Jak nie urok to sraczka :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
rozrusznik kręci a nie odpala
obojetnie zimny czy ciepły
w ciągu tygodnia zdarzyło sie 6 razy
po ( dosć kłopotliwym ) przełączeniu na gaz pali od razu
a potem na benie jakby nigdy nic ( aż do nastepnego razu )
dławienie do 2000 zażegnane - głupia sprawa - trza było wymienic kable WN
chodzi jak burza tylko ten zapłon
bezpieczniki sprawdzone
pompa chodzi ( w końcu na benie odpala ale np. po całej nocy stania, po 20 minutach, po odpaleniu na gazie ...)

czego szukać ?

- czy dochodzi napiecie do pompy?
- przekaźnik od pompy?
- przekaźnik od wtrysków?
- zasrany filtr paliwa ?
- kopułka i palec ?
- cewka ?


do tego dochodza kłopoty ( b. rzadko) z rozrusznikiem ( trzeba w niego grzmotnąc - syf, szczotki do wymiany) - ale czy to powoduje te cyrki z zapłonem??????
- jak kreci rozrusznik to iskra na świecę idzie - no wiec co ?????!


już zgłupiałem, od czego zacząć poszukiwania?
  
 
a dzisiaj rano to już przeszła samą siebie
w jakis tryb serwisowy wchodzi czy co ?
normalnie odpaliła tylko jakbym jelcza ciagnął
ledwo co obroty rosły ( bena i lpg bez różnicy), dodatkowo przy hamowaniu spadały do 500. po przejechaniu 4min i zgaszeniu silnika na 5s wszystko ok. czary kurwa czy co?
  
 
Urg,
nie wiem jak to jest z kopułką i palcem rozdzielacza w twojej omesi, ale wygląda na to, że tu trzeba najpierw szukać. Gdyby to było auto gaźnikowe z bez wtrysku, obstawiałbym za małą albo zanikającą przerwę na stykach lub zwalony kondensator. Sprawdź węgielek w kopułce, ten, który styka się z palcem, może jest już wytarty i nie ma dobrego styku.
Janusz
  
 
W mojej starej vectrze był taki kawałek przekaźnika czy czegoś podobnego przy kopułce. jak padło to objaw identyczny, po wymianie ustąpiło.
  
 
Witam

Urg - jedno pytanie:
jak silnik pracuje tak nierówno na luzie i na wolnych obrotach, to jakie pokazuje zużycie paliwa? Czy większe niż normalnie?
Jeśli nie to ciągu dalszego można nie czytać.
Natomiast jeżeli tak to jest jeszcze jedna możliwość - uszkodzenie sondy LAMBDA. Dlatego na gazie pracuje normalnie, bo z tego co wiem to w czasie pracy "gazowej" odczyty sondy są symulowane przez układ elektroniczny układu gazowego, a po przełączeniu na benzynę sonda przekazuje błędne dane (stąd też te spadki obrotów).
Oczywiście pomysł ten nie wyjaśnia dlaczego nie chce wcale odpalać na zimno.
  
 
a może to pompa paliwa sie pier...li ???

na wolnych nic nie faluje
  
 
w którym miejscy znajduje sie przekaźnik od pompy paliwa ?
  
 
Looknę później do TIS'a. W domku zainstalowany.

Koło 17-tej dam cynę...

Sądzę, że znajduje się po prawej stronie k. podszybia
(czarna skrzyneczka ze ściąganym wieczkiem i w środku są przekaźniki)

  
 
Dobre pytanie, Urg sprawdz w czarnej skrzynce pod maska (jak otworzysz samochod to w prawym gornym rogu). Jesli tam nie bedzie, to zostaly jeszcze dwa miejsca po lewj stronie za oboudowa w nogach kierowcy (obok przkaznika abs )lub po prawej stronie od pasazera (tam jest komp).
  
 
od strony silnika ( w tej czarnej puszce na podszybiu) jest u mnie tylko przekaźnik od ABS
czyli co - albo któryś pod kierownicą albo za klapką do kompa ( pasażer ) ?
  
 
upsss.... u mnie są 3 przekaźniki...

Tak jak napisałem wcześniej. Rzucę okiem około 17-tej.
W pracy nie mam zainstalowanego TIS'a.

Twoja bestia to A 2.0

typ silnika potrzebny + rocznik (np. C30NE - u mnie)
(TIS na początku chce identyfikacji maszynki)
  
 
C20NE 1992
  
 
Przekaźnik znajduje się nad ECU.
Po prawej na dole - przód (wewnątrz autka).

Co do czujnka temperatury to znalazłem wycinek
silnika z pokazanym czujnkiem. Nie znam na tyle
C20 aby po kształcie łap i innych szczegółów ustalić
miejsce jego usytuowania.

Do urq wysłałem do Ciebie na WP proinscreeny z TIS'a.
  
 
ok, dzieki - doszły ( a jednak za blisko pchałem łapska ) - bo szukałem przy cu , a te dziwki sa nad
czujnik też zlokalizowałem ( po przeciwnej stronie niż termostat ( obok znajduje się alternator -cos z wiatrakiem w każdym razie ).

dzisiaj zmieniam czujnik i przekaźnik , jeśli nie pomoże no to pompa.

i jeszcze jedno - gdzie ta dziwka siedzi ?
w vectrze C18NZ ( jaretzky) - prosta sprawa - pod tylna kanapą - mozna swobodnie zmierzyc napiecie czy dochodzi itd.

wiem że w omie C20NE jest gdzieś przy zbiorniku - tylko jak ją sprawdzić ??????


i ostatnia prośba - razu pewnego wydałem TIS-a nie robiac sobie kopii - wysłałby mi któryś z Was ???

najlepiej najświeższą czyli 2000 PL bodajże - no i czy działa pod w2k? - bo mój EPC nie bardzo naprzykład
  
 
U mnie tkwi w baku, ale ja mam starsza omege.
U ciebie albo w baku lub na zewnatrz przy baku.
  
 
Mam ten sam rocznik - 1992.
Pompa na pewno jest w baku.

Olek
  
 
A w mojej '88 była na zewnątrz. Zresztą wszystko widać jak się schylić (no może skłon trochę pogłębiony .

Pzdr.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
no dobra - jak się do niej dobrać - jedyne co widzę ( jak się schyle) to filtr paliwa ( ta mała puszka z wężem z jednej i drugiej strony od prawej strony, tak na oko pod podłogą tylnych siedzeń z prawej strony

chociaż jak zdejmę kanapę to wuidzę 2 przewody - pewnie do pompy - no bo do czego innego


a gdzie pompa?
  
 
W zbiorniku paliwa...

Dostęp do niej będziesz miał od spodu autka.
Tylna ścianka zbiornika.
Okrągła klapa przykręcona na ~8 śrubek... wchodzą 2 przewody paliwowe i kable.

Zaznaczam, że nie widziałem od spodu Omy z elektrykiem w zbiorniku. Ale sądzę, że zbiorniki są takie same we wszystkich, tylko różnią się osprzętem. Jedyna dziura na osprzęt to tylna ścianka zbiornika.