MotoNews.pl
  

VSI PRINS - czy da się odpalić na zimno z gazu?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Mam pytanie jak w temacie, czy da się zmusić instalację Prins do odpalenia "awaryjnego" na zimno z gazu? Mam jakieś problemy przy odpalaniu auta na zimno na benzynie i dla zdiagnozowania problemu chciałbym sprawdzić jak na zimno odpali z gazu, tylko czy Prins da radę tak?
Mariusz
  
 
nie
  
 
Cytat:
nie





A jaka jest minimalna możliwa do ustawienia temperatura przełączenia na gaz?
Mariusz
  
 
Cytat:
2009-10-31 20:41:48, mario_72 pisze:
A jaka jest minimalna możliwa do ustawienia temperatura przełączenia na gaz? Mariusz


dolną grzanicą jest zesztywnienie i pęknięcie membrany reduktora, pomysł marny bo nie da się w ten sposób oszczędzić ani na paliwie ani na zywotności instalacji, w każdym razie nie schodź poniżej temperatury 25*C.
Im niższe przełączanie tym łatwiej zasyfia się reduktor i wtryskiwacze, a rezygnacja z pracy wtrysków benzyny to też ryzyko ich zapieczenia , że o pompie nie wspomnę
  
 
fabrycznie prins jest ustawiony na 27 stopni. taka jest ustawiona minimalna temp. nie próbowałem czy można niżej. zawsze dajemy wyżej. ale przy niskiej temp. zakorkuje sie reduktor.
  
 
Zastanawiałem się czy o tym pisać. Jak miałem trudności z odpaleniem zimnego silnika na benzynie, to zjechałem z temperaturą przełączania na 0*C i odpalałem silnik przy temperaturze 3*C. Operacja ta służyła tylko do odpalenia, jak silnik zaskoczył (zaskakiwał na dotyk, a na benzynie czasem dopiero za 7-8 razem) przechodziłem na benzynę i rozgrzewałem do temperatury przy której się przełączał poprzednio i wtedy przechodziłem na gaz - nie próbowałem silnika rozgrzewać na gazie. Przypuszczam, że reduktorowi rozgrzewanie silnika na wolnych obrotach na gazie raczej za bardzo by nie zaszkodziło. Ale to już przeszłość. Nie znalazłem przyczyny himer z odpalaniem, ale znalazłem sposób na to i wróciłem do starych ustawień gazu.