MotoNews.pl
5 [MKVII] Rzuca silnikiem na wolnych obr. Nie działa wtrysk? (238588/45)
  

[MKVII] Rzuca silnikiem na wolnych obr. Nie działa wtrysk?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na wolnych obrotach rzuca silnikiem ( jakby nie palił na wsystkie garki), przy ruszaniu sprzęgło do połowy, bo inaczej zgaśnie. Jak się rozgrzeje można jechać z tym, że bez przyśpieszania. Wymieniłem świece, przewodyWN, cewkę WN, sprawdzilem odmę, wszystkie przewody ok., zawór z odmy wyczyścilem ( benzyna) i nic. Pojechalem do speca, po kolei zaczął ściągać przewody z wtryskiwaczy i za każdym razem była reakcja ( jeszcze gorsze obroty ) poza 4-tym cylindrem ( bez zmian ) . Diagnoza speca: wymienic wtrysk ( cena 800 zł. ). Jak uważacie ma rację ?. Na razie wstrzymałem się po ustaleniu, ze wtrysk kosztuje 200-300 zł.

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-10-20 11:51:45 ]
[ powód edycji: Temat ]
  
 
jak już napewno to będą wtryski to chyba lepiej używane kupić, co nie :] naprawde to rzadko sie psuje a kupisz takie za 100 komplet bo towar nie chodliwy

ty lepiej zobacz pierw czy tam jest iskra a nie odrazu wtryskiwacze.
  
 
jak cos to mam cala listwe wtryskowa w przystepnych pieniadzach moge zrobic nawet foto jak cie interesuje



[ wiadomość edytowana przez: srvrserver dnia 2009-10-20 11:50:48 ]
  
 
Iskra jest (nowe świece, przewody,cewka). Zastanawiam się jak pracuje sterowanie wtryskami, czy można to jakoś sprawdzić?, skąd te przewody dochodzą do wtrysków, z kompa?, i czy można zmierzyć na nich napięcie ( sterowanie), jakie mają byc wartości?
  
 
Cytat:
2009-10-20 11:49:36, srvrserver pisze:
jak cos to mam cala listwe wtryskowa w przystepnych pieniadzach moge zrobic nawet foto jak cie interesuje [ wiadomość edytowana przez: srvrserver dnia 2009-10-20 11:50:48 ]



Możesz też wystawić ogłoszenie sprzedaży z linkiem

-----------------
Na stanie Nissan X-Trail 1.6 DIG-T 163 KM 18.09.2017.
Był:
Złomek MKVII 1.6 90 KM HB 5D 10.06.1999,
Asterix H 1.6 116 KM HB 5D 19.12.2011.
  
 
Jak trzeba wymienie wtrysk lub całą listwę, ale jak sprawdzić, że to właśnie wtrysk szwankuje a nie jego sterowanie?
  
 
Może podmieniać wtryskiwacze w listwie i patrzeć jak tryskają, albo jak brudzi świeczki...
  
 
No tak, ale dalej jest to metoda prób i błędów. Ja już na próbę wymieniłem świece, przewody WN i cewkę i nie chciałbym dalej popadać w koszty nie mając pewności co jest powodem tego uszkodzenia.
  
 
Cytat:
2009-10-20 12:25:44, sambor2 pisze:
No tak, ale dalej jest to metoda prób i błędów. Ja już na próbę wymieniłem świece, przewody WN i cewkę i nie chciałbym dalej popadać w koszty nie mając pewności co jest powodem tego uszkodzenia.


ale zamieniaj te, które masz miejscami...
  
 
albo wykręcić świece, odłączyć cewke, żeby prądu nie było i kręcić silnikiem i zobaczyć czy leci paliwo przez otwory świec czy niet :] nie powinno litrami lecieć ale mgiełke powinno wydmuchiwać
z resztą nie wiem jak w zatecach ale w moim starym EFI dużo roboty aż tak nie było podmienić wtryskiwacze


[ wiadomość edytowana przez: pytlar dnia 2009-10-20 13:10:17 ]
  
 
Jak miałem Omegę sprawdzałem napięcie na wtryskach przez zwykłą żaróweczkę(12V) od podświetlania deski.
Silnik chodził na 3 gary a żaróweczka błyskała(jak dochodziło napięcie)
Prosto i tanio a padł mi wtedy emulator wtrysków(ale to inna bajka)
  
 
Miałem ten sam problem i się z nim uporałem

Nie kupuj żadnego wtrysku!! Najpierw sprawdź czy to jego wina że nie podaje paliwa. Zrób tak:
Poszukaj żaróweczkę 12V 1W lub 12V 2W i podłącz ją zamiast wtrysku do wtyczki. Uruchom silnik. Jeśli żarówka się zaświeci, to wtrysk jest padnięty. Jeśli żarówka się nawet nie zażarzy nawet po przygazowaniu, to znaczy że wtrysk nie dostaje impulsów sterujących.
W takim razie podłączaj jeszcze woltomierz między minus akumulatora a styki wtyczki i sprawdź czy w którymś jest napięcie +12V (oczywiście na włączonym zapłonie). Jeśli nie ma żadnego napięcia, wtrysk nie dostaje zasilania. Jeśli w jednym ze styków wtyczki jest napięcie +12V, to znaczy że kabelek idący od wtyczki do komputera jest przerwany. U mnie był on przerwany. Wystarczyło poprowadzić drugim kabelkiem od komputera i już działają wszystkie 4 wtryski
  
 
Qwet, czy dobrze zrozumialem:
- jeżeli na wtyku ( wtrysk odłączony, silnik pracuje ) jest 12 V -
wtrysk padnięty,
- jeżeli nie ma żadnego napięcia a raczej jego wzrostu ( przy przegazowaniu),brakuje sterowania,
-jeżeli pomiędzy minusem aku a stykami wtyczki nie ma napięcia
( włączony zapłon, nie silnik),wtrysk nie dostaje zasilania,
- jezeli w jednym ze styków jest +12, kabelek od kompa przerwany.
Jutro sprawdzę i powiem jak było. Jeszcze jedno: przejście pomiędzy kompem a wtykiem jak sprawdzić, czy na kompie są jakieś oznaczenia.
  
 
Przed chwilą uzyskałem info od mechanika (kiedyś w ASO), że po wymianie przewodów WN,świec i cewki oraz czyszczeniu przepływki i zaworu z odmy (profilaktycznie czyściłem) trzeba zresetować komputer ponieważ pamięta stare ustawienie (a mogło być tak, że przewód na cylindrze, gdzie jest ten pechowy wtrysk był walnięty i komp odciął zasilanie paliwa). Co o tym sądzicie?, czy możecie podać link do postu jak resetować kompa domowym sposobem?
  
 
odłącz aku na troche... podłącz po jakims czasie powiecmy pół godziny zapal i w droge na jakieś 10 km i po resecie wg ksiązki moze na początku nierówno chodzić
  
 
W jednym z postów czytałem, że trzeba aku odłączyć na dłużej najlepiej na noc i na ten czas zewrzeć ze soba klemy?, a potem zapalić silnik, zostawić 10 min na wolnych obrotach i dopiero potem przejechac 10km?
  
 
Cytat:
2009-10-21 08:07:00, sambor2 pisze:
W jednym z postów czytałem, że trzeba aku odłączyć na dłużej najlepiej na noc i na ten czas zewrzeć ze soba klemy?, a potem zapalić silnik, zostawić 10 min na wolnych obrotach i dopiero potem przejechac 10km?

nawet chwilowe odłączenie resetuje kompa, nie treba robić takich cyrków
  
 
Cytat:
2009-10-21 08:14:00, grzesiek127 pisze:
nawet chwilowe odłączenie resetuje kompa, nie treba robić takich cyrków


Dzięki tak zrobię, ale co z pracą na wolnych obrotach 10 min a potem dopiero jazda?.
  
 
Cytat:
2009-10-21 08:07:00, sambor2 pisze:
W jednym z postów czytałem, że trzeba aku odłączyć na dłużej najlepiej na noc i na ten czas zewrzeć ze soba klemy?, a potem zapalić silnik, zostawić 10 min na wolnych obrotach i dopiero potem przejechac 10km?



Kolega ci Dobrze napisał odepnij Aku na jakieś tam 30minut
podepnij z powrotem nie musisz spinać żadnych Klem i odpal Auto
pochodzi trochę na wolnych i możesz jechać w trasę sprawdzić jak
się zachowuje Auto po Resecie
  
 
sambor2 trochę nie za dobrze zrozumiałeś. Gdy włączysz zapłon, na wszystkie wtryski zostaje podane +12V na stałe, a komputer je otwiera przez "zwieranie" ich potencjału do masy. Tu masz schemat układu wtryskowego połączonego z kompem:
SCHEMAT UKŁADU WTRYSKOWO ZAPŁONOWEGO 1.6 16V / 1.8 16V

Wtryski "21" są zasilane z dwunastu wolt "7" przez przekaźnik "8" i ściągane do masy przez komputer 22.

Cytat:
2009-10-20 20:13:16, sambor2 pisze:
Qwet, czy dobrze zrozumialem: - jeżeli na wtyku ( wtrysk odłączony, silnik pracuje ) jest 12 V - wtrysk padnięty,

Wtrysk padnięty jeśli żarówka się zaświeci, a nie tylko gdy we wtyczce jest zasilanie +12V.


Cytat:
- jeżeli nie ma żadnego napięcia a raczej jego wzrostu ( przy przegazowaniu),brakuje sterowania,

Jeżeli żarówka się nie zaświeci, to znaczy że brakuje albo zasilania +12V, albo zwierania wtrysku do masy przez komputer.


Cytat:
-jeżeli pomiędzy minusem aku a stykami wtyczki nie ma napięcia ( włączony zapłon, nie silnik),wtrysk nie dostaje zasilania

Tak, wtedy nie ma zasilania +12V, więc nawet gdy komputer próbuje zwierać wtrysk do masy, wtrysk się nie otworzy.


Cytat:
- jezeli w jednym ze styków jest +12, kabelek od kompa przerwany.

Jeśli jest +12V a wtrysk się nie otwiera, to trzeba sprawdzić przejście kabelka sterowania między komputerem a wtryskiem.


Cytat:
Jeszcze jedno: przejście pomiędzy kompem a wtykiem jak sprawdzić, czy na kompie są jakieś oznaczenia.

Sprawdzić możesz metodą bateryjka-żaróweczka, albo multimetrem cyfrowym na opcji 200ohm.


Tu masz schemat wtyczki komputera:



Od strony lewej są piny 1-21-41, a od strony prawej 20-40-60. Piny wtrysków to 35, 39, 58, 59. Tyle że nie pamiętam w jakiej kolejności, więc musisz sam to sprawdzić.

Komputer znajduje się w okolicach nóg pasażera, z boku od strony drzwi, pod słupkiem. Miłej zabawy