MotoNews.pl
  

Pompa wody - silnik x25xe / x30xe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam

czy to prawda że w silnikach (vectra) x25xe i (omega) x30xe były montowane elektryczne pompy wody?
jeśli tak to jakie były ich parametry -> są w stanie dać ciśnienie ok. 3 bar??

pozdrawiam
schwepes
  
 
To nie jest prawda. W X25XE oraz X30XE jest poczciwa pompa łopatkowa mechanicznie napędzana paskiem rozrządu.
  
 
plus do tego dwie elektryczne wspomagajace przynajmniej tak jest w x30xe ale jakie cisnienie daja tego nie wiem
  
 
Cytat:
2003-08-28 00:19:17, kondek pisze:
plus do tego dwie elektryczne wspomagajace przynajmniej tak jest w x30xe ale jakie cisnienie daja tego nie wiem



Kondek, w którym miejscu masz te pompki elektryczne? Może w mojej wersji 1994 ich nie ma...?
  
 
Ja mam cos elektrycznego pod lewym blotnikiem, widocznego po zdjeciu zderzaka. Polaczone to jest przewodami z chlodnica.
  
 
Pompa dodatkowa to jest chyba przy chłodnicy, rodzaj walca w pionie na górze, lewa strona?
  
 
Nie znam dokladnie mv6 ale wiem jedno.
Zgadzam sie z tymi co twierdza ze jest jedna pompa wodna zsynchronizowana z silnikiem. Wiem tez ze w silnikach 3 litrowych (i wiekszych, lecz niestety nie wszystkich) sa montowane dodatkowe "pompy wody", ktore maja jeden cel rozbicie korkow termicznych (uruchamiane sa po wylaczeniu silnika). Powod powstawanie korkow termicznych nie wymaga opisu.
Wiem tez ze na rynek afrykanski i australijski zupelnie inczej jest zbudowany uklad chlodzenia, jest poprsotu mocniejszy i bardziej wydajny, powod nie trzeba pisac. Nie wiem jak to wyglada w praktyce bo jeszcze czegos takiego nie wiedzialem. To co wiem, wynika ze studiwoania schematow elektrycznych.
  
 
u mnie sa dwie pompki jedna służy do pompowania wody do nagrzewnicy, jest przydatna w zimie gdy chcemy ogrzewać auto przy wyłączonym motorze oczywiście do czasu kiedy
woda w układzie jest ciepła (znajduje się po prawej stronie obok węży do nagrzewnicy nad tempomatem ) druga jest koło chłodnicy służy do obiegu wtórnego
  
 
Witam
Odświeżam wątek, bo ogrzewanie w mojej Omie nie jest zbyt dobre Interesuje mnie ta pompa o której pisze Kondek, ta do pompowania wody do nagrzewnicy. Czy w Omegach z silnikami 2.0 jest fabryczna instalacja elektryczna coby taką pompę sobie podłączyć? Gdzie ona powinna być wpięta w obieg? Proszę o pomoc, będę wdzięczny

Pozdrawiam
  
 
Jesli masz slabe grzanie to zmien nagrzewnice a nie bawic sie w pompki wody. Bo zapewne okaze sie pozniej po załozeniu tej pompki ze nic to nie dało.
  
 
Pewnie bym tak zrobił, ale jedno mnie zastanawia, a nie napisałem tego. Mam Webasto, i jeśli włączę pompę od tego to grzanie jest rewelacyjne (nie chodzi o ciepło z Webasta, sam fakt że pompa chodzi)... Nawet przy dmuchawie ustawionej na maksa i maksymalnym grzaniu powietrze jest bardzo gorące. Mam jeszcze gaz. Sądzę, że przez nagrzewnicę przepływa za mało płynu, bo np. za dużo go płynie przez parownik. Taka pompa podająca płyn bezpośrednio do nagrzewnicy chyba załatwiłaby sprawę. Bo gdyby nagrzewnica byłaby zapchana, to grzanie byłoby słabe przez cały czas chyba Czekam na dalsze opinie, rady itp.
  
 
Proponował bym zobaczyc wpiecie w gaz. Termostat i pompe wody.
  
 
Zobaczę. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć, czy w dwulitrowych wersjach jest fabryczna instalacja do podpięcia tej pompki o której mówiłem? Dzięki z góry
  
 
Nie wiem poszukaj. A jak nie masz to pusc plus po stacyjce i wszystko.