| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
GrzEE Sympatyk FEFK RS2000 4x4/RST s2 Wrocław | 2009-10-03 17:22:25 Może być ustawiona zbyt uboga mieszanka jeśli masz MFi (zrób zdjęcie komory silnika to Ci powiem). |
seba82 Escort MK4 Łubiana | 2009-10-04 09:20:37 Zdjęcia silnika
To link do kilku zdjęć wykonanych podczas remontu silnika (jakość słaba bo robione komórką). Zapłon raczej jest dobrze ustawiony bo po nagrzaniu jest wszystko ok. Ale sprawdzę go jutro po południu, może jednak wymaga przestawienia. To ssanie mnie trochę zastanawia bo działa bardzo dziwnie, praktycznie w ogóle nie działa. Gdzie się je reguluje? Znajomy podpowiedział mi jeszcze jedną możliwą drogę naprawy. Sugeruje on że może pompka paliwa jest nie szczelna i paliwo w wężyku cofa się pod zbiornik paliwa i ciężko je potem zaciągnąć przy starcie. Czy to w ogóle możliwe? |
DriF 41-250 Czeladż | 2009-10-04 10:57:38
jest to możliwe że i paliwo się cofa a przez noc odparuje , ale ja stawiał bym raczej na Zapłon na Gazie zapala ci wszystko ok ale Gaz wymaga ino iskry do zapłonu Benzyna ma całkiem inne Właściwości niż Gaz i sugeruje ustawić Zapłon Lampom Stroboskopową |
GrzEE Sympatyk FEFK RS2000 4x4/RST s2 Wrocław | 2009-10-04 11:26:13 Przychylam się do tego co Drif mówi, ustaw zapłon na zero.
Na głowicy masz znak i na kopułce też jest. Wyśrodkuj znaki. |
seba82 Escort MK4 Łubiana | 2009-10-04 13:08:15
Tak w tej chwili mam ustawiony zapłon. Te czerwone strzałki to punkty które się pokrywały przed naprawą a te zielone to znaki fabryczne. Gdy ustawię tak jak było przed naprawą to silnik jest strasznie słaby, ma nierówne obroty i ogólnie pracuje bardzo źle zarówno na gazie jak i na benzynie. Bez znaczenia czy jest zimny czy ciepły. Na punktach fabrycznych też próbowałem. I też jest to samo co teraz, tzn. silnik pracuje bardzo dobrze gdy się nagrzeje zarówno na gazie jak i na benzynie ale tylko na gazie pali normalnie gdy jest zimny. Może to jednak ta pompka paliwowa. No chyba że ustawienie zapłonu musi być dokładne do milimetra (stopnia). |
DriF 41-250 Czeladż | 2009-10-05 10:00:18
Zapłon to Kluczowa Sprawa i proponuje podjechać pod Warsztat jakiś i Ustawią tak jak ma być to nie Fiat126P gdzie mogłeś wyprzedzić Kont Zapłonu tutaj jest trochę więcej Elektroniki odpowiedzialnej za Dobre Sprawowanie się Silnika |
seba82 Escort MK4 Łubiana | 2009-10-12 20:17:29 Zapłon już ustawiony. Podjechałem do znajomego mechanika który mi go ustawił z pomocą lampy stroboskopowej. Mimo wszystko dużo się nie pomyliłem ustawiając go tak "na oko". Przestawił go dosłownie o 2mm kręcąc w lewo. To jednak nie rozwiązało problemu odpalania na zimno. Problem stwarzał przewód na pompce paliwa, podczas remontu był ruszony i przepuszczał powietrze. Przez co wystarczyło kilka godzin stania aby paliwo cofnęło się bądź wyparowało z przewodu i pompka miała trudności z zassaniem paliwa.
Mam jeszcze tylko problem z tym ssaniem, którego praktycznie nie mam. Czy za ssanie odpowiada u mnie w silniku ta część?
Tu zdjęcie od dołu (trochę mało na nim widać).
Tu na wymontowanym uchwycie do którego umocowana jest linka gazu (od strony silnika oczywiście )
Znajomy twierdzi że właśnie to prawdopodobnie odpowiada za ssanie - podwyższone obroty przy zimnym silniku. Jak to funkcjonuje? I jak się to nazywa - gdybym musiał kupić nowe. A może w moim silniku coś zupełnie innego odpowiada za ssanie. |