 
Cytat:
2009-08-30 18:28:16, DarasBB pisze:
Z tego co wiem to Foki są na płycie podłogowej Escorta, ale wydawało mi się, że tak samo jak nadwozie, podłoga poszła w ocynk... Rzeczywiście ta foka bardzie zeżarta przez rudą niż mój Escort również. [ wiadomość edytowana przez: DarasBB dnia 2009-08-30 18:28:38 ]



Focus nie jest na płycie podłogowej escorta, mylisz się niestety

Cytat:
Wprowadzając Focusa, Ford zdecydował się na pokerową zagrywkę. Zerwał z tradycyjną linią nadwozia Escorta, wprowadził nowoczesne, wielozaworowe silniki i co najważniejsze - opracował zupełnie nową płytę podłogową.



cytat zapożyczony ze strony : KLIK

Ale faktycznie bardzo zeżarte to to.... nie wiem, może u mnie było już coś konserwowane ale jak zajrzałem pod spód kilka miesięcy temu to było czysto... i mój od początku w kraju...
  
 
tak słyszeliśmy że podłogfa z escorta ale to żeby im się udało to niestety nie jest prawdą. Focusy pożera chyba szybciej niż escorty. PRawda Pre100n?
  
 
Focus nie jest na płycie Escorta.
Ja kiedyś słyszałem, że Mazda 323 i Escort mają tą samą płytę, ale to też nie prawda.

Poza tym to masakrycznie "Foka" wygląda . W wielu miejscach w ciągu 2-3 lat wylecą dziury pomimo konserwacji!
  
 
To prawda Foka zeżarta przez rudą mocno.Jak na ten rocznik to masakra.Mój Essi z 96 roku nie wygląda tak źle.A po za tym to środki,które stosujesz są bardzo dobre.Popieram,że Tectyl rządzi.J robiłem u siebie na podwoziu też małe poprawki Tectylem białym i czarnym i po dwóch latach nic się nie dzieje.
  
 
ładnie, jak miałem mkIV to w wieku 13 lat był mniej zjedzony..........

szczerze mówiąc to sprzedałbym tą fokę. Jedno zakonserwowałeś, a za chwilę z boku poleci (albo zgnije od środka). Trzeba by całe auto do blachy rozebrać i konkretnie zrobić, bo chyba podłoga w kabinie wiele lepsza nie będzie.

Szkoda że przez 20 lat ford nie poprawił nic względem rudej. Nawet powiedziałbym że nowe gniją lepiej niż stare..........

Chociaż z drugiej strony, co mają poprawiać jak niemiec fokę trzyma do 5-6 lat i pcha w świat idąc po nową do salonu.........
  
 
Asior właśnie to mnie zdziwiło,że podłoga od środka jest zdrowa...nie wiem dlaczego tak zeżarło tylne zawieszenie bo z przodu to tylko lekkie pordzewienia...nie było czego konserwować właściwie...tak samo przednie nadkola...z rozmowy z pierwszym właścicielem wyszło na jaw,ze on po 8 latach użytkowania (przejechał nią 82k)odstawił ją do salonu i wziął nową ,a ta moja stała rok w salonie na sprzedaż i nikt nią praktycznie nie jeździł...
ps.teraz nie robią aut na lata...ot po prostu sztuka...ma sie sprzedawac nowe...tak jak piszesz co 5 lat (max) wymiana na nowe...
  
 
Cytat:
2009-08-30 21:30:26, deathrider_85 pisze:
Focus nie jest na płycie Escorta. Ja kiedyś słyszałem, że Mazda 323 i Escort mają tą samą płytę, ale to też nie prawda. Poza tym to masakrycznie "Foka" wygląda . W wielu miejscach w ciągu 2-3 lat wylecą dziury pomimo konserwacji!

Mazdy mają coś wspólnego z escortem ale amerykańskim, też słyszałem że mają to samo podwozie.
  
 
Cytat:
2009-08-31 20:56:25, Kleszczak pisze:
Mazdy mają coś wspólnego z escortem ale amerykańskim, też słyszałem że mają to samo podwozie.



Probe to Mazda, ale Ess to już nie mam pojęcia.

Co do rdzy w Fokach to zależy od szczęście. Ford miał wpadki jeśli chodzi o zabezpieczenie antykorozyjne. Dotyczyły one Focusa i Mondeo - sam wdziałem zardzewiałe ranty drzwi.
  
 
plyta podlogowa w mk1 byla nowa.
w nastepnych i mazdzie 3 to samo i jeszcze jakis saab (93 chyba) nastepna plyta
  
 
Cytat:
2009-08-31 21:05:44, deathrider_85 pisze:
Co do rdzy w Fokach to zależy od szczęście. Ford miał wpadki jeśli chodzi o zabezpieczenie antykorozyjne. Dotyczyły one Focusa i Mondeo - sam wdziałem zardzewiałe ranty drzwi.


Rdzewiejące rany drzwi we Foce to standard niestety...
  
 
Kolego mam pytanie techniczne , czy ty najpierw malowales tym bialym a dopiero potem czarnym ? Bo jezeli tak to caly zabieg moze sie na nie wiele zdac
  
 
Cytat:
2009-08-31 21:58:14, CKsrv pisze:
plyta podlogowa w mk1 byla nowa. w nastepnych i mazdzie 3 to samo i jeszcze jakis saab (93 chyba) nastepna plyta



Nie Saab a Volvo. Ten pierwszy to kooperował z GM a dokładnie z Oplem
  
 
Cytat:
2009-09-01 00:43:22, Intel pisze:
Kolego mam pytanie techniczne , czy ty najpierw malowales tym bialym a dopiero potem czarnym ? Bo jezeli tak to caly zabieg moze sie na nie wiele zdac


Dokładnie tak jak piszesz...najpierw ML (biała puszka), a potem Bodysafe'm (czarna puszka)...na opakowaniu było napsane,ze ten biały moze byc rownież stosowany jak podkład do tego czarnego...więc skąd informacje,ze operacja na niewiele się może zdać...? Dodatkowo zalałem progi ML (biała puszka)...
  
 
Cytat:
2009-09-01 07:48:26, skidmarks pisze:
Nie Saab a Volvo. Ten pierwszy to kooperował z GM a dokładnie z Oplem



dokładnie
s40 po 2004, v50, mazda 3 i focus II to ta sama płyta i niektóre silniki
  
 
Cytat:
2009-09-01 00:43:22, Intel pisze:
Kolego mam pytanie techniczne , czy ty najpierw malowales tym bialym a dopiero potem czarnym ? Bo jezeli tak to caly zabieg moze sie na nie wiele zdac


dla mnie jest to tez dosc dziwne.
mam nadzieje, ze producent wie co pisze
  
 
Dla mnie to nie jest dziwne,a producent wie co pisze...poczytajcie sobie...

Tectyl ML