Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() pytlar Sympatyk FEFK Chrysler Aspen Prabuty | 2009-10-20 11:44:24 jak już napewno to będą wtryski to chyba lepiej używane kupić, co nie :] naprawde to rzadko sie psuje a kupisz takie za 100 komplet bo towar nie chodliwy ![]() ty lepiej zobacz pierw czy tam jest iskra a nie odrazu wtryskiwacze. |
![]() srvrserver Sympatyk FEFK Ford Escort MK VII okolice Częstochowy | 2009-10-20 11:49:36 jak cos to mam cala listwe wtryskowa w przystepnych pieniadzach ![]() [ wiadomość edytowana przez: srvrserver dnia 2009-10-20 11:50:48 ] |
![]() Kalor Escort Driver ![]() X-Trail | 2009-10-20 12:02:38
Możesz też wystawić ogłoszenie sprzedaży z linkiem ![]() ----------------- Na stanie Nissan X-Trail 1.6 DIG-T 163 KM 18.09.2017. Był: Złomek MKVII 1.6 90 KM HB 5D 10.06.1999, Asterix H 1.6 116 KM HB 5D 19.12.2011. |
![]() sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2009-10-20 12:05:23 Jak trzeba wymienie wtrysk lub całą listwę, ale jak sprawdzić, że to właśnie wtrysk szwankuje a nie jego sterowanie? |
![]() surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-10-20 12:13:40 Może podmieniać wtryskiwacze w listwie i patrzeć jak tryskają, albo jak brudzi świeczki... ![]() |
![]() pytlar Sympatyk FEFK Chrysler Aspen Prabuty | 2009-10-20 13:09:24 albo wykręcić świece, odłączyć cewke, żeby prądu nie było i kręcić silnikiem i zobaczyć czy leci paliwo przez otwory świec czy niet :] nie powinno litrami lecieć ale mgiełke powinno wydmuchiwać ![]() z resztą nie wiem jak w zatecach ale w moim starym EFI dużo roboty aż tak nie było podmienić wtryskiwacze ![]() [ wiadomość edytowana przez: pytlar dnia 2009-10-20 13:10:17 ] |
![]() warzywisko Sympatyk FEFK Escort MK VII Międzyrzec Podlaski | 2009-10-20 14:09:05 Jak miałem Omegę sprawdzałem napięcie na wtryskach przez zwykłą żaróweczkę(12V) od podświetlania deski.
Silnik chodził na 3 gary a żaróweczka błyskała(jak dochodziło napięcie) ![]() Prosto i tanio a padł mi wtedy emulator wtrysków(ale to inna bajka) |
Qwet Sympatyk FEFK BMW e46 330Ci Białe Błota | 2009-10-20 14:39:15 Miałem ten sam problem i się z nim uporałem ![]() Nie kupuj żadnego wtrysku!! Najpierw sprawdź czy to jego wina że nie podaje paliwa. Zrób tak: Poszukaj żaróweczkę 12V 1W lub 12V 2W i podłącz ją zamiast wtrysku do wtyczki. Uruchom silnik. Jeśli żarówka się zaświeci, to wtrysk jest padnięty. Jeśli żarówka się nawet nie zażarzy nawet po przygazowaniu, to znaczy że wtrysk nie dostaje impulsów sterujących. W takim razie podłączaj jeszcze woltomierz między minus akumulatora a styki wtyczki i sprawdź czy w którymś jest napięcie +12V (oczywiście na włączonym zapłonie). Jeśli nie ma żadnego napięcia, wtrysk nie dostaje zasilania. Jeśli w jednym ze styków wtyczki jest napięcie +12V, to znaczy że kabelek idący od wtyczki do komputera jest przerwany. U mnie był on przerwany. Wystarczyło poprowadzić drugim kabelkiem od komputera i już działają wszystkie 4 wtryski ![]() |
![]() sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2009-10-20 20:13:16 Qwet, czy dobrze zrozumialem:
- jeżeli na wtyku ( wtrysk odłączony, silnik pracuje ) jest 12 V - wtrysk padnięty, - jeżeli nie ma żadnego napięcia a raczej jego wzrostu ( przy przegazowaniu),brakuje sterowania, -jeżeli pomiędzy minusem aku a stykami wtyczki nie ma napięcia ( włączony zapłon, nie silnik),wtrysk nie dostaje zasilania, - jezeli w jednym ze styków jest +12, kabelek od kompa przerwany. Jutro sprawdzę i powiem jak było. Jeszcze jedno: przejście pomiędzy kompem a wtykiem jak sprawdzić, czy na kompie są jakieś oznaczenia. |
![]() sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2009-10-20 20:22:57 Przed chwilą uzyskałem info od mechanika (kiedyś w ASO), że po wymianie przewodów WN,świec i cewki oraz czyszczeniu przepływki i zaworu z odmy (profilaktycznie czyściłem) trzeba zresetować komputer ponieważ pamięta stare ustawienie (a mogło być tak, że przewód na cylindrze, gdzie jest ten pechowy wtrysk był walnięty i komp odciął zasilanie paliwa). Co o tym sądzicie?, czy możecie podać link do postu jak resetować kompa domowym sposobem? |
![]() essi1616v Sympatyk FEFK Ford Escort Pyszczynek | 2009-10-20 20:46:01 odłącz aku na troche... podłącz po jakims czasie powiecmy pół godziny zapal i w droge na jakieś 10 km i po resecie ![]() |
![]() sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2009-10-21 08:07:00 W jednym z postów czytałem, że trzeba aku odłączyć na dłużej najlepiej na noc i na ten czas zewrzeć ze soba klemy?, a potem zapalić silnik, zostawić 10 min na wolnych obrotach i dopiero potem przejechac 10km? |
grzesiek127 Sympatyk FEFK focus mk I Świdnica / Wrocław | 2009-10-21 08:14:00
|
![]() sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2009-10-21 08:19:10
Dzięki tak zrobię, ale co z pracą na wolnych obrotach 10 min a potem dopiero jazda?. |
![]() DriF 41-250 Czeladż | 2009-10-21 08:19:30
Kolega ci Dobrze napisał odepnij Aku na jakieś tam 30minut podepnij z powrotem nie musisz spinać żadnych Klem i odpal Auto pochodzi trochę na wolnych i możesz jechać w trasę sprawdzić jak się zachowuje Auto po Resecie ![]() |
Qwet Sympatyk FEFK BMW e46 330Ci Białe Błota | 2009-10-21 20:38:31 sambor2 trochę nie za dobrze zrozumiałeś. Gdy włączysz zapłon, na wszystkie wtryski zostaje podane +12V na stałe, a komputer je otwiera przez "zwieranie" ich potencjału do masy. Tu masz schemat układu wtryskowego połączonego z kompem:
SCHEMAT UKŁADU WTRYSKOWO ZAPŁONOWEGO 1.6 16V / 1.8 16V Wtryski "21" są zasilane z dwunastu wolt "7" przez przekaźnik "8" i ściągane do masy przez komputer 22.
Tu masz schemat wtyczki komputera: ![]() Od strony lewej są piny 1-21-41, a od strony prawej 20-40-60. Piny wtrysków to 35, 39, 58, 59. Tyle że nie pamiętam w jakiej kolejności, więc musisz sam to sprawdzić. Komputer znajduje się w okolicach nóg pasażera, z boku od strony drzwi, pod słupkiem. Miłej zabawy ![]() |