Klatka do Kanta - jak i z czego??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ponieważ dane mi było oglądać fotki z wypadków jak i crash testów DF'a stwierdziłem że konstrukcja tego auta do bezpiecznych nie należy. Właśnie zabieram sie za totalną rozbiórkę i blacharke wiec od razu zamierzam wspawać do wnętrza jakieś delikatne wzmocnienia. Jakich rur (materiał, wymiary itp.) powinienem użyć do zrobienia klatki? Moze ma ktos z Was jakies wymiary poszczegolnych fragmentow albo jakies dane/rysunki z czasow gdy DF'y jeszcze startowały w rajdach? Zaznaczam ze chce pozostawic tylna kanape bo moze sie czasem (do "czegoś" ) przydać i nie chce ograniczac zbytnio przestrzeni wewnatrz. Mysle głownie nad poprowadzeniem rur wzdłuż auta od podlogi przy słupku A do półki pod tylną szybą + poprzecznie od podłogi przy słupku B do góry i pod dachem aż do tego samego miejsca z drugiej strony + jakieś zastrały w otworach drzwiowych ale tak do wyskokości siedzisk + oczywiscie jakieś poprzeczne łączenie tych pierwszych rur pod deską rozdzielczą i w okolicy tylnej półki, oraz przy dachu przy przedniej i tylnej szybie. Zamierzam też wzmocnić podłużnice "jakoś" by przygotowac autko na silnik 2.0 - myśle ze jedyne co moge zrobic to obspawać je dodatkowo blachą. Ale jaką, gdzie i to zrobic?
Co o tym sądzicie? Jaką inną wersje byście zaproponowali, jak inaczej poprowadzili rury? A moze inne punkty mocowania?
Jak ktos uważa ze pomysl jest bez sensu i chciałby tylko to powiedziec to niech nic nie pisze, prosze tylko o konkretne rady co i jak powinienem zrobic zeby to coś dało, na co zwrocic uwage itp.
  
 
Każda klatka ma być zrobiona z rur bezszwowych ciągniętych na zimno.Z klatkami do df to jest kupa bo jest ich mało.Najlepiej by było jakbyś miał gientarkę i samemu to zrobił bo najtaniej
  
 
Wspawanie sobie rurek tak po prostu całkowicie mija sie z celem. To po pierwsze. Po drugie klatke musi wykonac fachowiec i musi sie wzorowac na jakis dokumentach zeby klatka zamiast pomoc nie zaszkodziła w razie wypadku.
Na stronie f&f jest niebiesko biał y kant ktory ma klatke z Lady 2107, jest rowniez homologacja na ktorej rozrysowana jest klatka ( niestety niewiele widać ). Wiem ze Ireco ma w swojej ofercie klatki do kanta, jednak jest to wydatek kilkuset złotych, rowniez Kałuza mysle podjał by sie tego wyzwania. Odnosnie podluznic to byl juz temat
  
 
OK, to o podłużnicach poszukam. Tą homologacje przeglądałem. Miałem nadzieje na dokładne wymiary albo chociaż rysunki a tu jeden maly fragment z którego nic nie wynika, a tego niebiesko-bialego jakos niezarejestrowalem - kogo to?
Kilkaset zeta to mi sie nie widzi bo ja biedny uczeń jestem i musze kombinować. Robił by mi to dobry blacharz który miał juz kiedys takie epizody. Niestety ten który był w temacie oblatany juz ze mna nie gada od pewnego wydarzenia, ale ten drugi mysle ze sobie poradzi.
Jakie wymiary powinny miec te rury (srednica i grubosc scianki)?? I przede wszystkim jak je układać? W mojej koncepcji sam widze powazna luke polegajaca na małej sztywności poprzecznej (uderzenie w bok) w dolnej czesci (przy podłodze) ale nie mam pomyslu jak to poprawic nie odbirając wnetrzu walorów użytkowych, może pod podwoziem?



[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2003-08-24 22:48:51 ]
  
 
o tego kanta mi chodzi...



Oczywiscie ktos moze ci wykonac taka klatke ale musi to zrobic na podstawie odpowiednik rysunków wymiarów etc. Nie wolno sobie wspawywac od tak rurek do samochodu bo nawet przy niewielkiej stłucze moze byc naprawde groźnie.
  
 
http://kant.w.interia.pl
właściciel kanta z tej strony - Sławek ma klatkę w swojej upalarze...
u niego jest brak jakichkolwiek tapicerek itp, w miejscu tylniego fotela krzyżują się akurat 2 pałąki chyba
przeglądnij załącznik J i propozycje klatek, jakie tam są.. może coś sobie znajdziesz... a kant z klatką do wożenia ludzi- wg mnie to porażka.. albo rajdówka, albo dupowóz...
  
 
Cytat:
2003-08-25 17:10:37, widynek pisze:
http://kant.w.interia.pl
właściciel kanta z tej strony - Sławek ma klatkę w swojej upalarze...
u niego jest brak jakichkolwiek tapicerek itp, w miejscu tylniego fotela krzyżują się akurat 2 pałąki chyba


przeorałem całą strone i n/t klatki znalazlem tylko to:
Cytat:
klatka bezpieczeństwa
(kiedyś posiadała homologację, ostatnio jeszcze rozbudowana)


Domyślam sie że ten sławek na Forum nie jest obecny?

Cytat:
przeglądnij załącznik J i propozycje klatek, jakie tam są.. może coś sobie znajdziesz...


Chetnie, ale skad go wytrzasnac??
Cytat:
a kant z klatką do wożenia ludzi- wg mnie to porażka.. albo rajdówka, albo dupowóz...


No widzisz NIE - coś pomiedzy. Niestety nie stac mnie jeszcze na dwa samochody - jeden do jazdy drugi do zabawy, wiec musze pojsc na jakis kompromis . Chce poprostu wzmocnic seryjne nadwozie przed wstawieniem 2 razy mocniejszego, nie seryjnego silnika.
  
 
nie, Sławek nie jest obecny na forum. kiedyś zjawiał się na forum KR Rally Kraków (motonews)... na pewno jest na stronce jakiś namiar do niego... tyle, że nie wiem czy On ci coś pomoże - nie robił sam tej klatki...
to może poczekaj z klatką?? sam jestem w podobnej sytuacji i nie będę wstawiał klatki do czasu zakupu drugiego malca

[ wiadomość edytowana przez: widynek dnia 2003-08-25 20:52:03 ]
  
 
co do klatki do DF'a to w twoim przypadku polecam klatke do N-grupowej wersji DF'a. sproboje ja opisac ale najlepiej to jak znajdziesz 125p MonteCarlo - tego ktory jezdzi w wyscigach gorskich bo o jego klatce bede pisal.
rurki 40-stki (chyba, ale do jutra bede pewien), cienkoscienne, pancerne.
pierwszy "ramiak" prowadzisz przy przednim nadkolu, w zdluz przedniego slupka do gory, ponad przednia szyba i konczysz tak samo z drogiej strony. drugi ramiak zaczynasz przy srodkowym slupku i tak samo - do dachu i na druga strone. oba ramiaki laczysz nad linia przednich drzwi i na 1/4 wysokosci od podlogi (to juz sam sobie dokladnie sutawisz - wazne zeby dalo sie szybko wysiasc w razie np. pozaru, ale nie moze tez byc przy podlodze bo nie bedzie chronila przy bocznym udezeniu). w przednim "ramiaku" robisz jeszcze poprzeczke tak zeby przebiegala pomiedzy licznikiem a kolumna kierownicy. od tylnego ramiaka ciagniesz z obu stron od gornych naroznikow wzdluz gornej lini tylnych drzwi i gniesz rurki jak dojda do tylnej szyby tak zeby wyladowaly koncami na tylnej polce i mocujesz w miejscach gdzie polka laczy sie z tylnym slopkiem (najlepiej przy szybie - tzn kat w narozniku - bedziesz wiedzial gdzie ). w miejscu gdzie wystepuje zgiecie (jak rurki zaczynaja juz leciec do tylnej szyby) pakujesz poprzeczke i taka sama mozesz wspawac pod polke pod koncami rurek. i jeszcze tzw X'y wszedzie nad glowa i na tylnej szybie (nad glowa to wedle zyczenia ale ten ostatni to raczej powinien byc) gdzie rurki klatki twoza zamkniety (jakby istnial otwarty )prostokat. jakby co to moge ci zrobic szybki szkic i wyslac ale mysle ze opis jest wystarczajaco obrazowy. jak na polskie drobi to powinno wystarczyc. pofodzonka
  
 
Cytat:
Cytat:
przeglądnij załącznik J i propozycje klatek, jakie tam są.. może coś sobie znajdziesz...


Chetnie, ale skad go wytrzasnac??



Np. stąd.

Cytat:
No widzisz NIE - coś pomiedzy. Niestety nie stac mnie jeszcze na dwa samochody - jeden do jazdy drugi do zabawy, wiec musze pojsc na jakis kompromis . Chce poprostu wzmocnic seryjne nadwozie przed wstawieniem 2 razy mocniejszego, nie seryjnego silnika.



To, jeśli to ma być klatka, a nie tylko obspawanie budy, musisz wymodzić coś podobnego do tego, co jest na stronie Ireco.

K.Y.
  
 
Cytat:
2003-08-25 23:55:28, spawn666 pisze:
(...)
pierwszy "ramiak" prowadzisz przy przednim nadkolu, w zdluz przedniego slupka do gory, ponad przednia szyba i konczysz tak samo z drogiej strony. drugi ramiak zaczynasz przy srodkowym slupku i tak samo - do dachu i na druga strone. oba ramiaki laczysz nad linia przednich drzwi i na 1/4 wysokosci od podlogi
(...)


Nie ukrywam że Twoja wypowiedź burzy moją pierwotną koncepcje, która zakładała że głowne "ramiaki" będą prowadzone wzłuż nadwozia jak to opisałem to wyżej. Jednak wygląda na to że masz racje - sam po przeanalizowaniu Twojego opisu doszedłem do wniosku że to może być lepsze rozwiązanie biorąc pod uwagę rozkład sił podczas ewentualnego wypadku. To samo wynika z zał. J.

Cytat:
2003-08-26 00:02:30, Yakitaki pisze:

Np. stąd.



Wielki THX . Sporo tego jest i duzo "technicznego angielskiego" wiec szybko tego nie opracuje, ale jedna rzecz mnie zastanowiła.
Cytat:

8.1.12 Remowable members.
Structural members of a safety cage witch must be able to be removed.


Wynika z tego że łączniki (te pomiędzy "ramiakami"?) musza dac sie wymontować. Czy to oznacza że nie powinny być spawane tylko przykręcane do nich?
Cytat:
2003-08-26 00:02:30, Yakitaki pisze:
(...)
To, jeśli to ma być klatka, a nie tylko obspawanie budy, musisz wymodzić coś podobnego do tego, co jest na stronie Ireco.


I to jest w przybliżeniu to co bym chciał lecz nie wiem jak wyglada tył. Szkoda że nie dali zdjęcia całej klatki poza autem tak jak przy maluchu .
W moim przypadku konieczne bedzie jednak wprowadzenie kilku modyfikacji w tylnej czesci nadwozia gdyż chce zachować "użyteczność" tylnej kanapy dla różnych celów w tym jako standardowych miejsc siedzących .

BTW - Ile może ważyć taka kompletna klatka jaką planuje zabudować w swoim autku?
  
 
Cytat:
Cytat:

8.1.12 Remowable members.
Structural members of a safety cage witch must be able to be removed.




Dyć to są definicje. Jeśli coś jest określone mianem ,,removable members'', to ma się dać wyjąć.

Cytat:
BTW - Ile może ważyć taka kompletna klatka jaką planuje zabudować w swoim autku?



Licz kilkadziesiąt kilogramów (20-40, w zależności od stopnia skomplikowania).

K.Y.
  
 
Cytat:



Tak prawdę mówiąc, to ta klatka jest strasznie marniutka. Pojedyncze zastrzały po bokach, jeden zastrzał z tyłu, nie idzie blisko słupków, mimo że auto i tak jest maksymalnie wybebeszone...

K.Y.
  
 
Cytat:
2003-08-27 02:19:33, Yakitaki pisze:
Tak prawdę mówiąc, to ta klatka jest strasznie marniutka. Pojedyncze zastrzały po bokach, jeden zastrzał z tyłu, nie idzie blisko słupków, mimo że auto i tak jest maksymalnie wybebeszone...

K.Y.


No ja juz mam pewną nową wizje .
Moze bede mial cale dokladne plany od Łady - musze tylko znalezc jakis eftep bo gosc nie ma jak mi wyslac :/
  
 
Ja robilem tu - http://rallycar.fm.interia.pl/
Jestem zadowolony. Możliwość zrobienia klatki pod specjalne zamówienie.
  
 
Cytat:
2003-08-27 07:15:37, KosteK pisze:
Ja robilem tu - http://rallycar.fm.interia.pl/
Jestem zadowolony. Możliwość zrobienia klatki pod specjalne zamówienie.



odpowiadaja na emaile ? czy trzeba dzwonic ?
  
 
Ja klatke zalatwialem i na telefon i przez e-mail. Ale jak tam ostatnio bylem to mowili z netem sa problemy (ktos im siec pomotal czy cos ). Najlepiej na telefon.
  
 
Cytat:
2003-08-27 07:15:37, KosteK pisze:
Ja robilem tu - http://rallycar.fm.interia.pl/
Jestem zadowolony. Możliwość zrobienia klatki pod specjalne zamówienie.


Ja tam na pewno nie zrobie. Po pierwsze za daleko, po drugie za drogo. Wole powoli ale samemu (znaczy ze znajomym blacharzem) i taniej .
Ale dzieki za linka - mam kolejne zdjecie do mojej galerii klatek
  
 
Cytat:
2003-08-27 07:15:37, KosteK pisze:
Ja robilem tu - http://rallycar.fm.interia.pl/
Jestem zadowolony. Możliwość zrobienia klatki pod specjalne zamówienie.



a z jakiego miasta oni są dokładnie ??
  
 
Żory za Katowicami w stronę Rybnika