Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Suchii Sympatyk FEFK MKVII 1.8 (LPG) Gdynia | 2009-09-19 13:47:26 Wycieraczki działają normalnie na każdym biegu, czasowe również, natomiast jeśli je się włączy i wyłączy to "zostają na szybie", nie cofają się same w dół szyby.
Grzebałem wczoraj i dziś w szukajce, 4 podstrony wątków ale takiego problemu nie się nie doszukałem, może ktoś z Was wie gdzie szukać usterki? [ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-01-12 23:13:38 ] [ powód edycji: dostosowanie tematu do nowego regulaminu ] |
Suchii Sympatyk FEFK MKVII 1.8 (LPG) Gdynia | 2009-09-19 15:29:42
zaraz zaraz, jak to silniczek do wymiany? Czyli jak to tam wszystko działa? Myślałem że skoro wycieraczki działają normalnie, to silniczek mogę wykluczyć, upatrywałem raczej usterki w elektryce, że z automatu nie chcą się cofać... W zasadzie to jaka jest zasada działania wycieraczek, chodzi mi o to, że jak wyłączę zespolonym to one wracają do "normalnego położenia". Ktoś wie co za to jest odpowiedzialne? Silnik? |
![]() arti31 Sympatyk FEFK Peugeot 407 Inowrocław | 2009-09-19 15:34:45 dokładnie chyba tak że jak wyłączysz z zespolonego to silniczek dalej działa do momenmtu jak dojdzie coś tam do krancówki
W malanie było tak że przełącznik z + zasilania silniczka podczas wyłączania zwierał do masy i wtedy dopiero silniczek zatrzymywał sie . No to u Ciebie to pewnie silniczek Jak coś to mam kilka na sprzedaż |
karol2211 Sympatyk FEFK Corolla 1,8 Hybrid inowrocław | 2009-09-19 21:52:01 Blazey, nie przeszkadzaj, bo jak widać Ty nic innego chyba nie potrafisz robić, niczym smurf Mądrala. Przepraszam z góry ale nic innego nie mogę napisać po Twoich WYPOCINACH. Normalnie jak laska w czasie okresu.... |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2009-09-20 01:41:48
Proszę bardzo. Blazey merytorycznie naprawdę jesteś gość i tego nikt tu nie potważa. Twoje rozwiązanie jest zapewne prawidłowe, ale po co ten wstęp? Co jest "żenujacego" w tym, że ktoś poradził wymianę silniczka? Tak Ci to przeszkadza, że ktoś wie mniej, albo ma po prostu inne zdanie? Nie wiem, co takie bicie piany ma na celu. Naprawdę musisz sobie coś co chwilę udowadniać? Rozumiem, że można zgnoić kogoś, kto wstawia temat 'ESKORT NIE DZIAŁA POMOCY!!!!!!!!1111111", bo to faktycznie wpienia wszystkich. W tym wątku imho przesadziłeś. Z tego co pamiętam, a forum FEFK przeglądam już ło ho ho, a może i dłużej (gdybym zarejestrował się od razu, miałbym już Elite 2000), ludzie z największym autorytetem zawsze byli dość oszczędni w słowach i stronili od osobistych wycieczek. Kilku zresztą się ostało do dziś. |
![]() surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-09-20 20:35:07 |
karol2211 Sympatyk FEFK Corolla 1,8 Hybrid inowrocław | 2009-09-20 20:52:48 Oooo surec, tak chyba najlepiej, popieram w 100% ![]() |
![]() surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-09-20 21:01:00 jakby była potrzeba schematu w orginale, to poproszę na priva adres e-mailowy ![]() |
Suchii Sympatyk FEFK MKVII 1.8 (LPG) Gdynia | 2009-09-21 11:51:22 Do wymiany epitetów która tu zaszła odnosił się nie będę, ale prośba na przyszłość o to żeby nie spamować więcej, robi się bałagan.
Za namową Blazeya i pomocom naukowym od Sureca wyciągnąłem silniczek, dostałem się do kostki, pomierzyłem, posprawdzałem i nadal nie wiem czemu nie działa parkowanie. Podłączenia na oko zgadzają się ze schematem połączeń dochodzących do silniczka. ![]() Ale po kolei: Do silniczka dochodzi wiązka zakończona taką oto wtyczką: ![]() 1) +12V po włączeniu zespolonego na I bieg 2) +12V po włączeniu zespolonego na II bieg 3) +12V stałe napięcie (włączony zapłon) 4) +12V pojawia się po ruszeniu silniczka 5) pin ściśle związany z parkowaniem (???) A tak rozkłada się układ pinów w silniczku: ![]() Blaszki prowadzące od pinów trafiają w widoczne miejsca na tarczy silnika. ![]() I teraz pytanie: Jak to działa? Trochę moich dywagacji. Silnik rusza po włączeniu zespolonego (+12V na 1 lub 2 pin), gdy już ruszy, do blaszanej tarczy trafia napięcie +12V (plus po stacyjce (3 pin)) i automatycznie pokazuje się na pinie 4. Jeśli nie wyłączymy wycieraczek przełącznikiem zespolonym silniczek pracuje non stop, napięcie +12V na 4 pinie zanika w chwilach kiedy do tarczy w silniku nie dochodzi zasilanie po stacyjce (określony moment na tarczy). Natomiast na pinie 5 nic nigdy się nie pojawia ![]() Teoretycznie w momencie wyłączenia zasilania wycieraczek z zespolonego silniczek powinien pobierać prąd z pinu 3 ( + po stacyjce) do momentu aż dojdzie do odcięcia zasilania na tarczy silnika. Moment ten zgrywa się z chwilą gdzie 5 pin zwiera do tarczy silnika. Może ktoś to łopatologicznie wytłumaczyć? [ wiadomość edytowana przez: Suchii dnia 2009-09-21 13:17:55 ] |
Suchii Sympatyk FEFK MKVII 1.8 (LPG) Gdynia | 2009-09-21 13:47:53
Blaszki zostały podoginane, wszystko było wyczyszczone i nasmarowane na nowo, nie ma różnicy, przejście między blaszkami jest tam gdzie powinno, a silnik nie parkuje. Bardziej chodzi mi o zasadę działania, jeśli silniczek będzie miał być nowy to będzie, ale narazie chcę wiedzieć dlaczego nie parkuje tylko staje po wyłączeniu zespolonego.
oczywiście, już poprawione, pomyłka linkowa Styk nie wyglądał zbyt ciekawie, ale przewodzi skoro po włączeniu wycieraczek napięcie z tego pinu pojawia się na pinie 4. Teoretycznie silnik powinien parkować, ale tego nie robi. Skoro dostaje napięcie na tarczę to albo nie idzie dalej do uzwojenia silnika, albo coś z masą. Przegapiłem coś? |
![]() Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2009-09-21 14:00:53 Masa jest jedna to odpada. |
Suchii Sympatyk FEFK MKVII 1.8 (LPG) Gdynia | 2009-09-21 18:16:14
Rozumiem że jak odpalę wycieraczki zespolonym, to nawet pomimo wyłączenia ich silnik powinien wykonać cały obrót a napięcie na pinie 1 powinno "pozostać" do momentu zaparkowania silniczka? Dobrze myślę? W tej chwili mam inaczej, napięcie na pinie 1 ginie wraz z wyłączeniem zespolonego i silnik natychmiast staje w miejscu. |