Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() sterciu T E L E T U B I Ś ![]() wypożycz kampera !!! dolnyśląsk lub wielkopolska | 2009-10-12 09:48:13 Witajcie
Chcialbym rozwiac watpliwości na temat silników bezkolizyjnych tych najpopularniejszych 16 zaworowych w Toyotach. Otóż z tego co mi wiadomo , a wiadomo mi z chyba pewnego zródła , prosto z lini montażowej samochodow marki Toyota w Wielkiej Brytani iż kazdy silnik , ze sie tak wyraże z "rodziny" (grupy/serii) FE jest bezkolizyjny. Czy to silnik 4E-FE , 4A-FE , 7A-FE , 3S-FE , 3VZ-FE , 5VZ-FE czy kazden inny z końcówką symbolu FE jest bezkolizyjny ![]() Jest to o tyle przydatne poniewaz w razie zerwania sie paska rozrządu są małe szanse ze zawór sie spotka z tłokiem. Lecz jest to oczywiście niewykluczone poniewaz czasem wszystko sie moze zdarzyc. Ale w 99% stać sie tak nie powinno i po wymianie rolek , napinaczy , załozeniu nowego paska auto powinno chodzić nadal tak samo jak chodziło. Są to silniki 16 zaworowe co w/g obiegowej opini z góry zakładne jest ze są wszystkie kolizyjne co jest nie prawdą , poniewaz jest sporo silników bezkolizyjnych i to nie tylko pod marka toyoty. Jako iż moja praca jest powiązana z wizytami w róznych fabrykach części samochodiowych , czasem tez mam okazje odwiedzić jakies linie montazowe przypadkowo to staram sie jak jest mozliwośc zawsze coś ciekawego dowiedziec na jakiś temat. Takze wbrew obiegowej opini ze 16 zaworówki wszystkie jakie są na rynku w róznychmarkach pojazdów są kolizyjne oświadczyć mogę iż przynajmniej grupa silnikow FE w Toyotach jest bezkolizyjna. Nie wiem natomiast jak jest z innymi silnikami prócz podanymi nizej , ale jak cos to dodam info, chyba ze ktoś tutaj doda jakieś cenne uwagi na forum do tego tematu lub mnie poprawi jak coś zle napisałem ![]() Silniki takie jak jak 1C , 1C-T , 2C , 2L , 2L-T , 1KZ-T itd. należą do grupy silników kolizyjnych natomiast. Z tego co pamiętam to sa chyba diesle. Silniki 22P , 2RZ , 3RZ to jest łańcuch. [ wiadomość edytowana przez: sterciu dnia 2009-10-12 09:50:41 ] |
carinus TOYOTA SPEC Lexus IS 200+UAZ 469 lubuskie /Belgia | 2009-10-13 16:05:05 Sprawdziłem osobiscie że 3S-GE też nie kolidował po zerwaniu paska. |
![]() sterciu T E L E T U B I Ś ![]() wypożycz kampera !!! dolnyśląsk lub wielkopolska | 2009-10-13 17:52:05
Tak , zapomniałem dodać ze chodziło mi o naped rozrządu na pasek. Są tez na lańcuch silniki lecz ich nie ujełem poniewaz zreguły albo producent nie przewiduje wymiany łańcucha przez okres eksploatacji lub po długim przebiegu dopiero wymiana wskazana jest ![]()
Silniki diesla w Toyotach są tylko kolizyjne , nie jestem tylko pewny czy dobrze w moim wczesniejszym poście napisałem tych kilka symboli diesla. Pisalem je z pamięci więc moglem cos pokręcic.
Tak GTi montowany między innymi w Carinie jest tez bezkolizyjny ![]() p.s. dopisujcie cos jak macie wiedze lub info odnośnie kolizyjności i bezkolizyjnosci motorow w toyotach . Może komus sie przyda ten temat ![]() ![]() [ wiadomość edytowana przez: sterciu dnia 2009-10-13 17:55:02 ] |
![]() dziadek_tadeusz TOYOTA DRIVER Toyota Camry x2 Wojnów k Siedlec | 2009-10-13 20:58:54 1S też jest bezkolizyjny...sprawdzone na autostradzie jak stanęła pompa wody ![]() |
![]() siooska ->Toyota Parking Only<- Toyota Carina Sieradz | 2009-10-16 08:30:26 a 3s-fe kolizyjny jest czy nie? ![]() |
piasek101 Piaski | 2009-10-16 13:07:57
Pytasz poważnie ? ,,Pomyliłeś wątki". |
![]() leon99 TOYOTA DRIVER Yaris '03 + RAV4 '97 Wrocław | 2009-10-18 10:22:13
NIE ![]() |
jedrek44 legnica | 2010-12-24 17:59:39 NP silnik 4AFE JEST BEZKOLIZYJNY,SILNIKI VW STARSZE 1.8 I MNUSTWO INNYCH OCZYWISCIE BENZYNA! |
pep łańcut | 2010-12-24 18:51:25 To ty nie rozumiesz co znaczy bezkolizyjny.
Bezkolizyjny tzn ze po zerwaniu paska pomimo ze zawor jest w pelni otwarty a tlok dochodzi do gornego martwego punktu nie nastepuje uderzenie tloka w zawor.I niema tu zadnego przypadku czy szczescia,bo gdyby tak bylo to mowilibysmy o silniku kolizyjnym. Jesteś zapewne mechanikiem i wiesz że tłok dochodzi w górnym martwym punkcie do głowicy , więc gdzie jest miejsce dla zaworu, wytłumacz mi proszę |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2010-12-24 19:16:12
Ty z pewnoscia nie jestes mechanikiem ,bo bys wiedzial...chyba ze jedyny silnik jaki widziales to Diesel. Postaraj sobie wyobrazic ,ze w silniku benzynowym tlok przewaznie nie dochodzi do glowicy i zawory moga byc ulozone np 45 stopni od pionu i w tloku moga byc podfrezowania na grzybki...i wtedy jedno z drugim sie nie moze spotkac. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-12-24 19:45:27 ] |
pep łańcut | 2010-12-24 20:24:36
co do silnika 4AFE zdania są podzielone, frezowanie na grzybki to obniżanie stopnia sprężania. http://www.youtube.com/watch?v=VlGVNSFv6uU&feature=related całkowicie bezkolizyjne silniki to wankla i dwusów dlaczego chyba wiesz, pozdrawiam i wesołych świąt życzę pep. |
jedrek44 legnica | 2010-12-24 20:26:24 Myśle ze temat nie podlega dyskusji wszystko zależy od konstrukcji silnika! |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2010-12-24 21:38:14
Nie roztrzasam ktory silnik jest bezkolizyjny,tylko stwierdzam fakt ze zgodnie z definicja w bezkolizyjnym tlok nie spotka sie z zaworem NIGDY a w kolizyjnym sie spotka.Niema pojecia czesciowo kolizyjny,to jak stwierdzic ze jajko jest czesciowo nieswieze ![]() ![]() ![]() Wiadomo tez ze powyzej stopnia sprezania 10 silnik konstrukcyjnie musi byc kolizyjny,ze wzgledu na to wlasnie ze nieda sie pomiescic otwartych zaworow w tak malej komorze spalania.Co nie znaczy ze kazdy silnik ponizej tego stopnia jest bezkolizyjny,ale niektore sa. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
marcinm TOYOTA MANIAK ... | 2010-12-25 11:25:31
A 3S-GE ? ![]() Były przypadki, że bezkolizyjny silnik po zerwaniu paska pogiął zawory - tzw pływanie sprężynek zaworowych przy wysokich ( 6krpm i więcej ) obrotach. Toyota temu zapobiegła, stosując takie, a nie inne sprężynki i dobrze porzeźbione tłoki. Niemniej jednak paru ludzi zdziwiło się już, zrywając pasek przy odcince, a będąc po kilku planowaniach głowicy. Oczywiście mówimy o benzynie, bo NIE MA bezkolizyjnego diesla. [ wiadomość edytowana przez: marcinm dnia 2010-12-25 11:26:30 ] |
![]() rng17 avensis 7a-fe milanówek | 2010-12-25 22:04:23 sory pep ale jak nie wiesz to nie dokazuj tak jak Big e powiedział mechanikiem nie jesteś a znawcą tematu też sory a jeśli nie widzisz miejsca dla zaworu to gdzie widzisz miejsce dla świecy zapłonowej.Co do marcinm i tu byś się zdziwił bo są diesle bezkoliz. a jeśli nie teraz to przynajmnniej były np .diesle dwusówy lub dolno zaworowe ![]() |