Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Kasia1155 Łódź | 2009-10-16 12:08:01 Mam problem z wymiana filtra wewnętrznego w BMW 525 rocznik 1993 , czy mógł by ktoś pomoc ?? |
Piotr525 Bmw e34 2,5l i 4,0 V8 Łódź | 2009-10-17 00:14:49 a cóż za problem sie zrobił?? |
Kasia1155 Łódź | 2009-10-17 12:19:50 po włączeniu dmuchawy parują szyby , filtr ma juz 17 lat |
Jacek_E38_745 BMW E38 745 / E34 52 ... Pruszkow | 2009-10-19 20:36:22 Witam,
Pani Kasiu, filtr wewnetrzny znajduje sie po stronie pasazera z przodu w wnece pod otwieranym schowkiem. Procedura dostania sie do niego jest nastepujaca: 1) otwieramy schowek, zawieszony jest na 2 paskach, zdejmujemy sprezyste zawleczki z plastikowych kolkow, jeszcze nie zdejmujemy paskow, 2) reka siegamy pod schowek do samego konca, po obu stronach znajduja sie 2 plaskikowe zatrzaski, ciagniemy je do dolu - poluzuja zacisk na stalowym precie - zawiasie schowka, 3) po otwarciu zatrzaskow podtrzymujemy schowek od dolu, zdemujemy 2 paski z kolkow i ciagnac do siebie wyjmujemy schowek 4) po lewej stronie wneki odkrecamy kawalek wykladziny przymocowany wkretem do panelu nawiewu 5) nad schowkiem znajduje sie plastikowa oslona z oswietleniem schowka, odkrecamy ja, odpinamy kable zasilajace zarowke (lepiej przygotowas kawalek kolorowej tasmy i oznaczyc bieguny kabli "+" "-"), z lewej strony schowka wyciagamy pokladowa latarke oraz plastikowe gniazdo do jej ladowania 6) teraz trzeba odkrecic 3 wkrety, ktorymi przymocowany jest nawiew powietrza na nogi, jest to czesc numer 3 pokazana ponizej: nawiew na nogi 7) teraz doslownie nurkujemy w wnece na nogi i na samym koncu zobaczymy szare plastikowe pudelko z wpieta wiazka kabli - sterowanie klimatyzacja - na nalepce bedzie dokladny opis modelu klimy - radze to zapisac - moze sie przydac gdy padnie wentylator nawiewu powietrza i aby go wymienic trzeba bedzie znac ten wlasnie numer (w BMW sa 3 rozne nawiewy rozniace sie wielkoscia i ksztaltem ) Aby wyjac to pudelko reka siegamy do plastikowego klipsa do ktorego przykrecony byl boczek wykladziny i w klipsie od wewnetrznej strony naciskamy na sprezysty plastik - zatrzask, zciagamy klips. Teraz reka siegamy za pudelko (szare, 10 x 25 cm) sterownika klimy i naciskamy na plastikowy klips znajdujacy sie za nim, pudelko delikatnie wyciagamy. Teraz potrzebujemy okragly wkretak Philipsa nr.6 (wyglada jak gwiazda, zwykly torx nie wejdzie) najlepiej z magnetyczna koncowka. Ponownie nurkujemy w wnece na nogi i na samym koncu po lewej zobaczymy plastikowa podlozna zakrywke u gory zamknieta na plastikowy zatrzask. Obracamy go w lewa strone - trzeba uzyc troche sily. Na dole przykrywka dokrecona jest wlasnie tym wkretem Philipsa - co za koszmar - odkrecamy go. Delikatnie wyjmujemy zakrywke i za nia zobaczymy wsuniety filtr kabinowy. Delikatnie wyciagamy razem z tona brudu, lisci i .... Czyscimy wneka dokladnie, mozna uzyc odkurzacza z cienka koncowka, wygarniamy wszystko co znajdziemy w wnece. Na starym oraz nowym filtrze na gornej sciance jest strzalka, nowy filtr wkladamy tak aby skrzalka znajdowala sie na gorze filtra. Strzalka wskazuje kierunek wkladania filtra. W wnece w gornej czesci znajduje sie pret dociskajacy filtr do nagrzewnicy, trzeba uwazac aby filtr nie wslizgnal sie pod filtr - nie wciskamy filtra na sile. Filtr musi byc dosuniety do nagrzewnicy, wsuwa sie opierajac sie o ten pret jak o prowadnice. Gotowe. 9) Zakladamy zakrywke wneki, najpierw zamykamy plastikowy zacisk na gorze a nastepnie wkrecamy wkret Philipsa na dole. 10) Wkladamy pudelko sterownika klimy w prowadnice z ktorej go zdjelismy, zatrzaskujemy. 11) Zakladamy ten maly plastikowy klips do przymocowania wykladziny boczku. 12) Przykrecamy nawiew powietrza na nogi oraz reszte i gotowe. Wymiana zajmie jakies 1.5 godziny. W swej E34 520 wymienialem go co roku i zawsze byl zapchany przeroznymi smieciami. Filtr wystepuje w postaci zwyklego wkladu - 40 zl oraz weglowego - 200 zl - jest drozszy ale doskonale pochlania "zapachy" spalin kiedy stoimy w korku. Powodzenia i duzo cierpliwosci !!!!! Jezeli po wymianie filtru szyby dalej beda zaparowywaly to moze to byc spowodowane rozszczelniona ktorac z nagrzewnic. Czy cala szyba zaparowuje rownomiernie czy wiecej pary jest po prawej czy lewej stronie ? !!!!! Jacek [ wiadomość edytowana przez: Jacek_E38_745 dnia 2009-10-19 20:48:15 ] |
Piotr525 Bmw e34 2,5l i 4,0 V8 Łódź | 2009-10-20 01:34:13 mann
a jak masz climatronica to przed wyciagnieciem tej czarnej skrzynki (rys.11) trzeba odkrecic oslone od strony kierowcy i wypiac jeszcze dwie wtyczki z niego (z tego co pamietam to biala i zielona) tego nie ma na zdjeciach podgladowych. |