Akumulatorowy problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzis spotkala mnie niespodzianka ruszalem od sister z pod bloku a tu nagle ona prosi mnie o podwiezienie do auhana ja usmiech i mowie no pewnie czemu nie a lada chyba jej nie lubi i odmowila posluszenstwa grr zacheltalem akumulator no i d.... soop mowil ze zachowuje mi sie dziwnie ladowanie przyznaje mu racje wiec chyba sam jestem sobie winny a zachowuje sie ono tak:

Gdy odpalam nigdy nie znajduje sie na zielonym polu

Gdy odpale poziom natychmiast skacze bardzo wysoko

Gdy gasze stan utrzymuje sie na zielonym polu lecz po 20 min znow jest na bialym (czyli prawie wylad.)

No i dziwnie mi skacze z lekka sie porusza wzkazowka jakby raz ladowal wiecej raz mniej

Mysle ze moze to sa zacinajace sie szczotki nie wiem pomozcie bo sie nie znam a wole na zlot nie zajechac na pusty akumulator o ile bez ladowania wogle bym dojechal czego nikomu nie zycze
  
 
a nie bedzie to cos z uzwojeniem altera???
bo to tak mi wyglada,jakby gdzies mial zwarcie... zwlaszcza, sokoro wkazowka zostaje dlugo na zielonym...
a nie nagrzewa sie alternator?? Jesli po dluzszym postoju jest cieply, to chyba sie konczy...

adascvo
 
 
Nie wiem nie macalem go bede musial sprawdzic czy sie nie nagrzewa
  
 
Proponuje sprawdzic regulator napiecia, dwie opceje poluzował sie i nie mam masy( wystarczy dokręcić) , dwa wysłużył się wymiana da sie zrobić samemeu tylko trzeba wyjąć alternator.
  
 
A gdzie producenci ukryli ten regulator?
  
 
Regulator jest na alternatorze
  
 
Dobralismy sie do akumulatora z soopem no i mialem pustynny klimat zalalem plyn i laduje gada narazie reaguje bardzo pozytywnie ;]
  
 
no to napisz, czy pomoglo.. Nie chce krakac, ale jesli go ususzyles, to chyba wymiana aku i tak cie nie minie...
przynajmniej na zime, na razie ten moze jeszcze wydoli..
  
 
Jutro sprawdze i odrazu pisze :] a jak cos to mam w domu jeszcze dwa tzn jeden w bokowce ale stal chyba ze 3 lata i drugi stal 2,5 roku w szafce obok lozka stan dobry nie suchy ;] 45 jak ten nie pojdzie sprobuje na drugim a najgorsze ze nie ja go suszylem tylk otej de.... poprzedni wlasciciel ktory nawet plynu w chlodnicy mial jak na lekarstwo
  
 
Mialem kiedys to samo i to byl regulatror na alternatorze. Wymienilem i po dwoch tygodniach to samo. Co sie okazalo cieklo z trojnika od przewodow z plynem chlodniczym, ktory to znajduje siie dokladnie nad tym regulatorem i zalewal mi go skutecznie go niszczac.
  
 
Dzieki wam za info obniucham wszystko dokladnie
  
 
Płynu chłodniczego mogli Ci sporo spuscic jak gaz zakładalii zapomnieli dolać,albo im sie poprostu nie chciało.
  
 
Cytat:
2003-08-25 18:43:57, Grzesiek_Bialystok pisze:
Regulator jest na alternatorze


Może w 2107 tak jest, w starszych modelach (np. 2101) jest koło zbiorniczka płynu hamulcowego.
Andrzej
  
 
No i dupa ladowalem gada wykazal mi miernik ze zaladowany znioslem do auta dalej na bialym polu chyba nie trzyma napiecia prawda? Ile teraz akumulator ponoc juz za 8 dych mozna miec ok Bialostoczanie pomozcie ;]
  
 
no akurat takiego to nie polecam. za ok. 150 zeta masz centre, ktora na pewno potrzyma dluzej niz jakies badziewia z marketu. Taki aku jest dobry, jesli niebawem zamierzasz sprzedawac autko. Wtedy zawsze mozesz powiedziec, ze masz nowy akumulator. Jesli kupujesz dla siebie, nie radze ladowac kasy w jakies niewiadome...
z tych tanszych to niezle sa ZAP piastow i jenox, ale do centry im daleko.... patrz tez na prad rozruchu, nie tylko na pojemnsc...

adasco
 
 
No Grzes byl tak mily ze pomog mi wybrac kupilem centre 55ah i niespodzianka zalozylem a on wykazuje mi zalad. na tym bialym polu czyli malo pradu pomyslalem ze moze podladuje i ok odpalilem bryke troche posiedzialem fakt podskoczyla na zielone pole wskazoweczka posiedzialem jakies 20 min i przekrecilem bez odpalania kluczyk znow na bialym grr czego to moze byc wina? Ak umulator wprost ze sklepu
  
 
pojezdzilem dzis troche i nic wykazuje mi wskaznik ladowanie a przy starcie wciaz na bialym polu przy wolnych oborotach zauwazylem ze wystepuje brak ladowania to norma?
  
 
to nie norma. Ja mam zawsze na zielonym, tylko przy odpalaniu spada. Wkazowka moze sie wahac, ale nie powinna wyjsc poza zielone. Moze regulator? A mierzyles, jaki prad idzie na akumulator, gdy silnik pracuje? Powinno byc ponad 12V przynajmniej, przy wlaczonych wszystkich odbiornikach. Ale jaka przyczyna - to moze niech sie wypowie ktos bieglejszy. Ja bym pozyczyl od kogos regulator, wymianil i zobaczyl co bedzie. A moze ktoras dioda padla?

adasco
 
 
Drodzy koledzy czy akumulator "nowy" zaznaczam ma prawo sam sie rozladowac przez noc ? Wczoraj mialem go nabialym poluale odpalilemi pojechalem dosklepuwracam wszystko ok a dzis chcialem znow skoczyc po zarcie i akumulator nie mial nawet tyle prondu zeby zakrecic silnikiem czy to moze byc jakies zwarcie bo juz sam nie wiem lad. jest takze z tym juz prob. nie mam :/
 
 
Sorki za bledy ortograficzne ;p ostatni post jest moj ;]