[MKVII] Przełącznik 4 szyb - jak podłączyć kable?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej nabylem do Escorta przelącznik na 4 szyby http://www.allegro.pl/item748272641_wlacznik_przelacznik_szyb_ford_mondeo.html.

Orientuje się ktoś z Was co ma być podłączone na konkretnych pinach ? Są dwa gniazda A i B. W A mam 9 pinów (pewnie 8 do szyb) ale do czego jest 9 ty ? i są jeszcze 3 piny w B ale do czego one są ?
Do podłączenia mam podświetlenie, + i - szybek. Bede wdzieczny za pomoc


acha czy 10 PLN za taki przełącznik to dużo ?


[ wiadomość edytowana przez: Vodun dnia 2009-09-27 22:43:53 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-09-27 23:05:39 ]
[ powód edycji: Uściślenie tematu! ]
  
 
cena bardzo dobra - ja sam kupiłem za 22zl z anglika 2 lata temu i myslalem że taniej się nie da

Co do przelącznika - w I kostce 8 pinów sluży do obsługi każdej szyby, a ten dodatkowy pin 9 to podświetlanie przycisków gdy będzie plus o ile się nie myle (próbowałem teraz znaleść schematy, ale pewnie juz nie odnajde) - ja dałem poprostu plus z stacyjki, ten sam który idzie jako zasilanie szyb po zapłonie - czyli przekręcam kluczyk i świecą się przyciski (tak zresztą miałem seryjkie przy 2-óch szybach).
II kostka to zasilanie i przełącznik, przychodzi tam plus i masa - nie pamietam który pin ale jak masz miernik to włączysz "piszczadełko"i dojdziesz do tego, a ostatni pin to wlaśnie plus po przelączniku - przesuwając przełącznik odcinasz plus idący do tylnych przycisków, dzięki czemu pasażerowie z tyłu tracą sterowanie szybami a ty nadal możesz się bawić
Na tył daj najlepiej te fordowskie 7pinowe

szkoda że nie znalazłem schematu, bo miałem fajny rozrysowany heh
Kacper
  
 
Dzięki Kacper teraz już sobie podłącze tylko jeszcze czy "plus po przełączniku" to ten sam plus co idzie na szybki ? Tzn 2 razy daje ten sam plus ?
na schemacie w II kostce mam mase po prawej i dwa plusy. To ma byc ten sam pewnie.
Cenną musiałem się pochwalić, bo na allegro był i po 130 pln
  
 
obrazek mi się nie powiększa ale sprawa jest taaaka - do tej kostki tak jak pisałem idzie plus i minus, a następnie ten plus wychodzi odrazu na drugi styk - ale po przełączniku którym w razie potrzeby odcinasz go. Następnie na tył ciągniesz sobie plus po przełączniku i zwykły minus - oraz 4 kable - po dwa na każdą szybke, bowiem w tych dwóch kablach będzie odwracać się polaryzacja dzięki czemu silniczek będzie latał w dół i w góre przy sterowaniu z przednich przycisków. Plus i minus oraz 2 kable podłączasz do przełącznika z tyłu (stąd najlepiej 7pin - ten 7-dmy pin to znów podświetlanie). Następnie od przełącznika ciągniesz już finalne dwa kable do silniczka w drzwiach.
Dzięki takiemu rozwiązaniu jak ty naciszniesz "dół" a pasażer z tyłu "góra" to, o ile pamiętam, silniczek dostanie dwa plusy - więc poprostu stanie i finito. Przycisk pasażera z tyłu służy tak jakby za kostkę dla tych z przodu - gdy jest nie używany, to sterowanie odbywa się za pomocą przycisków z przodu, jednak "sprzeciwienie" się woli kierownika z przodu powoduje STOP szyby.
W tedy wlaśnie przesuwasz sobie przelącznik z przodu, odłączasz pasażerom z tyłu plus i nic nie mogą zrobić

....mam nadzieje, że będzie czytelne
Kacper