Problem z odpaleniem nagrzanego silnika E12 D4D

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zimny silnik, np rano albo po dlugim postoju np po pracy. Odpala wlasciwie normlanie (nie od dotkniecia, ale jest ok). Jak silnik sie zagrzeje i np zatrzymam sie na chwile pod sklepem to jak chce odpalic auto, musze krecic przez dobra chwile.

Rozrusznik byl naprawiany kilka tygodni temu, wymiana bendiksa, bylem u elektromechanika i sprawdzil teraz rozrusznik, powiedzial ze rozrusznik kreci ok.
Wymienilem filtr paliwa. Po wymiane, dzien pozniej bylem u mechanika i sprawdzili filtr, powiedzieli ze moglbyc niedokrecony, poprawili, ale brak efektow. Dalej na cieplym/goroacym silniku problem z odpalaniem.

Podczas jazdy nie mam zadnych problemow, po wymiania filtra raz zapalila sie lampka check engine. Ale po sprawdzeniu filtra (dokreceniu) problem wiecej nie wystapil, moze uklad byl zapowietrzony, moze faktycznie nie dokrecili dobrze filtra?

Problem wystepuje tylko gdy silnik jest nagrzany, auto zawsze zapala, tylko ze trzeba dlugo krecic. Na zimnym silniku odpala ok.

Co moze byc przyczyna?
Gdzie sie udac w Krakowie, albo okolicy do dobrego mechanika, moze kogos polecacie?
  
 
Podjedż do Bigelektrona to ci zrobi raczej jest niezły w te klocki a masz niedaleko Katowice
  
 
Po pierwsze jaki kod bledu po drugie trzeba podpiac tester i sprawdzic co jest powodem -brak dostatecznego cisnienia na listwie czy tez rozrusznik ciagle kreci za slabo.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Test w Sowier Krakow, diagnoza - zawory SCV, kod usterki 78. Podczas startu cieplego silnika cisnienie jest o polowe nizsze niz oczekiwane, ale kiedy juz zaskoczy to jest ok. Stad prawdopodobnie wniosek, ze pompa jest OK i do wymiany sa zawory.

Problem wystepuje tylko na rozgrzanym silniku, byc moze dlatego ze po wzroscie temperatury zwieksza sie opornosc cewek i zmienia sie ich charakterystyka.

Robi sens?

Jest sens wymieniac gdzies indziej niz Sowier, w ogole jaka moze byc cena takiej imprezy? Ktos moze to robil?

Czy takie problemy jak wymiana bendiksa czy zaworow SCV nie sa dziwne przy 140tys km ? Auto kupilem rok temu, uzywane przekrecony licznik?

pozdr
  
 
Cytat:
2009-10-15 16:28:17, marcinkrol84 pisze:
Test w Sowier Krakow, diagnoza - zawory SCV, kod usterki 78. Podczas startu cieplego silnika cisnienie jest o polowe nizsze niz oczekiwane, ale kiedy juz zaskoczy to jest ok. Stad prawdopodobnie wniosek, ze pompa jest OK i do wymiany sa zawory. Problem wystepuje tylko na rozgrzanym silniku, byc moze dlatego ze po wzroscie temperatury zwieksza sie opornosc cewek i zmienia sie ich charakterystyka. Robi sens? Jest sens wymieniac gdzies indziej niz Sowier, w ogole jaka moze byc cena takiej imprezy? Ktos moze to robil? Czy takie problemy jak wymiana bendiksa czy zaworow SCV nie sa dziwne przy 140tys km ? Auto kupilem rok temu, uzywane przekrecony licznik? pozdr


Zawory scv juz po 80 tys tez padaly,tyle tylko ze jak zdychaja to raczej odczuwasz braki mocy podczas jazdy.Zaworki kosztuja okolo 1400-1500 zl
A jakie byly korekcje na wtryskach?
Jakie obroty krecil silnik na rozruszniku na cieplo i jakie bylo wowczas cisnienie.?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Nie mam niestety takich dokladnych wynikow, o ktore pytasz. Pytalem o jakis raport z badania, ale powiedzieli ze ten program co maja takich nie generuje (nie wiem ??).
Gosc z serwisu tez mowil ze to sie raczej objawia "dziura w gazie", wspominal ze powinno byc 70 atmosfer (moze przekrecam), a podczas rozruchu jest mniej wiecej polowa z tego. Mowil tez ze to nie rozrusznik.

Co do mocy to w korkach specjalnie roznic nie widac , ale wczoraj staralem sie to sprawdzic i odnioslem wrazenie ze np dwojce (biegu), rosna obroty ponad 2tys, a auto jakos specjalnie sie nie zbiera. Ale tez nie za kazdym razem... Pozatym jest slisko wiec wolalem nie ryzykowac z szarzowaniem

1500 to cena czesci czy z wymiana, u Ciebie? Masz swoj serwis czy to ASO w Katowicach?
  
 
Cytat:
2009-10-16 09:58:10, marcinkrol84 pisze:
Nie mam niestety takich dokladnych wynikow, o ktore pytasz. Pytalem o jakis raport z badania, ale powiedzieli ze ten program co maja takich nie generuje (nie wiem ??). Gosc z serwisu tez mowil ze to sie raczej objawia "dziura w gazie", wspominal ze powinno byc 70 atmosfer (moze przekrecam), a podczas rozruchu jest mniej wiecej polowa z tego. Mowil tez ze to nie rozrusznik. Co do mocy to w korkach specjalnie roznic nie widac , ale wczoraj staralem sie to sprawdzic i odnioslem wrazenie ze np dwojce (biegu), rosna obroty ponad 2tys, a auto jakos specjalnie sie nie zbiera. Ale tez nie za kazdym razem... Pozatym jest slisko wiec wolalem nie ryzykowac z szarzowaniem 1500 to cena czesci czy z wymiana, u Ciebie? Masz swoj serwis czy to ASO w Katowicach?


Niewiem jakie maja metody badan nie wnikam.
Osobiscie robie zapis podczas rozruchu,gdzie wyrzucam cisnienie paliwa predkosc obrotowa i korekcje wtryskow.
Silnik aby odpalil potrzebuje minimum 25 Mpa na listwie,a rozrusznik musi krecic 300 obr,i nie zwalniac.Jak kreci 180-200 to nie wytworzy 25Mpa nawet jak pompa i wtryski sa dobre.Tyle w temacie.1400-1500 to cena czesci -2 zaworki.Diagnostyka testerem 200.dalsze koszty i czynnosci moge okreslic dopiero po tym co stwierdze na podstawie testera.
Moze sie okazac ze rozrusznik wcale tak dobrze nie kreci jak sie wydaje sadzac po dzwieku,i trzeba go bedzie naprawic.
Moze wyjdzie ze jedna sekcja daje nizsze cisnienie- wtedy zaworki do wymiany.Moze sie tez okazac ze wtryskiwacz sie wiesza.
Ale przedewszystkim trzeba poprawic instalacje el.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Wielkie dzieki za wszystkie informacje, niestety jakies fatum chyba nad moja corolla zawislo ;/ bo teraz musze ja oddac do blacharza bo mi jakis laweciarz tyl auta zalatwil...
sprobuje dowiedziec sie w serwisie, moze maja zapisane wyniki z badania, korekcjach wtryskow i obroty rozrusznika przy starcie na cieplym silniku
  
 
koleny amator, zapytal i zginal nie dajac nam pozywki w odpowiedzi co to bylo...
  
 
Moze i amator, ale nie zniknalem dlatego ze to olalem.

Auto bylo u blacharza, a dopiero teraz udalo mi sie to sprawdzic jeszcze raz.

Takze po kolejnych testach w kolejnych warsztatach

Rozrusznik kreci podczas rozruchu (przy cieplym silniku) okolo 250 obrotow. Zeby auto chcialo odpalic to trzeba troche pokrecic (roznie, nawet do 10sek), w tym czasie cisnienie jakie wytwarza pompa nie osiaga od razu 25MPa tylko stopniowo rosnie w miare krecenia. Jak powiedzial mi gosc 20 - 50 - 100barow itd, az auto zaskoczy.
Przyczyna maja byc popsute wtryski, powiedzial ze zakres jest -5; +5, a te maja 8, 9. Takze nadaja sie tylko do wymiany.
No i wniosek taki, ze przelew paliwa jest za duzy i nie da sie wytworzyc odpowiedniego cisnienia.


Nie rozumiem tylko czemu, problem z odpalaniem jest tylko jak silnik jest cieply (goracy). A jak jest zimny to problem nie wystepuje. Skoro leja to powinny lac caly czas?? czy cieple czy zimne...
Pozatym skoro one tak leja to czy auto nie powinno palic wiecej? Skoro leja dwa razy za duzo paliwa to nie powinno mi auto palic stosunkowo wiecej?

No i pytanie czy nie znacie kogos zaufanego kto takie uzywane wtryski sprzedaje (Toyota Corolla 2002 2.0 D4D)??
Kupno nowych po 2000zt za sztuke to troche duzo przy aucie wartym dwa razy tyle co te wszystkie wtryski.
  
 
Cytat:
2009-11-17 16:35:51, marcinkrol84 pisze:
Moze i amator, ale nie zniknalem dlatego ze to olalem. Auto bylo u blacharza, a dopiero teraz udalo mi sie to sprawdzic jeszcze raz. Takze po kolejnych testach w kolejnych warsztatach Rozrusznik kreci podczas rozruchu (przy cieplym silniku) okolo 250 obrotow. Zeby auto chcialo odpalic to trzeba troche pokrecic (roznie, nawet do 10sek), w tym czasie cisnienie jakie wytwarza pompa nie osiaga od razu 25MPa tylko stopniowo rosnie w miare krecenia. Jak powiedzial mi gosc 20 - 50 - 100barow itd, az auto zaskoczy. Przyczyna maja byc popsute wtryski, powiedzial ze zakres jest -5; +5, a te maja 8, 9. Takze nadaja sie tylko do wymiany. No i wniosek taki, ze przelew paliwa jest za duzy i nie da sie wytworzyc odpowiedniego cisnienia. Nie rozumiem tylko czemu, problem z odpalaniem jest tylko jak silnik jest cieply (goracy). A jak jest zimny to problem nie wystepuje. Skoro leja to powinny lac caly czas?? czy cieple czy zimne... Pozatym skoro one tak leja to czy auto nie powinno palic wiecej? Skoro leja dwa razy za duzo paliwa to nie powinno mi auto palic stosunkowo wiecej? No i pytanie czy nie znacie kogos zaufanego kto takie uzywane wtryski sprzedaje (Toyota Corolla 2002 2.0 D4D)?? Kupno nowych po 2000zt za sztuke to troche duzo przy aucie wartym dwa razy tyle co te wszystkie wtryski.


To zapytaj tego speca co bedzie jak wymienisz te wtryski,i dalej bedzie to samo
Wtryski Toyoty jak maja korekcje w poblizu 2 i wiecej to auto przedewszystkim nie zapala na zimno po nocy.Jakbys mial kolo 4-5 to bys w zyciu nie zapalil ani na cieplo ani na zimno.
Pytanie jakim sprzetem to diagnozowal.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
no jak powiedzialem im, ze zalatwie uzywane to powiedzieli, ze jednak wola na uzywane nie wymieniac bo nie daja gwarancji ze bedzie dzialac a jak zaczalem z nimi rozmawiac o nowych to powiedzieli, ze wczesniej tego nie wymieniali no i nie wiedzia ile im to zajmie - a na szyldzie maja napisane - naprawa pomp i wtryskiwaczy, bosch denso zechsel... tragedia, tym bardziej ze przed diagnostyka mowili ze sie tym zajmuja
mniejsza o to, auto w poniedzialek laduje w jednym z aso odbieram dopiero jak bedzie jezdzic, jak naprawia to napisze co bylo nie tak...

dzieki za dyskusje - pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-11-19 09:20:01, marcinkrol84 pisze:
no jak powiedzialem im, ze zalatwie uzywane to powiedzieli, ze jednak wola na uzywane nie wymieniac bo nie daja gwarancji ze bedzie dzialac a jak zaczalem z nimi rozmawiac o nowych to powiedzieli, ze wczesniej tego nie wymieniali no i nie wiedzia ile im to zajmie - a na szyldzie maja napisane - naprawa pomp i wtryskiwaczy, bosch denso zechsel... tragedia, tym bardziej ze przed diagnostyka mowili ze sie tym zajmuja mniejsza o to, auto w poniedzialek laduje w jednym z aso odbieram dopiero jak bedzie jezdzic, jak naprawia to napisze co bylo nie tak... dzieki za dyskusje - pozdrawiam


To moze by tak wyladowalo u mnie co??
Uzywane wtryski trzeba kupowac z gwarancja rozruchowa,jezeli po nocy korekcje sa ok to sa dobre ,a jezeli wyjdzie ze ktorys jest zly to musi byc mozliwosc odeslania i wymiany,tylko u takiego sprzedawcy kupuj.
Ale najpierw trzeba miec pewnosc ze to wtryski.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Bigelektron dwa razy pytalem gdzie jest Twoj zaklad raz w tym watku, raz na priv, ale mniejsza o to...
[dodane] - dostalem odpowiedz, moj blad, nie wyskoczylo mi powiadomienie

Auto wrocilo z serwisu i nic zrobiono diagnostyke. Kod 78, ale objawy usterki nie wskazuja na zaden element na 100%.
Moze to zawory, ale auto nie traci mocy podczas jazdy wiec raczej nie, moze to pompa wtryskowa, ale jak auto odpali to juz nie ma problemu z cisnieniem. Moze rozrusznik, ale raczej tez nie bo przeciez "check engine" zapala sie w momencie, gdy obroty spadna nisko, a co do tego mialby miec rozrusznik. Przynajmniej wtryski zostaly wykluczone bo korekcje sa w okolicach 1 (a to podobno w dopuszczalnych granicach). W momencie jak zapalil sie check engine bylo 1.8 (ale to podobno tez nie wskazuje na wine wtryskiwaczy)

Na szczescie uczciwi ludzie i nie naciagneli mnie na wymiane kolejnych elementow za niemale pieniadze.

Swoja droga popatrzylem do specyfikacji tych bledow i w OBD-II P0078 oznacza Exhaust Valve Control Solenoid Circuit (Bank 1), to raczej ani nie pompa ani nie zawory. Tylko ze blad to 78 a nie P0078..
Pozatym w europie OBD-II dla dieseli obowiazuje od 2004 roku wiec moze w Corolli z 2002 jest OBD-I, a w tedy 78 oznacza Fuel Pump Control signal.
Fuel pump to chyba pompka paliwa a nie pompa wtryskowa. Szukajac w necie, raczej ciezko znalezc pod haslem "fuel pump" pompy wtryskowe, raczej "injection pump" zwraca takie wyniki.
Na dodatek znalazlem taki patent
http://www.freepatentsonline.com/EP1757793.html
ktory opisuje dzialanie takiej "fuel pump" i uzywa takich okreslen jak Fuel Pump Control signal, w odniesieniu do sygnalow sterujacych taka pompka ktora podaje paliwo z baku.

Tak czy inaczej uslyszalem, ze ciezko bedzie to zdiagnozowac, na podstawie tych danych. Najlatwiej byloby przekladac po kolei elementy.
Takze chyba na razie nie zaryzykuje paru tys. na eksperymenty.

ps. jakby ktos byl hobbistycznie zainteresowany to mam nagrane pliki z testera(intelligent tester 2), ktore dostalem w ASO (z badania i te zapisane w momencie pojawienia sie check engine)

[ wiadomość edytowana przez: marcinkrol84 dnia 2009-11-25 22:45:18 ]
  
 
Mosci krolu,jak juz nadmienilem niema wiekszych problemow aby to zdiagnozowac.
Odnosnie kodow to nie myl kodow 2 cyfrowych z 4 cyfrowymi bo to inna tabela.
Co do testera to jest to porzadne narzedzie,ale trzeba go umiec w pelni wykorzystac.
To mniej wiecej jak z dlutem ,mozna nim wydlubac piekny oltarz,lub tylko sie pochlastac Wszystko zalezy kto nim wywija.
Na priva podaje maila przeslij pliki z testera.



[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2009-11-26 11:12:01 ]
  
 
Cytat:
2009-11-25 22:41:44, marcinkrol84 pisze:
Auto wrocilo z serwisu i nic zrobiono diagnostyke. Kod 78, ale objawy usterki ...



Dokładnie to jest kod 78(7)

PS. Od 2004 r. nie jesteśmy ASO
  
 
Cytat:
2009-11-25 22:41:44, marcinkrol84 pisze:
Bigelektron dwa razy pytalem gdzie jest Twoj zaklad raz w tym watku, raz na priv, ale mniejsza o to... [dodane] - dostalem odpowiedz, moj blad, nie wyskoczylo mi powiadomienie Auto wrocilo z serwisu i nic zrobiono diagnostyke. Kod 78, ale objawy usterki nie wskazuja na zaden element na 100%. Moze to zawory, ale auto nie traci mocy podczas jazdy wiec raczej nie, moze to pompa wtryskowa, ale jak auto odpali to juz nie ma problemu z cisnieniem. Moze rozrusznik, ale raczej tez nie bo przeciez "check engine" zapala sie w momencie, gdy obroty spadna nisko, a co do tego mialby miec rozrusznik. Przynajmniej wtryski zostaly wykluczone bo korekcje sa w okolicach 1 (a to podobno w dopuszczalnych granicach). W momencie jak zapalil sie check engine bylo 1.8 (ale to podobno tez nie wskazuje na wine wtryskiwaczy) Na szczescie uczciwi ludzie i nie naciagneli mnie na wymiane kolejnych elementow za niemale pieniadze. Swoja droga popatrzylem do specyfikacji tych bledow i w OBD-II P0078 oznacza Exhaust Valve Control Solenoid Circuit (Bank 1), to raczej ani nie pompa ani nie zawory. Tylko ze blad to 78 a nie P0078.. Pozatym w europie OBD-II dla dieseli obowiazuje od 2004 roku wiec moze w Corolli z 2002 jest OBD-I, a w tedy 78 oznacza Fuel Pump Control signal. Fuel pump to chyba pompka paliwa a nie pompa wtryskowa. Szukajac w necie, raczej ciezko znalezc pod haslem "fuel pump" pompy wtryskowe, raczej "injection pump" zwraca takie wyniki. Na dodatek znalazlem taki patent http://www.freepatentsonline.com/EP1757793.html ktory opisuje dzialanie takiej "fuel pump" i uzywa takich okreslen jak Fuel Pump Control signal, w odniesieniu do sygnalow sterujacych taka pompka ktora podaje paliwo z baku. Tak czy inaczej uslyszalem, ze ciezko bedzie to zdiagnozowac, na podstawie tych danych. Najlatwiej byloby przekladac po kolei elementy. Takze chyba na razie nie zaryzykuje paru tys. na eksperymenty. ps. jakby ktos byl hobbistycznie zainteresowany to mam nagrane pliki z testera(intelligent tester 2), ktore dostalem w ASO (z badania i te zapisane w momencie pojawienia sie check engine) [ wiadomość edytowana przez: marcinkrol84 dnia 2009-11-25 22:45:18 ]


Po analizie przeslanych zapisow ,stwierdzam ze okreslenie wadliwie dzialajacego elementu nie bedzie trudne,trzeba jednak wykonac troche testow dodatkowych.
Moje namiary masz na privie ,zapraszam na diagnostyke.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
mnie sie udalo, pompa po regenreracji

jak u ciebie?

[ wiadomość edytowana przez: vinsane19 dnia 2010-04-06 13:42:23 ]
  
 
naprawilem w koncu samochod, wymienione dwa wtryski, dwa zregenerowane i zregenerowana pompa wtryskowa

u mnie problem byl z odpalaniem tylko na cieplym silniku.
Wymieniony filtr paliwa dwa razy, naprawiany rozrusznik dwa razy, sprawdzona szczelnosc ukladu paliwowego (tego pewien nie jestem), sprawdzony akumulator, sprawdzone przekazniki od pompki paliwa, przelozone zaworki scv (na nowe), sprawdzone czujniki, nic to nie dalo... dopiero wymiana wtryskiwaczy...

Przy okazji przestrzegam przez serwisem Citroena w Krakowie i Pawlem Boberem - rzekomy spec od toyot - wymienil mi wymieniany filtr paliwa i naprawil naprawiony rozrusznik, dwa razy takze powiedzial, ze auto jest naprawione, chociaz oczywiscie nie bylo, klamal w zywe oczy, mowił, ze auto caly dzien stalo na warsztacie "bo walczyli", a jak odbieralem to cale bylo oblodzone i przysypane sniegiem. Odradzal zdecydowanie robienie czegokolwiek z wtryskami. Twierdzil, ze to zaworki SCV i przez kilka tygodni co drugi dzien jak dzwonilem wmawial mi, ze ich szuka, w koncu przestalem do niego dzwonic bo mial sie odezwac i tak czekam na telefon dwa miesiace . Zmarnowalem przez oszusta ze dwa miesiace i kilka stowek na naprawe sprawnych elementow...

nie polecam tez Sowiera w przypadku skomplikowanych usterek, zdecydowanie nie powinni nazywac sie "specjalistycznym serwisem" chyba tylko taki chwyt marketingowy....
  
 
Cytat:
2010-04-06 22:33:38, marcinkrol84 pisze:
naprawilem w koncu samochod, wymienione dwa wtryski, dwa zregenerowane i zregenerowana pompa wtryskowa u mnie problem byl z odpalaniem tylko na cieplym silniku. Wymieniony filtr paliwa dwa razy, naprawiany rozrusznik dwa razy, sprawdzona szczelnosc ukladu paliwowego (tego pewien nie jestem), sprawdzony akumulator, sprawdzone przekazniki od pompki paliwa, przelozone zaworki scv (na nowe), sprawdzone czujniki, nic to nie dalo... dopiero wymiana wtryskiwaczy... Przy okazji przestrzegam przez serwisem Citroena w Krakowie i Pawlem Boberem - rzekomy spec od toyot - wymienil mi wymieniany filtr paliwa i naprawil naprawiony rozrusznik, dwa razy takze powiedzial, ze auto jest naprawione, chociaz oczywiscie nie bylo, klamal w zywe oczy, mowił, ze auto caly dzien stalo na warsztacie "bo walczyli", a jak odbieralem to cale bylo oblodzone i przysypane sniegiem. Odradzal zdecydowanie robienie czegokolwiek z wtryskami. Twierdzil, ze to zaworki SCV i przez kilka tygodni co drugi dzien jak dzwonilem wmawial mi, ze ich szuka, w koncu przestalem do niego dzwonic bo mial sie odezwac i tak czekam na telefon dwa miesiace . Zmarnowalem przez oszusta ze dwa miesiace i kilka stowek na naprawe sprawnych elementow... nie polecam tez Sowiera w przypadku skomplikowanych usterek, zdecydowanie nie powinni nazywac sie "specjalistycznym serwisem" chyba tylko taki chwyt marketingowy....


Diagnostyka diesla d4d nie jest prosta,poniewaz nie istnieja przyzady za pomoca ktorych mozna jednoznacznie stwierdzic co jest uszkodzone.Pozostaje wysylac do Mabi,lub polegac na swoich wypracowanych metodach diagnostyki posredniej,ktora jest oparta na wiedzy i doswiadczeniu.
Poniewaz mam takich ciezkich przypadkow 2-3 dziennie,wiec zapraszalem Cie kilkukrotnie do Katowic na diagnostyke,ale nie skorzystales.Wiec chyba tylko do siebie mozesz miec pretensje.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer