Temperatura ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zamecze was pytaniami ale nie mam wyjscia a nie znam nikogo kto by mial 3.0 olpa.

jadac w trasie nie trzyma mi nawet 80C, czy to normalne czy powinienem sprawdzic czy jest termostat? zauwazylem ze jak sie zatrzymam na chwile i pozwole mu wejsc na 90c i rusze to komp pokazuje jakies 2l mniejsze spalanie.
  
 
Padnięty termostacik...
  
 
dzieki,

jak sie sprawuje wiskoaza u ciebie? Wiesz moze gdzie mozna tanio kupic? U mnie padla pewnie dla tego poprzedni wlasciciel wyjol termostat
  
 
nie mam wiskozy,
wiatraczek elektryczny sobie "mruczy" przed chłodnicą...
  
 
a jak rozwiazales zalaczanie? Recznie?
  
 
przecięty jeden wąż, wstawiony "trójnik"

w trójnik wkręcony czujnik temperatury załączający przy 102 stC

zasilanie do wentylatora idzie przez przekażnik...

cała filozofia

Marek
  
 
masz mozliwosc wyslania zdjecia lub jakich czesci uzyles? od jakiego auta? Bede dzieczny.
thx
  
 
musisz kupiś wiatrak z montażem (elektryk) średnica
(zdejmij "grila" i zmierz).
Trzeba pomyśleć o zamontowaniu do "budy".

Znając moc silnika wentylatora (może będzie podany) policz
natężenie proądu (daj przekaźnik co wytrzyma to natężenie)

Później zobaczę co to za czujnik jest... (mam nadzieję, że będzie jakiś numer)

mając czujnik, szukasz trójnika,
miejsce zamocowania postaram się podać później

Na razie tyle...

Marek
  
 
z wiatrakiem i przekaznikiem sobie poradze bo to nie problem, juz dawno mi to po glowie chodzilo. Nie wiem tylko jaki ten trojnik i czujnik? Na ktorym wezu i jak ten czyjnik w tym trojniku obsadzic? Wychodzily takie seryjne w innych autach?
  
 
nr trójnika: GM 90 184 059 (ostatnia cyfra może być inna, słabo widać)

nr czujnika: 267065 (tylko taki numer był)

Ten trójnik to oryginał OPLA, więc czujnik powinien
do tego też być (gwint itp.)

Osadzone to jest na wężu idącym ze zbiornika wyrównawczego
w stronę pompy wodnej (ten dolny, w zbiorniku wyrównawczym)

Miłej walki....
  
 
wielkie dzieki

pozdrawiam,

Jak bede walczyl zrobie zdjecia moze kiedys sie to przyda
  
 
Nie rozumiem dlaczego chcesz cos zmieniac? Poszukaj usterki. Z opisu wynika ze prawdopodobnie masz caly czas otwary termostat. To jest najczestsza przyczyna niedogrzania silnika. Sprawdz to, wymien i po krzyku.A po co chcesz przebudowac auto?
  
 
Jak pada wisko to jest dylemat.

Kupować nowe? Czy instalować elektryka?

  
 
Wisko mozna sprawdzic. Ww wczesniejszych postach bylo napisane jak.
Mnie dziwi tylko jedno, dlaczego ktos pisze ze ktos wstawil padniety termostat bo wisko padlo? Przeciez jak postoisz sobie w korku to padniety termostat nie pomoze, przeciez to sa 3 litry a nie jakies tam duperela. Ja bym sprawdzil jedno i drugie. Uzywane wisko do takiego silnika wcale nie jest drogie.
  
 
Piotrze,

Kupowałem wisko używane, o "kant" tyłka je trzasnąć...
Pochodziło 2000 km i to samo.
Szkoda kasy. 200-300 zł.
+ do 3 litrówki ciężko dostać.

Nowe 570 zł (Opel).

Wiatraczek elektryczny no problem. + mniejsze opory dla silniczka.

  
 
A wiec moze od poczatku bo sie ktos pogubil.
Mam dwa problemy:
1. Grzeje sie w korkach
2. Nie dogrzany po trasie

Ad1. Wisko padlo na 100%, przyczyna moze byc to ze jest ulamana lopatka w wiatraku przez co byl nie wywazony i szlak trafil. Nie chce kupowac uzywanej wisko (250PLN+wiatrak) i na nasteopne wakacje znow ja wymieniac a na nowa mnie nie stac chwilowo.

Ad2. Jadac po trasie mam 70-75C, teraz jak jest chlodniej wieczorem to wskazowka nawet nie wstaje. Prawdopodobnie padniety termostat bo przeciez wiatrak sie nie kreci bo popsuty

Moje podejzenie jest takie: poprzedniemu wlascicielowi (auto mam 2.5miesiaca) ulamala sie lopatka i padla wiskoza, grzal sie wiec wyjol termostat i jezdzil. Ja teraz sie musze bawic.
  
 
Ok, przyjąlem.
Ja jednak nie ulepszalbym samochodu i zajal sie wstawieniem nowszego wiska. Jesli chcecie namiary na kogos kogo monza polecic to dajce znac na priva.
  
 
Piotrze, to nie jest ulepszanie auta.
W Senatorze miałem właśnie takie rozwiązanie.
2 stopnie (ten sam typ silnika) (bez klimy)

1. wiatrak elektryczny załączenie ~100 st. C
2. wisko, całkowite załączenie 105 st. C (to z pamięci)

Jak widać ze "załączeń" pierwszy atak to elektryk.

Senator poszedł "dadaś" zostały części...
Omegi 3000 nie trzeba było przerabiać. Wszystkie dziury
do mocowania, a nawet okablowanie było.
Kosztowało mnie to 30 minut pracy.
  
 
Witam,
miałem podobny problem, wisko padnięte i po paru minutach miejskiej jazdy woda w chłodnicy zaczynała się gotować. Niby Senio miał też elektryczny wiatrak, ale poprzedni właściciel wymienił chłodnicę i pozbył się termowłącznika. Rozwiązaniem okazał się zakup elektronicznego termostatu do samodzielnego montażu. Koszt ok. 18zł. To znacznie taniej od nowego wisko. Po drobnej przeróbce uklad chodzi wyśmienicie. Malutki termoelement przykleiłem do chłodnicy na silikon. Na życzenie mogę zrobić zdjęcia. Temperatura, przy której elektryczny wiatrak włącza się, regulowana jest potencjometrem, teraz jest to ok. 100-105C, a wyłącza się przy 95.
Pozdrawiam.


link do termostatu
link do producenta ukladów
  
 
wszyscy mowicie o zalaczaniu sie przy 100-105C, czy normalna temperatura na wskazniku na desce to miedzy 95-100C?