{s} silnik 1585 ccm dohc fiat regata 100s ritmo 105

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
sprzedam silnik z ritmo-regaty 1600, 1985 rok. 1585ccm dohc 84x71.5. 101 koni mech. garbate tloki , zawor ssacy 43.5 itp. nowszy typ dohc z glowica ktora jest lustrzanym odbiciem glowicy starszego typu czyli wydech w miejscu ssacego itp, uklad kolektorow taki jak w roverze 1400 z poloneza wiec wielkiej filizofii nie ma przy wsadzaniu do rwd.

silnik nie ma walka pomocniczego{pasek 138 zebow nie 144 lub 143 jak w starszych wersjach} ,ma nowszy typ pompy oleju napedzanej bezposrednio z walu w przednim "deklu" silnika, smok jest zrobiony z metalowej rurki nie z odlewu alu wiec nawet po wydzwonieniu misa nie tracimy cisnienia, smok sie wygnie ale nie peknie jak kruchy alu i o ile nie wyrwalo dziurwy w misce dalsza jazda jest mozliwa, aparat zaplonowy w osi walka rozrzadu

pompa paliwa w glowicy pedzona krzywka z walka rozrzadu{ mozna tam zalozyc aparat zaplonowy po zmianie walka na taki z zebatka}

silnik sprzedaje goly tzw "słupek", dol z glowica kompletne,zamach,raczej bez miski olejowej i kolektorow{ nieprzydatne przy swapie do rwd, bo silnik byl w regacie pochylony poprzecznie 20stopni pod maska i po ustawieniu pionowo gaznik bedzie pochylony itp} chyba ze ktos chce to montowac do regaty czy tipo 127 128 czy czegokolwiek gdzie silnik jest pochylony.

przy swapie do rwd sa wymagane podobne przerobki jak kazdy dohc z fwd plus dwururka bo wydech po stronie przekladni kierowniczej, i rozwiazanie kwestii zaplonu, albo w osi walka rozrzadu albo pionowo z walka pedzony plus walek i aparat np z argenty czy 124 sporta plus pompa paliwa elektryczna wtedy. plusem jest to ze po stronie ssacej jest duzo miejsca na np gazniki, nie przeszkadza servo itp.

silnik w 2007 roku remontowany w Bydgoszczy w zakladzie pana Soboty. od tego czasu okolo 30000 zrobione,w sierpniu 2008 po kupnie auta nowy rozrzad swiece oleje itp. dwa tygodnie temu wyjety z auta razem ze skrzynia biegow, ktora byla powodem kupna calego auta{ nie moglem znalesc takiej skrzyni, dosc nietypowa wersja montowana tylko poltora roku, a potrzebowalem jej do drugiej regaty swapowanej na pochylony silnik 2.0} i trzeba bylo kupic cala regate.

silnik stan moim zdaniem bdb, mocny, brak jakiegokolwiek dymienia , zuzycie oleju litr na 12000 km jazdy po miescie z czego pewna ilosc przez uszczelki dekli= silnik obrzygany olejem {ktos bedze chcial to umyje karcherem przed sprzedaza}.Pod maske wsadzilem starszy typ dohc z regaty, pionowy z pasujaca skrzynia, a z tym motorem nie mam co zrobic , wiec moze sie komus przyda na swapa czy na czesci,



cena 500zl.







[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2009-10-17 22:11:02 ]
  
 
możesz zarzucić fotkę tego zestawu, najchętniej jak toto wygląda pod machą przednionapędówy acha i jak z zamiennością skrzyń biegów
  
 
wrzucam fotke tego silnika z zeszlego roku{przed kupnem auta}, zrobie tez zdjecie aktualnego stanu.

Rozwijajac twoja mysl napisze , ze moim zdaniem dobrze sie nadaje na swapa do 128 , gdyz dzieki pochyleniu do przodu i odwroceniu glowicy po "fchujciasnej" stronie w 128 czyli od strony pasa przedniego jest tylko kolektor wydechowy, a po drugiej stronie nazwijmy ja "tylko ciasnej" po usunieciu{przerobieniu} obudowy nagrzewnicy w 128 zmiesci sie fajnie cala rozbudowana strona ssaca, pionowy dohc tez sie miesci do 128, ale te nowsze dohc sa porostu przerobione fabrycznie do poprzecznego zamontowania pod maska, i "logiczniej" jest zamontowany termostat, kolektory itp detale. do tego silnika musialbys dokupic albo skrzynie biegow z regaty do pochylonego dohc z dolnym wybierakiem, czyli ta nietypowa wystepujaca tylko poltora roku miedzy jesienia 1984 a latem 1986= trudno dostepna i wtedy moglbys myslec o zachowaniu {po modach oczywiscie} dolnego mechanizmu wybierania biegow, albo kupic skrzynie z poznej regaty czy ritmo dohc lub jakiegokolwiek tipo dohc z gornym wybierakiem i do tego mechanizm zmiany biegow z tipo i to zaadoptowac do 128 wycinajac mala dziurwe w scianie grodziowej tuz nad przekladnia kierownicza, itp itd.....no nie bede sie teraz rozpisywal nad moimi przemysleniami na temat swapa tego do 128, jak trzeba bedzie to sluze wiedza na gg.



a tu masz 128 sporta z 2.0 stary typ, zwroc uwage jak radosnie zamontowana jest chlodnica ze wzgledu na "fchujciasne" umiejscowienie seksji ssacej




ps: znalazlem na dysku fote 128 z tym nowszym dohc pod maska w trakcie swapa,wyglada jak silnik z tipo , ale zabij mnie nie pamietam kto co gdzie kiedy i czy to wyjechalo{patrzac na jakosc"napraw blacharskich" moglo byc roznie}





[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2009-10-18 19:45:10 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2009-10-18 19:47:33 ]
  
 
Kurde szkoda, że nie wiedziałem co wyrzucam na złom, trudno. Ale opcja 1,6 czy 2,0 w zastavie mi się podoba. W końcu jak złoże z 1,1 to trzeba zacząc zbierac na takiego swapa
  
 
Cytat:
2009-10-18 20:54:39, mac1us pisze:
..opcja 1,6 czy 2,0 w zastavie mi się podoba......



ja mam 1.6 w zastavie żadna nowoś

ps Barcie a te mechanizmy do górnego wybieraka to udało się komuś przełożyć do 128 - strasznie tam ciasno miedzy skrzynią a scianką grodziową?
  
 
Sorry Bart za OT
Wezcie nie pitolcie o wsadzaniu 1.6 DOHC zamiast SOHCa Przeciez to nie ma sensu, 105 koni to sobie mozna z 1.6 SOHC zrobic albo wsadzic 16v torque i miec skrzynie na przelozeniu 4.07 i jazda. Ja rozumiem 2.0 DOHC, najlepiej 16v lub/i turbo ale 1.6? W SOHC mozna 100-140KM zrobic bez wiekszych kombinacji i bedzie jezdzilo lepiej bez rzezby.
Moj ranking jest taki:
1. SOHC 1.6, ew. 1.5 rozwiercone
2. Torque 1.6 16v
3. Rover K 1.6-1.8
4. DOHC 16v/Turbo
5. Ford Sigma (Zetec-S)
  
 
ale yapko policz,
albo kupisz 1600 16v za powiedzmy 1500zl kompletny dzialajacy z kompem wtryskiem itp ktory ma 103 konie jak sie uda kupic najmocniejsza wesje{ sporo to 90 konne}

albo kupujesz 1600 8v na monowtrysku za 300 i dajesz 3000 min. na kolektory walek i gazniki i potem po roku strojenia i kolejnych 2000 zl masz 110 koni

albo kupujesz za 500 dohc 1600 z regaty i masz 100 koni

nie licze wydatkow zwiazanych ze swapowaniem bo kazdy z tych silnikow wymaga przerabiania, do niektorych pasuje skrzynia i poloski z sohc 1100, tylko przeguby cos sie urywaja juz przy tych ponad 100 koniach w 1300 slyszalem

tak ze drog jest wiele, ja wole kupic gotowy mocniejszy silnik zamiast rzezbic , more cu in more power {wujek dobra rada jestem bo kupilem mocne 2.0 16v zeby nie rzezbic i wydalem 3000 na remont a tylko uszczelki mialem zmienic:p }

nikogo nie namawiam do niczego, ale generalnie zawsze taniej kupic gotowy seryjny mocniejszy silnik o wiekszej pojemnosci niz bawic sie w tuning jednostki bazowej, w przypadku furiosusa 1100
  
 
Bart, wszystko sie zgadza tylko koszty swapa zmieniaja relacje ale przy minimalnym budzecie moze moze to ma sens? Ja bym w kazdym razie tego nie robil. Trzeba sie napic i pogadac kiedys a nie psuc watku o sprzedazy
P.S. Zostawilem dzis kase za poloski u Pavlusa bo macie sie spotkac a ja nie jezdze w Twoje okolice ostatnio.
  
 
a jeszcze na temat pytania rosck-a o skrzynie z gornym wybierakiem w 128, nie przymierzalem tego jeszcze do 128, ale sciana grodziowa jest niemalze identyczna jak w regacie wiec jest to wykonalne, pewnie trzeba by zmniejszyc dlugosc wodzikow miedzy mechanizmem a skrzynia no ale to pikus przy innych swapowych zagwozdkach

tak sciana grodziowa wyglada u mnie w regacie z 88 roku,fabrycznie bylo 1300 bez katalizatora dlatego nadal wodziki u mnie ida dolem jak w 128,{ sa dwa wodziki nie jeden jak w 128 ale ten drugi pelni funkce nazwijmy pomocnicze i stabilizujace, poprawia plynnosc zmiany biegow, w wersjach ze skrzynia 4 biegowa w ritmo przez pewien czas byl tylko jeden wodzik jak w 128 tak ze na jednym wodziku skrzynia tez bedzie chodzic tyle ze mniej precyzyjnie} ale w grodzi jest juz zaslepione miejsce na gorny mechanizm wprowadzony w 86 roku,


tak wyglada gorny mechanizm z ritmo regaty montowany w ten zaslepiony otwor nad przekladnia ,z tipo tempry jest troszke inny{czasem sa linki nie wodziki} ale zasada ta sama i podobnie da sie to zaadoptowac , tyle ze w tipo tempra jedna z osi obrotu wodzika jest podparta na przekladni kierowniczej







  
 
i jeszcze zdjecia silnika na sprzedaz.



  
 
up
  
 
to jest ten 210 konny silnik który ostatnio mierzyliśmy?
  
 
nie
  
 
Ten wybierak od regaty też do sprzedania?

ps Jak już wklejacie takie fajne fotki to ta też musi tu być...


  
 
up 400zl
  
 
tak wygladal miesiac temu pod maska:



a tak teraz wyglada pionowy 1600 ktory go zastapil razem ze skrzynia biegow, gdyz skrzynke z pochylonego 1600 potrzebowalem do drugiej regaty 2.0

  
 
up up 350zl.
  
 
w nowym roku 300, ludzie promocja, garbate tloki wieksze zawory ssace, glowiczka z wyjsciem na aparat, plus reszta, silnik stan bdb, dokrecic kolektory z rwd podlubac i smigac katowac w jakims 125p
  
 
Mam pytanie jaką to ma średnice tłoka?? I czy podejdzie pod to pompa oleju i miska od 2.0dohc z argi albo micha z 1.6 dohca na tłokach 80? I ile by była wysyłka tego w okolice Lublina
  
 
w pierwszym poscie napisane jak byk 84mmx71.5mm

miska olejowa bedzie pasowac z jakiegokolwiek dohc, jest roznica w rozstawie 2 srubek w przednim deklu miedzy starymi dohc i nowymi z pompa w deklu wiec trzeba bedzie poprostu przylozyc uszczelke z tego 1600 dohc do misy ktora sie bedzie chcialo zalozyc i nawiercic otworki w misce, ewentualnie lekko klepnac krawedz misyod wewnetrznej strony w miejscu zaznaczonym kolkiem,

pompa oleju jest nowszego typu w deklu, generalnie "lepsza" niz stare pompy i nie ma potrzeby jej zmieniac, , poza tym nie da sie zalozyc starego typu pompy chociazby dlatego, ze nie ma walka posredniego ktory ja napedza, nalezy wygiac lub przespawac=przedluzyc smok pompy{metalowa rurke smoka} tak aby go dopasowac do miski ktora chcesz zalozyc


nie mam pojecia ile kosztuje wysylka silnika, mysle ze pewnie ze 150zl ? chyba taniej zrobic wycieczke do Kraka autem na gaz albo dogadac sie z kims kto jedzie lub jezdzi cyklicznie na tej trasie.