MotoNews.pl
11 [MKVII] zawór zwrotny odmy (238787/45)
  

[MKVII] zawór zwrotny odmy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W jednym z postów przeczytałem, że zawór odmy działa jak dioda
(przepuszcza w jedną stronę) i można to sprawdzić przedmuchując go. Wziąłem w sklepie nowy zawór i można go przedmuchać w obie strony. Mam dwa używane i jest podobnie. W trakcie pracy silnika odpinam zawór od skrzyni korbowej i nie ma żadnej zmiany obrotów. Jak to w końcu jest z tym zaworkiem?.
  
 
bo to nie zaden zawor zwrotny,on pracuje non stop w pozycji otwarty-zamkniety, tylko bardzo szybko.
a w jaki sposob moze puszczac w druga strone, zastanow sie, jesli podcissnienie na niego dziala.
  
 
Cytat:
2009-10-25 17:20:03, Magik123 pisze:
pracuje non stop w pozycji otwarty-zamknięty,

.
Dzięki, rozumiem jak pracuje a więc w obie strony. Jeżeli z jednej strony otwiera go podciśnienie skrzyni korbowej, co co z drugiej strony, może sprężyna wewnątrz?. Ale i tak nie wiem jak go zdiagnozować skoro odpinam go od skrzyni i nie ma żadnego wpływu na prace silnika ?
  
 
otwiera go podcisnieniedo pewnego momentu w ktorym spiera sie on na sprezynce i odbijanby jest spowrotem i tak w kolko tyle ze bardzo szybko, mozna to zauwazyc wyciagajac podpiety zaworek z gniazda.
  
 
a ma ktos fote gdzie ten zawor sie znajduje w mk VII 1.4?
  
 
No tak, więc jak go wyciągnę z gniazda (przy załączonym silniku) powinien pracować w jedną i drugą stronę, czyli wydawać powtarzające się dźwięki otwierania i zamykania. Jeżeli go wyciągnąłem z gniazda i został w rurce gumowej i nie wydaje przy tym żadnych dźwięków ( jakby był martwy ), czy to oznacza że jest uszkodzony?
  
 
Wyjmij go całkowicie, potrzasnij, powinien luzno sobie latac, ale to rowniez nie oznacza ze jest sprawny, ja u siebie taki zaworek reanimowałem, przez rozpołowienie go i przyciecie sprezynki o 3 zwoje co zaowocowało ciut lepszym domykaniem przez trzepien, gdyz on sie wyciera i nie zamyka obiegu tak jak powinien, przez co silnik non stop dostaje za duza ilosc spalin ze skrzyni korbowej co czesto sprawia falowanie obvrotow i gasnbiecie.

Ale na poczatek wyjmij i przemyj dokładnie go w srodku benzyna ekstrakcyjną, bo nowy to wydatek ok 90zł.
  
 
Rozpiłowałeś i co potem?, Nie mów że go złożyłeś?