Klatka do Kanta - może Wy pomożecie?!?!?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ponieważ dane mi było oglądać fotki z wypadków jak i crash testów DF'a stwierdziłem że konstrukcja tego auta do bezpiecznych nie należy. Właśnie zabieram sie za totalną rozbiórkę i blacharke wiec od razu zamierzam wspawać do wnętrza jakieś delikatne wzmocnienia. Jakich rur (materiał, wymiary itp.) powinienem użyć do zrobienia klatki? Moze ma ktos z Was jakies wymiary poszczegolnych fragmentow albo jakies dane/rysunki z czasow gdy DF'y jeszcze startowały w rajdach? Zaznaczam ze chce pozostawic tylna kanape bo moze sie czasem (do "czegoś" ) przydać i nie chce ograniczac zbytnio przestrzeni wewnatrz. Mysle głownie nad poprowadzeniem rur wzdłuż auta od podlogi przy słupku A do półki pod tylną szybą + poprzecznie od podłogi przy słupku B do góry i pod dachem aż do tego samego miejsca z drugiej strony + jakieś zastrały w otworach drzwiowych ale tak do wyskokości siedzisk + oczywiscie jakieś poprzeczne łączenie tych pierwszych rur pod deską rozdzielczą i w okolicy tylnej półki, oraz przy dachu przy przedniej i tylnej szybie. Zamierzam też wzmocnić podłużnice "jakoś" by przygotowac autko na silnik 2.0 - myśle ze jedyne co moge zrobic to obspawać je dodatkowo blachą. Ale jaką, gdzie i to zrobic?
Co o tym sądzicie? Jaką inną wersje byście zaproponowali, jak inaczej poprowadzili rury? A moze inne punkty mocowania?
Jak ktos uważa ze pomysl jest bez sensu i chciałby tylko to powiedziec to niech nic nie pisze, prosze tylko o konkretne rady co i jak powinienem zrobic zeby to coś dało, na co zwrocic uwage itp.
(...)
W mojej koncepcji sam widze powazna luke polegajaca na małej sztywności poprzecznej (uderzenie w bok) w dolnej czesci (przy podłodze) ale nie mam pomyslu jak to poprawic nie odbirając wnetrzu walorów użytkowych, może pod podwoziem?

=============

Tak to wyglądało na pewnym innym forum . Niestety nigdzie nie moge znalezc rysunkow, wymiarow ani zadnych innych danych. Były wypowiedzi sugerujące klatkę z Lady 2107, wiec postanowilem i tutaj uderzyć. Moze ktoś z Was bedzie w stanie mi pomoc. Przyda sie wszystko co pomoze przy projektowaniu i wykonaniu klatki (najlepiej gotowe, zwymiarowane projekty ), czyli rysunki, zdjecia i wszelkie porady . Mam nadzieje ze w koncu uda mi sie zgromadzic odpowiednie materialy by zabudowac klatke w moim pojezdzie


[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2003-08-25 22:44:52 ]
  
 
Ktos niedawno podawał mi nawet ceny klatek do klasycznych ład - zaraz poszukam
To fakt,ze moze się przydać...
Paweł
  
 
Masz piekne serce dla tego kanta Wyglada znajomo
  
 
Juz wiem - woidziałem niedawno w Krakowie pieknego białego kanta z klatka przed warsztatem na ul . Sołtysowskiej w Krakowie. Przy okazji moge zapytać gdzie i za ile to można spłodzić. Ale poszukamu jeszcze w necie na stronach łady , bo na stówe gdziś takie wymiary były - chyab na węgierskiej stronie LBK -www.zsighlui.hu. Jest tam kompletna dokumentacja homologacji dla VFTS -a
Paweł
  
 
Cytat:
2003-08-25 23:34:41, Leszek_Gdynia pisze:
Masz piekne serce dla tego kanta Wyglada znajomo


Piękne to ono dopiero będzie jak z nim skończe - chyba nie widziałeś wszystkich czterech galerii (wkrótce to jakoś poukładam). Na razie jednak brakuje funduszy na reanimacje tego serca a i oryginalnych zastawek (czyt. tłoków ) nie ma w zasiegu - trzeba bedzie zastosować jakies by-pass'y . Sam biorca jak widać również nie jest jeszcze gotowy na przyjęcie tak mocnego serca. Ale mi też sie ono podoba

Cytat:
2003-08-25 23:39:41, pawel_krakow pisze:
Juz wiem - woidziałem niedawno w Krakowie pieknego białego kanta z klatka przed warsztatem na ul . Sołtysowskiej w Krakowie. Przy okazji moge zapytać gdzie i za ile to można spłodzić. Ale poszukamu jeszcze w necie na stronach łady , bo na stówe gdziś takie wymiary były - chyab na węgierskiej stronie LBK -www.zsighlui.hu. Jest tam kompletna dokumentacja homologacji dla VFTS -a
Paweł


Niestety kraków jest mi równie bliski jak Londyn wiec polegam na Tobie. Za ile - ciekawe, gdzie - tamte rejony i tam mnie nie dotyczą. Najlepiej by było jakby gość udostępnił dokumentacje do zeskanowania, ze szczególnym naciskiem na rysunki (najlepiej zwymiarowane ).
Coś ten URL co zapodałeś mi nie działa . Ale jesli na tej stronie jest ta kompletna dokumentacja o której piszesz (co to właściwie jest VFTS?) to byłbym wdzięczny za nakierowanie mnie na przydatne materiały. Tylko proszę o bezpośrednie linki do rysunków/skanów bo słowo pisane w języku, który jest mi znany nie lepiej chyba niż chiński na dużo sie nie przyda, a wręcz może uniemożliwić dotarcie to porządanych informacji


[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2003-08-26 21:58:22 ]
  
 
wejdz na www.rallylada.prv.pl moze niema tam konkretnych wymiarow ale co nieco pisze o klatce.powinno cie zainteresowac.powodzenia
  
 
OK podjadę tam i jesli namierzę tego fiata nie omieszkam spytać go czy jest skłonny do udzielenia tak szczególowych informacji na ten temat - bop wymagania masz baaaaaaaaardzo wysokie
Pozdr
Paweł
  
 
Cytat:
2003-08-26 18:20:05, PRZEMORdohc pisze:
wejdz na www.rallylada.prv.pl moze niema tam konkretnych wymiarow ale co nieco pisze o klatce.powinno cie zainteresowac.powodzenia


I to jest to! Tego fragmentu załącznika J co prawda sciągnąć nie moge (wygląda jakby go tam nie było) ale rysunki są pierwsza klasa. Juz nie musze sie tyle głowić czytając zał J po ang.
Cytat:
2003-08-26 18:48:16, Konriii pisze:
OK podjadę tam i jesli namierzę tego fiata nie omieszkam spytać go czy jest skłonny do udzielenia tak szczególowych informacji na ten temat - bop wymagania masz baaaaaaaaardzo wysokie
Pozdr
Paweł


Dzieki za poświęcenie . Moje wymagania są nie tyle wysokie co maksymalne - chce wyciągnąć maksymalną ilość informacji jaką się uda . Im więcej wiem tym lepiej robie (projekt i wykonanie).

BTW - po raz kolejny pytam: co to jest VFTS?? Co oznacza ten skrót? Czy to cos jak DOHC ?



[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2003-08-26 21:56:14 ]
  
 
VFTS - rajdowa łada - dawna B-grupa

tu masz fotki:

totalcar.index.hu/images/hifituning/vfts/

mam też homologację FIA dla tego samochodu gdzie jest rysunek klatki + opis

zajmuje 7,71 MB wiec jeśli masz jakiegoś FTP na który mógłbym go wrzucić to słuzę


[ wiadomość edytowana przez: Konriii dnia 2003-08-27 00:20:03 ]
  
 
Cytat:
2003-08-27 00:19:24, Konriii pisze:
(...)
mam też homologację FIA dla tego samochodu gdzie jest rysunek klatki + opis

zajmuje 7,71 MB wiec jeśli masz jakiegoś FTP na który mógłbym go wrzucić to słuzę


Nie ukrywam ze to jest to i bardzo by mi to pomogło .
Eftepa jeszcze niestety nie mam żadnego, jedyne co moge zaproponowac to e-mail jesli masz jakies konto z którego moglbys to zapodac (moje łyka max 10MB paczki na raz). Ewentualnie polaczenie bezposrednie, np. przez DCC na IRCu
  
 
wysłałem ci wczoraj wiadomość co do klatki tylko nie wiem czy już czytałeś jak nie to ją odbiesz może cię zainteresuje
  
 
Dobry???masz klatke doŁAdy czy do kanta???
Paweł
  
 
ja nie mam ale znam kolesia który zakłada to czego popadnie za niewielką kasę tyle że bez atestu chyba a raczej napewno
  
 
aTESTU CZY HOMOLOGACJI???? Bo homologacja mi niepotrzebna na KJS y .Ale nie wiem czy to ma miec jakis atest. Policja sie czepia???
Paweł
  
 
tego nie wiem ale zakładał taką klatkę do tipo syna właściciela mojego serwisu i gość jeździ także chyba się nie czepiają koszt ok 1000zł z materiałami
  
 
Noto pomysłimy za jakis czas9NAJPIERW AMORKI MUSZE DORWAĆ)Zapytaj go o LAde taka jak Twoja i za ile ile by to było i czemu tak drogo))
  
 
pytałem się o 125p a do łady to raczej taka sama i cena taka jak podałem z tym że jedziesz z gościem kupić materiały za nie płacisz a reszte do 1000 bierze za robotę tak to mniej więcej wygląda