MotoNews.pl
  

Dławienie sie na LPG na zimnym silniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od niedawna mam gaz sekwencyjny w lanosie. Przy nagrzanym silniku chodzi bardzo dobrze lecz z rana gdy sillnik osiagnie 30*C i przełaczy sie na LPG to dusi sie i szarpie. Gdy chodzi na wolnych obrotach i doda sie gazu wówczas na chwile przydławia sie i potem dopiero wkręca sie na obtoty. Podczas jazdy objawia sie szarpaniem, w momencie gdy zmienie bieg, puszcze sprzeglo i dodam gazu. Po rozgrzaniu zanika dławienie sie. Na benzynie nie ma tego problemu. Swiece, przewody nowe.
co moze byc tego przyczyna?
  
 
prawdopodobnie tylko ustawienia odgrywaja rolę z tym problemem. tam nie ma sekwencji wiec może w tym kierunku należy się kierować.
  
 
lanosy maja na benzynie polsekwencje. Gaz montuja zarowno polsekwencyjne i sekwencyjne i obydwa dobrze chodza.
moze podniesc temp przelaczania na gaz?
jaka powinna byc? czy 30*C to nie za mało?
  
 
w lanosie jest full grupa a niektóre mają sterwnik który przełącza pomiedzy full grupą a półsekwencją. Masz za mało wydajny reduktor dlatego szarpie jak jest mało nagrzany. Podnmiesienie temperatury pomaga przy mniejszych obciążeniach , ale na autostradzie może nawet szronic reduktor . Poproś o wymianę na mocniejszy w ramach reklamacji. Polecam zavoli
  
 
co sadzicie o tych mapkach

screen

[ wiadomość edytowana przez: rafcio8333 dnia 2009-09-10 21:46:26 ]
  
 
screen2

[ wiadomość edytowana przez: rafcio8333 dnia 2009-09-11 15:47:12 ]
  
 
mapki nie pokryte , a wystarczy zajrzeć do zakładki odchyłki , skorygowac mnożnik i ponownie zebrać mapkę. Pokazywałem Ci gotowca więc porównaj jak wygląda prawidłowa mapka lanosa zrobiona u producenta. Zapewniam ,że tak można zrobić. Dodatkowo nie zbierałeś mapy przy maksymalnym bucie więc się nie zagina, ale skoro nie ciśniesz na maksa ... z drugiej strony ciekawe czy wtedy reduktor się jeszcze wyrabia bo mam wątpliwości czy czasem nie jest za ubogo ...
  
 
troche pokombinowałem i wyszla mi taka mapka

mapa

pierwszy raz regulowałem gaz ale wydaje mi sie ze jest troche lepiej niz wczesniej. Trzeba tylko troche poprawic pierwsze dwa punkty mnoznika bo krzywe nie pokrywaja sie.
  
 
czyli można ?
gratuluję , jesteś ekspertem od lanosa ! jeszce tylko trochę wzbogacić pocżątek i będzie książkowo, pokaż gazownikowi niech się chłopek uczy od klienta.
  
 
Cytat:
2009-09-13 22:00:57, hydrol pisze:
czyli można ? gratuluję , jesteś ekspertem od lanosa ! :



Bez Twoich rad raczej by mi sie nie udalo. Znalezienie przyczyny usterki to wiecej niz polowa sukcesu.
mam jeszcze tylko takie pytanko: jaki tym wtrysku powinien byc ustawiony (sekwencja, polsekwencja, full grup)?
  
 
Cytat:
2009-09-14 15:39:31, rafcio8333 pisze:
Bez Twoich rad raczej by mi sie nie udalo. Znalezienie przyczyny usterki to wiecej niz polowa sukcesu. mam jeszcze tylko takie pytanko: jaki tym wtrysku powinien byc ustawiony (sekwencja, polsekwencja, full grup)?


to nie ma wielkiego znaczenia bo można to zrobic w każdym ustawieniu ,a wcześniejsze wersje regulatorów nie miały takiego wyboru. Pewne jest jednak że jak opanowałeś sprawę to nie przestawiaj tego parametru bo się pop ... suje. W usatwieniu full group czas wtrysku jest najdłuższy i radzą sobie nawet valteki, ale też ma to swoje wady. Jest dobrsze i nie kombinuj, chyba że zapisz obecną konfuguracje do pliku i pobaw się w celach poznawczych
  
 
jak dziala funkcja podgrzewanie wtryskiwaczy?
kiedy sie ja stosuje?
  
 
Cytat:
2009-09-16 11:17:25, rafcio8333 pisze:
jak dziala funkcja podgrzewanie wtryskiwaczy? kiedy sie ja stosuje?


to proteza ratująca źle skonfigurowaną instalację , gdzie gaz jest niedogrzany a wtryskiwacze zaklejają się ciężkimi węglowodorami wykrzepionymi z zimnego gazu. Dobrze dobrany reduktor szybko nagrzewa gaz i nie ma potrzeby stosować kaloryferów na wtryskiwacze.
Gaz niestety to nie tylko propan+butan ale tez i inne cięższe węglowodory , które mogą zaklejac wtryskiwacza. Profilaktyka polegająca na okresowej wymianie filtra fazy lotnej, pionowym zainstalowaniu wtryskiwaczy i odpowiedniej temperaturze gazu w całym zakresie bciążeń załatwia sprawę.
  
 
Cytat:
2009-09-16 15:47:32, hydrol pisze:
to proteza ratująca źle skonfigurowaną instalację , gdzie gaz jest niedogrzany a wtryskiwacze zaklejają się ciężkimi węglowodorami wykrzepionymi z zimnego gazu. Dobrze dobrany reduktor szybko nagrzewa gaz i nie ma potrzeby stosować kaloryferów na wtryskiwacze. Gaz niestety to nie tylko propan+butan ale tez i inne cięższe węglowodory , które mogą zaklejac wtryskiwacza. Profilaktyka polegająca na okresowej wymianie filtra fazy lotnej, pionowym zainstalowaniu wtryskiwaczy i odpowiedniej temperaturze gazu w całym zakresie bciążeń załatwia sprawę.



dzieki za wyczerpujaca odpowiedz
Troche dokształacam sie w tematyce gazu, doszedłem do wniosku ze sam bede regulował gaz. Troche bardziej dopasowałem mapki i autko smiga az miło
Wczesniej w warsztacie 9 razy mi regulowali i ciagle cos było nie tak, ich regulacja ogranicza sie praktycznie do wlaczenia autokalibracji.