| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Maliniak 126p 125p Tarn-Gory | 2009-09-30 01:08:38 witam mam pickupa z silnikiem 1.4 rovera lecz jednostka jest padaka ;/ moge kupic silnik 1.6 na tym samym bloku czy ktos przerabial taki temat co nie pasuje i tak dalej ? moze ktos cos wie ? napisalem na forum z roverow ale cisza jak narazie ;/a nie ukrywam ze jest mi potrzebna szybka odpowiedz |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2009-09-30 02:10:03 jesli masz juz 1.4 w kancie to 1.6 zamontujesz bez problemu, nie wiem tylko jak z kompem - jesli ten silnik 1.6 ma taka sama ilość brakujących zębów do czujnika polozenia wału i są one w tym samym miejscu to załóż kompa i wtryski od 1.6. Kolektory, dekiel zaworów, łapy silnika, koło zamachowe i pare jeszcze pewnie innych dupereli musi isć z Twojego 1.4.
Zobacz czy w tym 1.6 jest łożysko w wale na wałek zdawczy skrzyni biegów ale z tego co wiem to 1.6 maja łożyska. Nie jestem pewien ale wszystko powinno sie zgadzac przy 1.6 - przy 1.8 jest wiecej schodow. [ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2009-09-30 02:10:44 ] |
Blady F&F Sympatyk FIAT | 2009-09-30 19:15:57 |
flapjck1 F&F Sympatyk mini urzut | 2009-09-30 19:30:45 a co temu motorowi sie stalo ze jest kupa? |
Pat_kdb F&F MEMBER Fiaty 126p i Fiat 126 Bytom | 2009-09-30 21:52:18 pewnie sie wysrał |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2009-10-01 00:00:33 ciekawe ze wtyczka inna, nawet w poznym landrowerze z nowszym kompem jest taka sama Problemem moze byc immo ale to tez nie straszne - troche lutowania. |
Maliniak 126p 125p Tarn-Gory | 2009-10-01 16:26:20 czemu sie silnik zejsral ? bo jakis amator skladania silnikow poskladal caly silnik na sylikonie tam jest glowica i na to przychodzi nakladka ze stopkami na walki gdzie idzie kanal olejowy zostalo to tak umiejetnie zasylikonowane ze olej na walki nie szedl pierscienie maja takie luze ze szok ;/ walu sie juz nie da przeszlifowac totalna kapa poprostu |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2009-10-01 16:31:45 kupuj 1.6 albo 1.8 odrazu. |
Maliniak 126p 125p Tarn-Gory | 2009-10-01 21:40:27 mam silnk 1.6 do wziecia za 1100 zl goly lub za 2 klocki komplet ze skrzynia i calym osprzetem byl sprowadzony z angli do testowania rozrusznikow z fabryki tyle ze 2 lata stoi i nie ruszany przez 3 miesiace byl ruszany tylko tak ze mysle ze sie oplaca |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2009-10-01 21:48:19 za 1100 kupilem 1.8 a roznica jest duza, niby pare koni ale przebieg mocy i momentu 100x lepszy. Kant na moscie 4.1 z 1.4 silnikiem jest wolniejszy od polda 1.8 most 3.9 - a pold jest ciezszy... no i jezdzi sie duzo przyjemniej |
Maliniak 126p 125p Tarn-Gory | 2009-10-01 21:50:24 jak 1.8 to tylko turbo ![]() |
Bocian_s_313_PTK PN Rover Siedlce | 2009-10-07 19:53:22 Temat w sam raz dla mnie .
Silniki serii K16 są mechanicznie kompatybilne. Samo wsadzenie to tzw "Pan Pikuś". Przekręcamy łapy, kolektory i alternator z 1,4. Moze być drobna różnica w łapie silnika pod kolektorem ssącym. Wszystko zależy czy 1,4 był w tzw. starym czy nowym bloku. Ale dwa podcięcia i jedno szlifowanie na bloku załatwia sprawę. Kolektor ssąsy z rovera jest plastikowy ale obrócony w niewłaściwą stronę. Wsadzenie go jest nie warte zabawy. Lepiej wypolerować i spasować aluminium z poldka. Kolektor wydechowy w poldoroverze to porażka na całej linii. Najlepiej zastąpić go kolektorem rurowym z rovera. Najmniej zabawy jest z kolektorem 4w1 z późnych roverów (z katalizatorem) ale i takie 4w2w1 ludzie wkładają. Koło zamachowe zależne jest od zastosowanej elektroniki. w 1,4 brakuje 2 zębów pod PWK. W roverach po 95' nie ma już 4 zębów i jest już zaimplementowany immobiliser. Sama elektryka bazuje na tych samych czujnikach we wszystkich wersjach silnikowych z kopułką WN. Późniejsze wersje mają już podwójne cewki i dodatkowy czujnik fazy rozrządu. Ale i te da się wsadzić pod elektronikę z 1,4 tylko w wałku ssacym trzeba nabić króciec palca rozdzielacza WN. Najlepiej byłoby dać kompa z 1,6 ale i na 1,4 z wtryskami o większej wydajności (ok. 170-180ccm) powinno z powodzeniem latać. Sprzęgło w poldku ma 190mm ale z powodzeniem wchodzi sprzęgło 200mm z rovera. Zaleta większego docisku to zdolność do przenoszenia znacznie większych obciążeń. W seryjnym 1,4 przy ostrej zabawie sprzęgło było łatwo upalić. Z dociskiem 200mm sprawa będzie mniej prawdopodobna. Powiem tyle że w moim 1,8 mam docisk 200mm z rovera i przenosi w normalnych warunkach ponad 190Nm (sprawdzone na hamowni )
Ceny samych silników drastycznie spadły. jak zaczynałem badać temat to 1,8 kosztowały 3000 a 1,6 ponad 2000. Teraz można wyrwać za 1000-1700 silnik w bardzo dobrym stanie. Już 1,4 w 125 robi wrażenie na innych kierowcach. 1,8 na moście 4,1 to już masakra dla posiadaczy drogich kompaktowych plastików. A jak się bawić to się bawić. Z 1,8 warto teżwsadzić skrzynię i wał z forda sierry i wtedy przeniesienie napędu mamy z głowy. Zresztą co ja się będę rozpisywał. Na forum FSO-PTK są artykuły o wszystkim o czym tu pisałem. PS. 1,8 turbo kosztuje chore pieniądze ale podejrzewam ze uturbienie i wystrojenie 1,8 N/A będzie kosztować podobnie... |
kamil2291 fiat 125p strzelin | 2010-01-28 21:54:04 witam mam Kanta z silnikiem 1.4 rovera chcę podnieść trochę koników bo robię go do kjsów co można zrobić w tym silniku żeby podnieść moc możne zmienić blok na 1.6 ? z góry dzieki |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2010-01-28 22:40:10 wsadz 1.6 lub 1.8 ale pamietaj ze lepiej byc w nizszej klasie.
reszte o rasowaniu rovera masz tu: link |
rafal125p polonez 1985 gorzów | 2010-01-29 01:35:39 pytam z czystej ciekawości natchnięty artykułem z PTK apropo skrzyni ze sierry spiętej z roverem (kolega bocian pisze tam o swoich perypetiach z przerabianiem kołnierza skrzyni FSO-rover tak aby pasował na skrzynię ze sierry )
co stoi na przeszkodzie aby wykonać kołnierz skrzyni biegów ze stali tzn wyciąć dwa wzory jeden pasujący do bloku , drugi do skrzyni i połączyć to blachą o odpowiedniej grubości |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2010-01-29 09:57:36
eee waga? Rover jest lekki i to jego glowna zaleta a ty chcesz go dociazac? |
Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2010-01-29 10:02:44
i tak napewno wyjdzie lżej jak ochapał i o niebo lżej jak złooo więc what is the problem??? |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2010-01-29 10:49:46
A taki problem ze dociazanie czegos o duuzo kilo jest bez sensu? Do normalnie jezdzacego auta nie ma sensu wrzucac srzyni od forda, do sportu nie wiem - moze jest lepsza. Ale jezeli budujesz samochod do sportu to nie wsadzasz metalowego kloca zamiast aluminiowego bo to mija sie z celem. Teraz pojales? Ludzie wywalaja szyby tapicerke, wszystkie zbedne srubki a tu nagle dokladasz nie weim 10 -15 kg? [ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2010-01-29 10:53:14 ] |