Jak zimny odpali i zgaśnie 1.8 benzyna

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam i proszę o porade co to może być jak jest zimny z rana to bez dododania gazu odpali szybko spada z obrotów i gaśnie czasami próbuje się odbić z powrotem na obroty ale nie udaje mu sie to.
za drugim razem odpalania jest zazayczaj w porządku.
na ciepłym pali super.
ratuje go przed zgaśnięciem delikatnie dodając gazu tak do 2000tys obr dwa razy i wszystko jest ok trzyma obr.
zmieniłem kopułkę palec przewody świece krokowca i czujnik temperatury płynu oraz czujnik temp powietrza w kolektorze oraz filtr paliwa i sonde czy może być to od katalizatora
  
 
egr zawieszony w pozycji lekko otwartej?
  
 
Mam to samo ale specjalnie mi to nie przeszkadza.
  
 
egr jest odcięty.
czy jak zdemontuje katalizator to odczuje coś na dynamice czy to tylko czcze gadanie
  
 
Cytat:
2009-10-11 11:11:15, taxii pisze:
egr jest odcięty. czy jak zdemontuje katalizator to odczuje coś na dynamice czy to tylko czcze gadanie



odciety tez moze byc zawieszony

zamiast katalizatora(wycinasz i sprzedajesz) wstaw rure

oczywiscie ze odczujesz poprawe dynamiki-kiedys kilkanascie lat temu w pismach motoryzacyjnych pisano ze auto bez katalizatora jest mocniejsze o jakies 5%-kiedy były dostepne w sprzedazy te same auta z katalizatorem i bez
tak wiec w espero spokojnie mozesz go usunac zreszta w kilkunastoletnim aucie i tak w wiekszosci przypadków nie spełnia juz swojej roli
  
 
2 razy wysłałem to samo

[ wiadomość edytowana przez: pawel12356 dnia 2009-10-11 12:38:05 ]
  
 
nic nie szkodzi
  
 
Podepne się pod temat, bo troche podobny mam problem z tym ze moj nie odpala wcale.
Jezdze na LPG ale zawsze odpalam na benzynie. Dzisiaj skonczylo mi sie LPG wiec zrobilem kilka kilometrow na Pb. Gdy chciałem odpalić, to nawet na chwile nie umiał załapać. Przełączyłem na chwilke na LPG, to zapalił (no ale gaz sie skonczyl i od razu zgasł).

Zdarzyło mi sie to już któryś raz. Gdy jeżdze na LPG i gasze go na LPG to nie ma problemu z odpaleniem na Pb. Nie mam pomysłu co by to mogło być. Jakieś rady?
Od razu mówie, ze wlewałem już jakieś specyfiki na czyszczenie wtrysków

Pozdr.
  
 
Cytat:
2009-10-10 23:57:21, taxii pisze:
jak jest zimny z rana to bez dododania gazu odpali szybko spada z obrotów i gaśnie czasami próbuje się odbić z powrotem na obroty ale nie udaje mu sie to. za drugim razem odpalania jest zazayczaj w porządku. na ciepłym pali super. ratuje go przed zgaśnięciem delikatnie dodając gazu tak do 2000tys obr dwa razy i wszystko jest ok trzyma obr.


a Ja mam całkowicie na odwrót
Wszystko juz praktycznie przemirzyłem wymieniłem posprawdzałem prócz ... pompy paliwa. słyszałem kilka opini w temacie pompy i by się nawet pokrywało.
Jedna z nich utkwiła Mi w głowie:
podjerzdzając samochodem pod górkę zgasić go w połowie (auto pochylone) i odczekać aż do momentu kiedy jest się pewnym ze zakręci albo bedzie trzeba kręcić i nie załapie odrazu. Odczekałem - poszedłem do domu wróciłem - odpalam i jak od tyku. bezsensowne, ale zadziałało ! Przypadek ? w drugą stronę (czyli jakbym zjedzał z górki - nie działa) Hehehe Paranoja jakaś. Musze to po raz kolejny zbadać. i chyba zbieram na wymianę pompy
  
 
do robertkaluza może związane jest to z wtryskami które się zapiekają
gdy silnik jest ciepły lub nagrzany,
druga możliwośc to ustawienie komputera
kiedy czyściłeś przsepustnice i wszystkie wloty i wyloty pod czujniki, sprawdż wężyk pod map sensor. spróbuj odłączyć wężyk od egr i zaślepić go na chwilę
gdzieś czytałem że może się kończyć czujnik położenia wału ale ten jak pierdyknie to nieodpalisz w cale warto mieć go w domu. wpływ może też mieć
bardzo mała ilość paliwa w baku oszukuje paliwowskaz
specyfiki nie są wstanie umyć wtrysków wczasie odpalania silnika na benzynie aż do momentu przęłoćżenia się na gaz
dobry specyfik myje układ przy dłużsej pracy i dużej prędkości obrotowej czyli lejesz taki środek i iśmigasz po trasach

[ wiadomość edytowana przez: taxii dnia 2009-10-15 11:46:06 ]
  
 
jęśli ktoś wymienił pompę paliwa na nową to proszę niech napisze jakie miał objawy że starą wysłużąną musiał wymienić:
  
 
Cytat:
2009-10-15 11:50:34, taxii pisze:
jęśli ktoś wymienił pompę paliwa na nową to proszę niech napisze jakie miał objawy że starą wysłużąną musiał wymienić:


u mnie wymieniłem chociaz pracowała poprawnie-znaczy odpalał i silnik dobrze chodził
z tym ze w srodku auta nie szło wytrzymac od dzwieku pompy
dodam tylko tyle ze o ile wentylator dmuchawy zagłusza silnik na 2 biegu, tak pompy nie zagłuszal na 4
  
 
Cytat:
2009-10-15 11:35:30, taxii pisze:
do robertkaluza może związane jest to z wtryskami które się zapiekają gdy silnik jest ciepły lub nagrzany, druga możliwośc to ustawienie komputera kiedy czyściłeś przsepustnice i wszystkie wloty i wyloty pod czujniki, sprawdż wężyk pod map sensor. spróbuj odłączyć wężyk od egr i zaślepić go na chwilę gdzieś czytałem że może się kończyć czujnik położenia wału ale ten jak pierdyknie to nieodpalisz w cale warto mieć go w domu.

wpływ może też mieć bardzo mała ilość paliwa w baku oszukuje paliwowskaz specyfiki nie są wstanie umyć wtrysków wczasie odpalania silnika na benzynie aż do momentu przęłoćżenia się na gaz dobry specyfik myje układ przy dłużsej pracy i dużej prędkości obrotowej czyli lejesz taki środek i iśmigasz po trasach



Czujnik położenia wału to raczej nie będzie, bo gdy gasze auto na LPG to odpala normalnie.
Benzyna w baku jest, a środek do czyszczenia wlałem pół roku temu i zrobiłem od tego czasu kilka tras tylko na benzynie, wiec miał czas zeby zadziałać.

Przepustnicy nie czyściłem, dzisiaj będe grzebał, może coś wymyśle

Pozdr.
  
 
ten problem dotyczył i mnie. na zimnym nie odpalał a na ciepłym to odrazu sprawdziłem pompe kable itd przyczyną okazał się czujnik temperatury płynu 67zł i po kłopocie
  
 
wymieniłem czujnik temperatury na nowy i dalej to samo
  
 
zrobiłem próbe i opóźniłem zapłon poniżej GMP niby nie zgasł ale wczasie jazdy to zamulony że hoho
  
 
a wyciagnij ten czujnik i spróbuj bez niego
  
 
nurtuje mnie jedna rzecz jak do dam dwa razy lekko gazu zaraz po uruchomieniu zimnego silnika to się uspokaja i nie gaśnie idąc dalej to otwierając przepustnice zmniejszam podciśnienie w kolektorze(map sensor), może to znim jest coś nie tak.
rezystacja jest w porzadku na czujniku temp porównywalna z tymi w książce od -do +
niewiem czy taka logika może coś dać
  
 
Cytat:
2009-10-15 22:22:20, taxii pisze:
nurtuje mnie jedna rzecz jak do dam dwa razy lekko gazu zaraz po uruchomieniu zimnego silnika to się uspokaja i nie gaśnie idąc dalej to otwierając przepustnice zmniejszam podciśnienie w kolektorze(map sensor), może to znim jest coś nie tak. rezystacja jest w porzadku na czujniku temp porównywalna z tymi w książce od -do + niewiem czy taka logika może coś dać


Ja znów dodawałem gazu na ciepłm Teraz zmieniłem automat rozrusznika na inny nowy, kręci szybciej i juz nie pcham go Gazem-przepustnicą. Ale i tak nie podoba Mi się, ze nawet jak zaskoczy od razu na ciepłym to czuć na całej budzie przez ok 1-2 sekundy duze drgania i dopiero się uspakaja. tak jakby nie to ciśnienie paliwa.

Ja u Siebie też podmieniałem Map Sensora na inny nawet Dwa inne i bez skutku. bez poprawy.

Cytat:
2009-10-15 16:17:31, devil_sc pisze:
ten problem dotyczył i mnie. na zimnym nie odpalał a na ciepłym to odrazu sprawdziłem pompe kable itd przyczyną okazał się czujnik temperatury płynu 67zł i po kłopocie


zeby nie pakować się w koszta na serwerku klubowym w formacie pdf (książka serwisowa-schematy) mozna znajść konkretne oporności co do odpowiednich czujników [tempaeratura-- oporność] i to przemierzyć miernikiem.

Gdyby nie poprzedni spory wydatek na brykę (1 klocek poszedł w tamtym miechu na Esperanze) to bym podmienił nurtującą Mnie pompę na nową i moze byłoby OK.