| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
PGS2 Siedlce | 2009-10-28 21:15:52 Witam.
Sprawa wygląda tak. Pada mi skrzynia biegów pomyślałem, że za cenę naprawy, kupna używanej mogę zrobić takie coś... Naczytałem się, że 1.8 115KM pali praktycznie to samo co 1.6 90KM. Jednocześnie osiągi ma znacznie lepsze. Dane z http://www.autocentrum.pl/spalanie/ford/escort/vii.html Czy mogą się koledzy wypowiedzieć o elastyczności ich konstrukcji? Interesuje mnie elastyczność na 4 biegu od 60km/h do 100km/h i na 5 biegu od 80km/h do 120km/h. Myślę, że te dane będą interesujące także dla innych. W ruchu ulicznym czy to po mieście czy w trasie zawsze przyjemniej wyprzedzać inne pojazdy. Jak się ma czym... I mam tu na myśli sprawność a nie markę pojazdu. W sumie dla mnie tylko te dane (+spalanie) są miarą czy auto jest ok czy też jest be. Mam okazję przeprowadzić Swap z 1.6 na 1.8 115KM. Koszt kompletnej przekładki (części) to 600zł. Także przelicznik cena za 1 KM jest atrakcyjna. Myślałem, także o modyfikacji Głowicy i wałka rozrządu. Tzw. GT. Całość prac wykonałby Pan Grabowski ze stolicy. Kwota za operację około 3000zł. 2000 za GT. Przewidywany wzrost momentu 30 - 40Nm, mocy między 20-30 KM. Co sumując min. 135KM oraz 190 Nm. Oczekiwania: Spalanie nie powinno wzrosnąć więcej niż o 1-2l na 100Km. Przy rozsądnej jeździe do 110 km/h. Jest szansa, że utrzyma się na tym samym poziomie co 1.6 90KM przy dużo lepszej elastyczności. Osiągi nie mam pojęcia, jakiej się mogę spodziewać elastyczności na 4 i 5 biegu po modach. Jest szansa, że dam łomot w trasie Mondeo 2.2 TDCI na 4 biegu od 60 do 100 5.5s!!! Tabelka. http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Elastycznosc-w-praktyce,wid,8278167,wiadomosc.html?ticaid=19016 Zostać przy seryjnym 90KM, zrobić swapa i wystarczy czy próbować szczęścia jeszcze w modach? Sumując liczę na odpowiedzi; 1 jakie osiągi ma 1.8 115KM 2 zostać przy seryjnym 90KM 12,2 s do setki? Elastyczność 1.6 jak zmierzę stoperem wpiszę. 3 zrobić swapa i wystarczy, bo osiągi są już wystarczające ok 10 s do setki, co z elastycznością? 4 czy próbować szczęścia jeszcze w modach? Liczę głównie na dane o elastyczności na 4 i 5 biegu. Pozdrawiam PGS2 |
Spawn669 Sympatyk FEFK Essi Kombi strzelin | 2009-10-28 23:39:21 Podobna drogę przebrnąłem...
Miałem 1.6 90KM teraz jest pod maska 1.8 115KM. Muszę powiedzieć że jestem bardzo mile zaskoczony tym silnikiem. Pali 1-2 l więcej gazu na 100km ale warto dołożyć
Co do elastyczności na IV i V biegu to Ci nie pomogę, musiał bym mierzyć ręcznie a to mija się z celem. Zresztą zarówno od 60km/h do 100km/h jak i od 80km/h do 120km/h przy wyprzedzaniu używam III biegu
Co do modów to jeżeli masz zamiar zmieniać wałki i wydać na to 3000 zl to zastanów sie lepiej nad swapem na 2.0 zetec z mondka... Moc z tego co pamietam 136KM a i utrzymanie takie samo jak w przupadku 1.6 czy 1.8... PS. przy swapie zwroc uwage na kolektory ssace. Tzn jezeli masz aluminiowy to kup 1,8 z aluminiowym. Jezeli plastik to plastik. Zaoszczędzisz sobie czasu i pieniędzy (będziesz musiał instalację elektryczną przeszczepiać lub przerabiać tą co masz - ja tak miałem ) |
PGS2 Siedlce | 2009-10-31 09:13:41 Witam.
Cóż, ciągle jeszcze się zastanawiam... Jeśli zdecyduję się na na konkretne rozwiązanie poinformuję Was
Pozdrawiam PGS2 |
misio633 ford escort prabuty | 2009-11-02 18:52:31 witam podłącze sie pod temat i zadam pytanko
czy elektryka która jest przy 1,6 pasuje do 1,8 115km lub 130km a jak nie to co trzeba przerobić ???? jakby ktoś się orientował to proszę o szybka odp bo blisko mnie jest essi 1,8 130km mile widziane podpowiedzi i wskazówki bo już się zdecydowałem ze będę przekładał P
pozdro DD |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2009-11-02 19:39:40 jak jest esio to i jest elektryka. |