MotoNews.pl
11 Niskie ciśnienie sprężania (237364/26)
  

Niskie ciśnienie sprężania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam duży problem z swoim samochodem. Jego max prędkość to 130-140km po dłuuugim rozpędzaniu. Kompresja 1-8, 2-9, 3-8.5, 4-3. po wlaniu oleju odpowiednio 13, 13, 13, 9. sugerowałoby to pierścienie tłokowe. Tylko zużycie oleju po przebiegu 4kkm prawie zerowe. samochód ma przebieg 51kkm (od teścia). Zainwestowałem już w niego trochę i chciałbym żeby jeszcze pojeżdził. Co radzicie? wymiana pierścieni i szlif zaworów? Tylko dlaczego nie pali oleju? świece jasno szare. Szukałem trochę ale nie znalazłem takiego przypadku. Proszę o jakieś rady.
  
 
Ja miałem niskie ciśnienie na dwóch cylindrach, i jak się okazało to była uszczelka pod głowicą, i mnie też nie brał oleju, a nawet przybywał. I z takim autem pojechałbym do mechanika na wymianę uszczelki, i jak już będą mieć silnik rozebrany to sprawdzą tłoki, z tego co wiem to wlewa się rozpuszczalni na tłoki i patrzy czy spłynie. Nie wiem czy ktoś tu coś poradzi, może być tu jeszcze wina sprzęgła, że się ślizga i stąd brak przyspieszenia, lub np. skrzynia biegów od innego espero z mniejszym silnikiem(inne przełożenie skrzyni). Trzeba powoli parę rzeczy wykluczyć, ale że w sprawach, ale oczywiście poczekaj na opinie tych co dłużej w tym siedzą. Pozdrawiam
  
 
Może tak być że gdzieś uszczelka puszcza.Płyn bez oleju, olej czysty. Na wolnych obrotach pali na trzy gary. Szkoda mi tego samochodu, pomimo swojego wieku ma klasę.

[ wiadomość edytowana przez: mweis dnia 2009-09-20 23:40:03 ]
  
 
Cytat:
2009-09-20 23:13:53, Adam_27 pisze:
... może być tu jeszcze wina sprzęgła, że się ślizga i stąd brak przyspieszenia, lub np. skrzynia biegów od innego espero z mniejszym silnikiem(inne przełożenie skrzyni). Trzeba powoli parę rzeczy wykluczyć, ale że w sprawach, ale oczywiście poczekaj na opinie tych co dłużej w tym siedzą. Pozdrawiam



Winę sprzęgła i skrzyni bym wykluczył w tym przypadku. Należy zwrócić uwagę na to, że a trzech cylindrach jest ciśnienie w miarę równe i nie najgorsze. Natomiast na 4-tym jest masakrycznie niskie. Śmiem stwierdzić, że prawie go tam nie ma i tłok wykonuje sobie ruch "na pusto". Z tego co pamiętam dopuszczalna różnica pomiędzy ciśnieniem na wszystkich cylindrach nie może przekraczać 10%. W tym przypadku jest ok 30 % między 4-tym a pozostałymi trzema. Sugerowałbym sprawdzenie głowicy tzn. stan zaworów i gniazd zaworowych. Ale to dokładniej zweryfikuje fachowiec który tym się zajmuje. Ewentualne docieranie zaworów i gniaz plus planowanie głowicy to dość spory koszt. Swego czasu w Ełku znbajomy robił to płacił po 20 zł od gniazda. W esperaku byłoby to ponad 300 zł. I do tego ewentualne planowanie głowicy.

Mo że się okazać jednak, że głowica jest ok. Wtedy wymiana pierścieni. Może być również do roboty głowica i pierścienie. Ale żeby dokładnie zweryfikować i ocenić co trzeba robić trzeba zwalić głowicę.

Cytat:
2009-09-20 23:29:20, mweis pisze:
Może tak być że gdzieś uszczelka puszcza.Płyn bez oleju, olej czysty. Na wolnych obrotach pali na trzy gary. Szkoda mi tego samochodu, pomimo swojego wieku ma klasę. [ wiadomość edytowana przez: mweis dnia 2009-09-20 23:40:03 ]




Po zdjęciu głowicy dopiero będzie można jednoznacznie stwierdzić co jest nie halo. Głowice możesz zawieźć do warsztatu, który zajmuję się naprawą głowic. Tam Tobie sprawdzą na odpowiednim przyrządzie szczelność

[ wiadomość edytowana przez: Michal7e91 dnia 2009-09-20 23:42:11 ]
  
 
Jak myślicie w pesymistycznym przypadku w 1000-1200pln powinienem sie zmieścić? Tylko ten przebieg 51kkm i remont
  
 
U mnie ciśnienie było gorsze
Tłok 1 - 9
Tłok 2 - 9
Tłok 3 - 4
Tłok 4 - 3
Pomogła wymiana uszczelek (ok 100zł)
Planowanie głowicy (ok 120zł)
Wymiana uszczelniaczy na zaworach (nie pamiętam ile dokładni ale groszowe sprawy)
I w tym momencie spręż mam ok, podsumowując zapłaciłem coś około 400 zł z robocizną.
  
 
Cytat:
2009-09-20 23:43:16, mweis pisze:
Jak myślicie w pesymistycznym przypadku w 1000-1200pln powinienem sie zmieścić? Tylko ten przebieg 51kkm i remont



Generalnie dziwny przypadek, że przy tak nie wielkim przebiegu tak małe ciśnienie. Ale jak piszesz ,że od teścia to chyba prawdziwy, z dużym wskazaniem, że chyba. Myślę, że za zrobienie głowicy w 500 zł się zmieścisz co do wymiany pierścieni nie orientuję się ile machaniory biorą. Aczkolwiek pierścienie możes wymienić sam.
  
 
Cytat:
2009-09-20 23:46:24, Adam_27 pisze:
U mnie ciśnienie było gorsze Tłok 1 - 9 Tłok 2 - 9 Tłok 3 - 4 Tłok 4 - 3 Pomogła wymiana uszczelek (ok 100zł) Planowanie głowicy (ok 120zł) Wymiana uszczelniaczy na zaworach (nie pamiętam ile dokładni ale groszowe sprawy) I w tym momencie spręż mam ok, podsumowując zapłaciłem coś około 400 zł z robocizną.



No tak, ale do momentu kiedy głowica nie została zdjęta nie wiedziałeś co jak i ile będzie Ciebie to kosztować.



[ wiadomość edytowana przez: Michal7e91 dnia 2009-09-20 23:49:29 ]
  
 
Cytat:
2009-09-20 23:43:16, mweis pisze:
Jak myślicie w pesymistycznym przypadku w 1000-1200pln powinienem sie zmieścić? Tylko ten przebieg 51kkm i remont


W sumie ..NIC nie wiemy o tym aucie...tak pięknie masz opisany profil , że dziwię się iż Jaśnie Pani MODA jesio Tobą nie wstrząsnęła

W Mikołowie masz b. doświadczony serwis od regeneracji głowic (to już jeśli będzie tak źle)

Ale wcześniej polecam wizytę u jakiegoś naprawdę zaufanego MECHANIKA ...nie ma najmniejszego sensu tutaj zgadywać
  
 
Cytat:
2009-09-20 23:50:32, bogdan1 pisze:
... Ale wcześniej polecam wizytę u jakiegoś naprawdę zaufanego MECHANIKA ...nie ma najmniejszego sensu tutaj zgadywać



Tak na dobrą sprawę to od tego należałoby zacząć.
  
 
Możecie polecić jakiegos mechanika na sląsku? Zacznę to robić gdzieś tak za m-c. Teraz mietek pojeżdzi. Przebieg jest prawdziwy, teść zmarł i samochód żal było sprzedać i tak przeszedł niejako w spadku. Myślałem że jeśli doleję olej i ciśnienie bardzo wzrośnie to raczej pierścienie ale w sumie wszystko mozliwe. Profil uzupełnię. Dzięki za odpowiedzi.

[ wiadomość edytowana przez: mweis dnia 2009-09-21 00:13:08 ]
  
 
Cytat:
2009-09-20 23:50:32, bogdan1 pisze:
W sumie ..NIC nie wiemy o tym aucie...tak pięknie masz opisany profil , że dziwię się iż Jaśnie Pani MODA jesio Tobą nie wstrząsnęła


W sumie to nawet nie wiadomo o jakie auto chodzi. Może o ticolota? Bo ticolot jedzie 130-140 po długim rozpędzaniu się
  
 
Cytat:
2009-09-21 09:48:06, JaRabbit pisze:
W sumie to nawet nie wiadomo o jakie auto chodzi. Może o ticolota? Bo ticolot jedzie 130-140 po długim rozpędzaniu się



No fakt. A ja taki wywód "wygłosiłem" nie wiedząc dokładnie o jaki pojazd chodzi
  
 
Cytat:
2009-09-21 09:48:06, JaRabbit pisze:
W sumie to nawet nie wiadomo o jakie auto chodzi. Może o ticolota? Bo ticolot jedzie 130-140 po długim rozpędzaniu się


Uzupełniłem profil, pojadę do warsztatu ściągną głowice i zobaczymy co dalej. Mechanik za robociznę (bez planowania głowicy i ewentualnej jej naprawy) liczy 500pln tzn za ściągnięcie głowicy + wymianę pierścieni.
  
 
Cytat:
2009-09-21 12:46:01, mweis pisze:
Uzupełniłem profil, pojadę do warsztatu ściągną głowice i zobaczymy co dalej. Mechanik za robociznę (bez planowania głowicy i ewentualnej jej naprawy) liczy 500pln tzn za ściągnięcie głowicy + wymianę pierścieni.



Radziłbym Tobie po zdjęciu głowicy zawieźć ją do warsztatu, który zajmuję się naprawą głowic w celu sprawdzenia. Będziesz wtedy wiedział na czym stoisz, bo może się okazać, że po wymianie pierścieni efekt będzie mizerny.
  
 
Cytat:
2009-09-21 12:46:01, mweis pisze:
Uzupełniłem profil, pojadę do warsztatu ściągną głowice i zobaczymy co dalej. Mechanik za robociznę (bez planowania głowicy i ewentualnej jej naprawy) liczy 500pln tzn za ściągnięcie głowicy + wymianę pierścieni.




Powiem tak...do tego motorka musi być naprawdę dobry mechanik!
- polecam nie tylko kontrolę głowicy ale także płaszczyzny bloku silnika
Spytaj naprawdę doświadczonych daewoo-mechaniorów , wytłumaczą Ci dlaczego po rutynowej zdało by się wymianie uszczelki p/g w 1,5 /16V ...zaczynają się dziać czary typu branie oleju , znikanie płynu chłodz. itp -nawet jeśli zrobione jest b.dokładnie !

U Ciebie sytuację ratuje b.niski przebieg...może nie będzie tak źle

Niestety (jeśli chodzi o robociznę) 16V - gdyby zaszła potrzeba pracy zaworowo-gniazdowej ...masz koszta x2 ( w stosunku do 1,8 czy 2.0)

No i jeszcze jedno !...NIE JEŹDZIJ autem w takim stanie! - przy tak ogromnej różnicy ciśnień - układ tłokowo-korbowy jest strasznie przeciążany !
  
 
U mnie po wymianie pierścieni i uszczelniaczy zaworowych zużycie oleju zmniejszyło się z 3 litrów/1000km do 1l/1000km.

Niestety FAHOWCY* nie zauważyli,że głowica była spawana i generalnie spieprzyli robotę. Co z tego,że dół mam szczelny ( prawie jak w dieselu 16MPa? ),jak olej idzie przez prowadnice zaworowe.
Na takiej głowicy zrobiłem już 60kkm, ale nowa leży po regeneracji od grudnia zeszłego roku, bo mam strasznie daleko do Pstrusia

Ale za 2000 km będę zmuszony widzieć się z kolegą na wymianie rozrządu ( i głowicy przy okazji)


*błont jak najbardziej zamieżony
  
 
Cytat:
2009-09-21 17:11:13, bogdan1 pisze:
Powiem tak...do tego motorka musi być naprawdę dobry mechanik! - polecam nie tylko kontrolę głowicy ale także płaszczyzny bloku silnika Spytaj naprawdę doświadczonych daewoo-mechaniorów , wytłumaczą Ci dlaczego po rutynowej zdało by się wymianie uszczelki p/g w 1,5 /16V ...zaczynają się dziać czary typu branie oleju , znikanie płynu chłodz. itp -nawet jeśli zrobione jest b.dokładnie ! U Ciebie sytuację ratuje b.niski przebieg...może nie będzie tak źle Niestety (jeśli chodzi o robociznę) 16V - gdyby zaszła potrzeba pracy zaworowo-gniazdowej ...masz koszta x2 ( w stosunku do 1,8 czy 2.0) No i jeszcze jedno !...NIE JEŹDZIJ autem w takim stanie! - przy tak ogromnej różnicy ciśnień - układ tłokowo-korbowy jest strasznie przeciążany !


Samochód stoi tylko raz w tygodniu go odpalę tak na 10 minut żeby się silnik przesmarował. Głowica po zdjęciu pójdzie do sprawdzenia i zobaczymy. Chciałbym zrobic ten silnik tak żeby już przy nim nie grzebać. Mechanika znalazłem na stronce dobrymechanik czy jakos tak. Ma parę dobrych opinii, moze to być sciema ale do tej pory raz korzystałem (przez ostatnie 10 lat) z takich usług więc za bardzo nie mam rozeznania.
Bal Pax Serwis Słąwomir Baldy - korzystał może ktoś z ich usług?

[ wiadomość edytowana przez: mweis dnia 2009-09-22 11:44:14 ]
  
 
Cytat:
2009-09-22 11:29:06, mweis pisze:
Chciałbym zrobic ten silnik tak żeby już przy nim nie grzebać.



Tak to się nie da. Widzę, że kolega jest niepoprawnym optymistą. ale pomimo to życzę "niegrzebania".

[ wiadomość edytowana przez: mariusz_u dnia 2009-09-22 19:32:48 ]
  
 
Właśnie wróciłem z garażu. Wymieniłem olej i przy okazji zmierzyłem ciśnienie sprężania i jestem zadowolony :
I cylinder - 12 kg/cm2
II cylinder - 12 kg/cm2
III cylinder - 12 kg/cm2
IV cylinder - 12,2 kg/cm2
12 kg/cm2 to jakieś 1177 kPa, więc za.....ście

Espero 1.8, rocznik 1996, przebieg 170kkm, LPG
Wynik przeszedł moje najśmielsze oczekiwania, nie dość, że dobry wynik to jeszcze równo na wszystkich cylindrach.

Jeżeli ktoś ma jeszcze problem jak dokonać pomiaru ciśnienia, to TU ma pięknie opisane.

[ wiadomość edytowana przez: mariusz_u dnia 2010-01-30 20:54:16 ]