MotoNews.pl
  

[MKVII] płyn do chłodnicy wina mechanika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wiec tak wymieniałem rozrząd 2 dni temu a znim wszystkie płyny i oleje oraz pompę wody ale do sedna dałem mu wszystkie płyny oprocz tego do chłodnic po 10h mogłem odebrac autko super sie jezdziło mechanik skasował mnie 40 zł za płyn do chłodnicy pojechałem do domu do pracy do domu zrobiłem ok 40km i cos mnie podkusiło aby sprawdzic stan oleju bo zmieniłem na 10w40 olej ok patrze a w zbiorniku wyrównawczym 0 płynu wiec zalewam do pełna weszło 3l-3,5l wody niestety wody ;/i śmigam do mechanika on mi z tekstem ze tak wlalem do pełna całe 5l wody (gdzies czytałem ze wchodzi9,5) on ze faktycznie mogla ona sie rozejsc po nagrzewnicy chłodnicy i ze mogło go ubyć ale ja was chce sie zapytać jakie moga być skutki takiej jazdy gdzie brakowało mi 3,5l płynu!!!!! czy jest sens kłócic sie z nim bo plyn zmieszany z woda to chyba trzeba wymienic czyli wlac kolejne 9l =80-90zł co robic ;/ autko jezdzi ale mam głupie wrażenie ze jakos tak juz nie przyśpiesza;/
  
 
Zajechać do mechanika i zje*** jak psa! A co do braku płynu,nie było widać po wskaźniku temperatury ,że jest ona za wysoka??
  
 
Cytat:
2009-09-02 15:00:59, 1kamyczek pisze:
on zefaktycznie mogla ona sie rozejsc po nagrzewnicy chłodnicy i ze mogło go ubyć



To gość nie wie,że płyn się wlewa na otwartej nagrzewnicy?
  
 
właśnie i tu 2 problem bo chyba mi termostat nie śmiga ;/ wstawiam zdjęcia nr 1 foto tak jest wskazówka kiedy mam wył silnik a tak jest wskazówka zdjęcie nr 2 foto jak jest wł silnik i ona ile bym nie jezdził nie podnosi sie no chyba ze czasam ale dosłownie no o mm nigdy nie wchodzi na ten napis NORMAL ;/ wiec to chyba termostat bo tak to raczej być nie powinno
  
 
Cytat:
2009-09-02 15:34:15, 1kamyczek pisze:
właśnie i tu 2 problem bo chyba mi termostat nie śmiga ;/ wstawiam zdjęcia nr 1 foto tak jest wskazówka kiedy mam wył silnik a tak jest wskazówka zdjęcie nr 2 foto jak jest wł silnik i ona ile bym nie jezdził nie podnosi sie no chyba ze czasam ale dosłownie no o mm nigdy nie wchodzi na ten napis NORMAL ;/ wiec to chyba termostat bo tak to raczej być nie powinno



Niekoniecznie termostat,stawiałbym raczej na walnięty czujnik temperatury,bo nawet gdyby termostat był walnięty i byłby cały czas otwarty to stojąc dłużej w korku musiałaby się podnieść wskazówka,zakładając że czujnik temp jest sprawny.

A przynajmniej tak mi się wydaje. Może jeszcze ktoś się wypowie bardziej obcykany...

[ wiadomość edytowana przez: Sjepka dnia 2009-09-02 15:43:17 ]
  
 
czyli bardziej czujnik ? hymmm moze na poczatek warto wymienic sam czujnik cena jego jest chyba tansza niz caly termostat a powiedz mi moglo cos złego sie stać jesli zrobilem 40km z brakiem 3l w chlodnicy ;/ bo jutro jade do tego pseudo mechanika wiec bym mu nagadał tylko musze wiedziec o czym ;]
  
 
Mogło się stać,ale i nie mogło Jeżeli jechałeś te 40 km trasą,w miarę spokojnie to możliwe że nic się nie stało A po uzupełnieniu płynu wskaźnik dalej jest "martwy"?
  
 
wskaznik wyglada tak jak 8miesiecy temu ;] jak nie ma zapłonu jest na białym jest zapłon wskakuje na czarny i sie nie podnosi yy te 40 km to wygladało tak 5km stało 12h pozniej 15km stało 4h i pozniej 18km i wtedy sprawdzilem dopiero poziom płynu ;/ nie przekraczałem 2000obrotów bo staram sie tak jezdzic do 2000-2500tys obr max
  
 
Do mojego essiego wchodziło 5 litrów płynu chłodniczego. Co prawda miałem 1,4 CVH ale żeby aż 9 litrów połknął to raczej zgroza.
  
 
Jeżeli jednak coś się stało to silnik się po prostu "przytarł". Po du*** mogły dostać pierścionki,tuleje,głowica,uszczelka pod głowicą i każdy element w silniku w w którym zachodzi tarcie lub wytwarza się duża temperatura. Być może u Ciebie jest wszystko ok,ale musisz się liczyć z ewentualnymi konsekwencjami...
  
 
oby nie na razie śmiga dobrze tyle ze gorzej jak to wyjdzie pozniej ;/ ehhh nic czas pokaze ;/
  
 
Sjepka i siekier82 dzieki za rady ;]
  
 
Wg mojej mądrej księgi WKŁ do TD wchodzi 9,3 litra płynu chłodzącego...
  
 
Jak chcesz to Ci podeśle na @ WKŁ to będziesz miał lekturę do poduszki
  
 
Sjepka to przesyłaj kaamykk@wp.pl ;] no wlasnie pisalem ze ok 9,5l słuchaj a z tym ze mi nie pokazuje temperatury moze być tak ze wiatrak mi sie nie załącza na chłodnicy bo po przejechaniu 30km płyn jest gorący silnik tez i nawet po godzine postoju tez jest gorący węże od chłodnicy są ciepłe i miękkie to akurat to chyba dobrze
  
 
Poszło
  
 
Ja przejechalem bez ok 4 litrow 20 km po mieście i ogolnie samochod mi przezyl i obylo sie bez wiekszych strat. Do mojego 1,8 RDA weszlo ok 7 litrow i to wlewalem po wymianie chlodnicy czyli uklad byl prawie do zera sciagniety z polynu. Po przejechaniu ok 2 tys km dolalem niecaly litr i juz przejechalem ok 1 tys kolejnego i jest bez ubytku.
Awarie ukladu chlodzenia mialem ok 1,5 miesiaca temu. Nie wiem co bylo pierwsze ale kumulacja byla niezla dojezdzalem do domu i zaczelo mi ciec spod maski (po mocnym nagrzaniu) otwieram maske a tu z chlodniecy wali pod wysokim cisnieniem jak by ktos walil ze strzykawki. Przez to ze czujnik temperatury (ten z wskaznikiem na desce) mi nie dzialal nie wiedzialem ze doszedlem do max wytrzmalosci. Zawiesil mi sie termostat. Nie zalaczyl sie czujnik od wlaczenia wiatraka i od cisnienia puscila 14 letnia chlodnica. W wyniku czego wymienilem chlodnice, termostat, czujnik temperatury, czujnik od wiatraka i plyn.
Wiec na twoim miejscu kolego odrazu bym zainwestowal w nowy czujnik na deske (ok 40 a mozesz go wymienic w 5 min pod blokiem), sprawdzil stan wody, rozgrzal silnik do oporu i sprawdzil czy sie zalacza wiatrak (umnie zalacza sie za litera "L"). Jeśli się nie zalancza wymienil bym tez czujnik wiatraka. Sprawdzal bym tez czy nie ubywa plynu a jesli tak to gdzie.
  
 
płynu teraz nie ubywa jest ok a co do wiatraka zaraz zrobie sobie przejażdzke do kauflandu i zob czy wiatrak sie załączy a jesli nie to wiesz moze ile kosztuje wymiana termostatu albo czujnika temperatury|?? bo samemu nie podołam raczej ;/

p.s Sjepka thx zaraz obadam WKŁ ;]
  
 
gdzie znajduje sie czujnik temp? oraz od chlodnicy?
  
 
taki na wskaźnik termostat

[ wiadomość edytowana przez: buzzer11 dnia 2009-09-02 17:51:30 ]

[ wiadomość edytowana przez: buzzer11 dnia 2009-09-02 17:52:18 ]