[125p] Hamulce homologowane w gr. 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W homologacji 5557 w rozszerzeniu do gr. 2 jest homologowany taki uklad hamulcowy:



Wie ktos z czego on moze pochodzic? Homologacja jest z 1976 r. Ewentualnie moze ktos ma wiedze o jakimkolwike ukladzie hamulcowym ktory pokrywa sie danymi technicznymi (wymiarami) i mniej wiecej wygladem z tym z homologacji?
  
 
Zaciski ATE na przedzie, tyl pewnie tez ale nie wiem na pewno. Ciezko to dostac i teraz mozna dostac o wiele lepsze hamulce za mniejsze pieniadze. jesli potrzebujesz cos podobnego to poszukaj zaciskow wilwood, zdaje sie ze maja w ofercie dwutloczkowy zacisk i sa w miare tanie.
  
 
Wilwoody raczej odpadaja, sa zbyt nowe. Generalnie chodzi o to zeby hamulce ktore zaloze przeszly bk. Takze jakos w miare musza przypominac te z homologacji A wiesz moze z jakiego samochodu/modelu byly te ATE?
  
 
może to w czymś pomoże

[ wiadomość edytowana przez: co-driver dnia 2009-11-10 12:19:55 ]
  
 
Przednie wyglądają jak z bmw e21 ( rekin 3 ).

średnica tłoczka 48 też pasuje. tylko że trzeba by dorobić podkładki żeby tarcza 20mm weszła.

gorzej z tyłem bo choć wyglądają podobnie to średnica tłoczka się nie zgadza. (27 w bmw 34 w homo )

  
 
Bardzo podobne, wręcz identyczne zaciski są montowane w starych Fordach, podobny mam aktualnie na stole z Taunusa 67r.

-----------------
Fiat 124 Spider, Fiat 125, Fiat 125p, 126p, Fiat 500, Fiat 600, Fiat 850
www.jarcar.net
  
 
W E21 tarcza hamulcowa była lita, a w 125p grupy 2 wentylowana co raczej ma znaczenie. Dodatkowo w 125p grupy 2 tarcza ma średnicę 256mm, a w E21 255mm (wg. katalogu Brembo).
Jeśli chcesz tarcze wentylowane z przodu, które zmieszczą się pod 13 calową felgę to poprobuj z Uno Turbo lub Sieną. Tam tarcza jest mniejsza (240mm) ale jest wentylowana. Nie znam innego zestawu wentylowanego ktory mieści się pod 13, jednak jakby ktoś znał to fajnie jakby napisał, też by mi się to przydało
  
 
256 powinno pasowac w felge 13 cali. jesli takie ma civic 1,5 1993 rok to pasuja takie tarcze bo mialem takie hample przez chwile u siebie w poldku razem z zaciskami.
  
 
fiatowskie 257x20mm wentyle mieszcza sie w niektore felgi alu 13 cali, raczej w te szersze rajdowe , gdzie beben felgi od strony piasty kola wyglada jak prostokatne wiadro w speedline 8x13 wchodzi 257mm
  
 
Cytat:
2009-11-10 16:14:01, bing17 pisze:
W E21 tarcza hamulcowa była lita, a w 125p grupy 2 wentylowana co raczej ma znaczenie.


Zacisk w e21 jest składany z 2 połówek dlatego pisałem o dorobieniu podkładek. A samą tarcze trzba by z czegoś innego dopasować.
  
 
stary opel senator 3.0 ma zaciski 2 tłoczkowe ATE na tarczę wentylowaną , wyglądają identycznie jak te z homologacji
  
 
Kurde, skleroza to straszna choroba, a znowu nie kupiłem lecytyny...
Słuchajcie, to było któreś Porsche... chyba 924, ale głowy nie dam, te zaciski VW do transporterów też montował T2-T2. Więcej nie pamiętam. Chomologowane to było w połowie roku 1976, czyli już na felgach 14" pod Poloneza 2,0. Do 125p były montowane tylko na zasadzie poligonu doświadczalnego.
  
 
dobrze mruk gada to było porsche 924
  
 
Cytat:
2009-11-10 20:56:00, Furiosus pisze:
dobrze mruk gada to było porsche 924



źle Mruk gada to było Porsche 912 i 911RS z lat 70-tych
nowsze VW tez miały takie zaciski ale 2 częściowe i żeliwne
tak więc to co innego
  
 
Winiar a czy zestaw na tylna os rowniez byl z tych porsche?
  
 
właśnie o tylnych nic nie wiem ale podejrzewam że też były albo ATE albo Girling coś przeznaczone głównie do sportu
  
 
A wracajac jeszcze do przednich. One napewno sa z porsche? Z katalogu brembo wychodzi ze 911 carrera (72-79) jezdzila na tarczach 282. Taki sam zacisk moze obslugiwac rozne srednice?
  
 
Cytat:
2009-11-11 16:55:58, mrafter pisze:
A wracajac jeszcze do przednich. One napewno sa z porsche? Z katalogu brembo wychodzi ze 911 carrera (72-79) jezdzila na tarczach 282. Taki sam zacisk moze obslugiwac rozne srednice?



Nie znam sie na Prosiakach ale tych 911 to było chyba sporo wersji
  
 
Przód ATE tarcza 256mm, zaciski Porsche, tył tak jak napisał Winiar,
Girling, lub ATE VW 912....
Generalnie nikt nie spojrzy w homologację, HAmulce są dowolne w grupie A,
Jest tylko podany MAx wymiar tarczy hamulcowej.
  
 
Cytat:
Generalnie nikt nie spojrzy w homologację, HAmulce są dowolne w grupie A,
Jest tylko podany MAx wymiar tarczy hamulcowej.



Z ta dowolnością to chyba nie jest tak jak piszesz. Zał. J gr. A: "Tylko zaciskacze hamulcowe homologowane w gr. A mogą być użyte." Nie wiem jak to wygląda na BK bo nigdy nie bylem, może i nie patrzą na takie szczegóły, ale jeżeli istnieje możliwość zrobienia całkowicie zgodnie z homologacją to czemu nie. Nawiasem mówiąc następne zdanie w Zał. J mówi że tylko jeden zaciskacz na koło jest dozwolony. I tak się zastanawiam jak kant Fiesty przechodzi BK