Swap silnika z ST170 lub silnika 1,7 z Pumy do Escorta mk7

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich jest to mój pierwszy post.

Chciałbym Was zapytać co sądzicie o takim swapie, jakich problemów można się spodziewać, jakie mogą być koszty i czy podejdzie skrzynia 6 ?

[ wiadomość edytowana przez: Pietrq_TSZ dnia 2010-02-20 13:41:10 ]
  
 
możliwe to jest ale czy opłacalne to nie wiem

MK7 z ST170


fotki z montażu

[ wiadomość edytowana przez: Migdal_6 dnia 2009-11-07 00:49:19 ]
 
 
Witam nowego kolege.
Niedawno przeglądałem ten temat. Na Passionford ktoś upychał taki silnik do mk4. Skrzynia 6tka chyba tylko z tym silnikiem, bo raczej nie zepniesz jej ani z n7a, ani z zetec'iem z essa. Drogi temat. musiałbyś mieć całego st170 na swap. Chyba że już masz takiego, to wtedy 3mam za ciebie kciuki.

  
 
Na wstepie rownież chciałem powitac nowgo kolege. Moim zdaniem pomysł fajny i ciekawy. Ale przeniesienie napędu tez musi byc z st170 a foczka chyba jest nieco szersza od escorta . Problemow moze byc sporo ale wystarczy silna wolo i zasobny portfel i do działania. Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2009-11-07 08:47:08, Marcino23 pisze:
Moim zdaniem pomysł fajny i ciekawy. Ale przeniesienie napędu tez musi byc z st170



mozna zespolic z mtx'em nie ma zadnego problemu, a problemy takie same jak przy innych przekladkach jak nie bedziemy mieli wiazki i kompa
  
 
Witam nowego klubowicza

Tutaj masz cały wątek na temat swap'a do fiesty

http://www.fiestaturbo.com/forums/silver-k-reg-mk3-2-3-duratec-turbo-for-sale-vt164866/

Właściciel oprócz zmiany silnika dokonał jeszcze masę innych modyfikacji (jak np. turbo ). Życzę powodzenia w modach
  
 
to akurat silnik z amerykanskiego focusa 2.3L ma troche wiecej kucy anizeli st170 u nas raczej nie do dostania
ale trzeba przyznac ze niezlego skladaka angol zrobil

[ wiadomość edytowana przez: maly_smok dnia 2009-11-07 10:04:17 ]
  
 
Widzę że temacik się rozwinął Dziękuję wszystkim którzy odpowiedzieli na mój wątek. Zgadzam się też że do takiego projektu potrzeba sporo pieniędzy, sporo wiedzy i ogromne ilości samo zaparcia. Zadałem pytanie żeby dowiedzieć się co i jak, a nie widziałem takiego projektu na forum ( a przeglądam je od 2 lat ) . Robiąc w przyszłości swap brałbym pod uwagę silnik z st170 ponieważ jest sporo nowszy od N7A no i ma 6-cio biegową skrzynię.
Jestem zapaleńcem, ale niestety ze studenckim budżetem, a przy moim essim jest jeszcze sporo pracy, chociażby blacharka, a nie zacznę swapu dopóki jej nie ogarnę.



[ wiadomość edytowana przez: Pietrq_TSZ dnia 2009-11-07 11:14:41 ]
  
 
Cytat:
2009-11-07 10:58:20, djtados pisze: A co do swapów na rs-a---- to widzisz wszyscy to polecają bo jest łatwo/tanio/szybko ale i tak ci co nie mają pojęcia o autach napotykają sporo problemów aby ukończyć swapa



Tak wiem że polecają, widziałem kilka takich projektów i dlatego o nie pytałem, chciałem zapytać o coś czego tutaj nie było i kto wie, może w przyszłości to ja opiszę mój projekt ESSI ST170.



Naprawdę nie ma się co kłócić bo zbieram po prostu informacje narazie.
  
 
Silnik STka to wsumie żadna rewelka. 170 kucy. Dużo bardziej ciekawa jest skrzynia (przynajmniej wg mnie) Bardzo brakuje 6 biegu w RSie i chętnie zobaczyłbym projekt 6 biegowego MTXa
  
 
Cytat:
2009-11-07 11:13:13, Pietrq_TSZ pisze: Jestem zapaleńcem, ale niestety ze studenckim budżetem, a przy moim essim jest jeszcze sporo pracy, chociażby blacharka, a nie zacznę swapu dopóki jej nie ogarnę. [ wiadomość edytowana przez: Pietrq_TSZ dnia 2009-11-07 11:14:41 ]



Ja również nie mam zamiaru cię zniechęcić ale fakty są okrutne..
Jeżeli masz studencki budżet i wiedzę z mechaniki średnia ( czyli jesteś skazany w większości na osoby trzecie przy pracy) to słabo to widzę.. . Plus dodatkowo musisz ponieść koszty obecnego remontu..
Ale jak pisałem nie zamierzam zniechęcać. Temat odważny i kosztowny. Ja bym chyba wolał kupić sobie tego Focusa niż pchać kasę w coś co może się nie uda dokończyć
  
 
Zmieniać auto ? Nie.... za dużo serca włożyłem w mojego escorta, na początku były falujące obroty wywalone zawieszenie i typowe dolegliwości po założeniu lpg(sekwencja), ale teraz jest ok, uporałem się z tym i mówiąc szczerze nie chce innego auta, no ale wiadomo 1,6 i 90 koni po pewnym czasie przestało cieszyć, no ale na razie musi wystarczyć.
  
 
silnik z st podejdzie do essa wymiarami nic sie nie rózni od zwykłego zeteca ,podejdzie tez skrzynia mtx problemem jest duza ilosc elektroniki i przerobienia odajze 1 łapy i duzo szmalcu na same ele układanki
  
 
Cytat:
2009-11-07 11:30:45, Venom_4x4 pisze:
Silnik STka to wsumie żadna rewelka. 170 kucy. Dużo bardziej ciekawa jest skrzynia (przynajmniej wg mnie) Bardzo brakuje 6 biegu w RSie i chętnie zobaczyłbym projekt 6 biegowego MTXa


moze i skrzynia jest ciekawa ale st'ka strasznie zamula
  
 
Kolego życzę Ci, żebyśmy się wszyscy mylili, ale nie jesteś pierwszy i na 94857698475239% nie ostatni marzący o swapowaniu na coś niestandardowego ... i wg mnie na kilku postach się skończy.

Prawda jest taka, że żeby dobrze zeswapować auto na np. ST170 to wydasz tyle, że byłoby Cię stać na 2 takie escorty jak twój i jeszcze zostanie ba BMW ArkaCLX. W Polsce Ford nie jest kultowym samochodem (zwłaszcza escort) i nie ma ludzi, którzy potrafią wpakować w auto 10-15 tyś pln tylko po to, żeby było inne niż wszystkie escorty świata, nie mówiąc o kolejnych 10 tyś na turbo, nos'y, sros'y i inne duperele ... Realia są takie, że bardziej opłaci się sprzedać twojego escorta ... dołożyć 15tyś które wsadziłbyś w swapa i kupić mondka ST.
  
 
Silnik z STka to nic niestandartowego. Pomimo napisu Duratec, to jest to podrasowany zetec (wyjaśniali to na Racingforum) Problem w tym, że to droga zabawka. Zdecydowanie za droga. Za kase jaką wsadzisz w swap miałbyś inne, lepsze auto, albo 2 (a może i 3) zeswapowane essy na jakieś "zwyczajne" silniki. W naszych polskich warunkach to "sztuka dla sztuki". Równie dobrze możesz chcieć jakiś silnik z usa.
Jeżeli dysponujesz 'studenckimi' funduszami a mimo to koniecznie chcesz swapować to szukaj np 1.8 RQB.
  
 
Moim skromnym zdaniem pomysl jest bez sensu... moc nie bedzie adekwatna do wpakowany w projekt pieniedzy.

Lepiej bylo by isc w Turbo, albo jak juz to wstawic silnik z nowszego Focusa ST ktory ma 220KM - tylko ze to ostatnie znow bez sensu bo bedzie pewnie jeszcze drozsze niz wyciagniecie z tych 170KM wiecej mocy

A wracajac na ziemie: jestes typowym standardem, pytasz na forum czy sie da zrobic kosmos, oraz ile by to kosztowalo, jednoczesnie zaznaczajac ze nie masz pieniedzy....

Z drugiej strony patrzac... na dobre forum trafiles, bo tutaj w sumie nikt nie ma pieniedzy i prawie nikt nie laduje kasy w escorta


-----------------
passionford.pl

[ wiadomość edytowana przez: _Maly_ dnia 2009-11-07 15:40:00 ]
  
 
Cytat:
2009-11-07 15:36:31, _Maly_ pisze:
wstawic silnik z nowszego Focusa ST ktory ma 220KM


z tego st'ka sie nie zmiesci bo jest lekko za duzy 5 cylindrow, miales chyba na mysli focusa rs'a 2.0 turbo byl taki skasowany za 15000pln
  
 


Wracajac do tematu, drogi zalozycielu watku: oczywiscie da sie to zrobic, kup silnik, przygotuj troszke gotowki i wtedy wrocimy do tematu


-----------------
passionford.pl



[ wiadomość edytowana przez: djtados dnia 2009-11-08 09:12:25 ]
  
 
Cytat:
2009-11-07 17:28:57, _Maly_ pisze:
Wracajac do tematu, drogi zalozycielu watku: oczywiscie da sie to zrobic, kup silnik, przygotuj troszke gotowki i wtedy wrocimy do tematu [ wiadomość edytowana przez: djtados dnia 2009-11-08 09:12:25 ]



I to by było na tyle.....
Mały dobrze mówi