Turbosprezarka czy warto?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich użytkowników.chciałbym się poradzić was bo znacie się lepiej na escortach niż ja.mam forda escorta anglika 1.8 16v gti tak jest podane w dowodzie rej. a także mam europejska wersje 1.8 16v wersja ghia.chciałbym zrobić z tych dwóch samochodów jeden, budę zostawiam europejską.który z silników jest lepszy i w który warto zainwestować dodam ze obydwa sa z 98 roku i z podobnym przebiegiem.i czy da rade podłączyć do któregoś z nich turbo i czy warto??proszę o pomoc.z góry dziękuje
  
 
Kolego na początku poczytaj troszke forum a powinieneś się dowiedzieć.

Z tego co ja kojarzę to oba silniki są takie same 115KM mają.


PS Po co ci to TURBO
  
 
a skąd masz 160KM z 1.8 ??

a turbo: węże, rury, turbina, na moje to jakieś 15-20minut roboty i masz założone wtedy moc ok 300KM
  
 
ten angileski jest to escort gti w polsce mechanik powiedzial mi ze to xr3i.w angli jak bralem samochód to powiedziano mi ze seryjnie ma 139KM samochód ma zrobiony caly uklad wydechowy + filtryi podobno z tym ma okolo 160KM.niesprawdzalem tege na hamowni
  
 
a orietuje sie ktos jaki jest koszt zainstalowania turba??
  
 
Bo nie ma 160 koni bo jest to nie mozliwoe do podniesienia przerobieniem dolotu i wydechu.
  
 
Cytat:
2009-11-11 14:12:47, EscortGTI pisze:
Zwróciłem się z prośbo do osób które się znają.a ty grzesiek127 jak widać nie i na pewno nie urodziłem się tam gdzie ty bo ja nie wziąłem się z probówki.szukałem odpowiedzi który silnik zostawić i czy warto wstawić turbo a nie chamskiej krytyki.

podsumujmy kolegę "Escort GTI", kupił auto miało silnik , zna jego pojemność 1,8, gorzej z mocą, ale powiedziano mu że ma 139 koników i w to uwierzył. A teraz kilka faktów silnik 1,8 w wersji xr3i miał 130 kM, sportowy filtr i wydech mogły dać mu kilka naście koni, ale gdy był nowy. Więc kupowanie na słowo że auto ma xxx kucy, i chwalenie się tym przed innymi określa nam z kim wogóle rozmawiamy. Gdy powiemy tobie ile należy zrobić i wydać drugie tyle ile auto jest warte, pewnie odpiszesz "aha", może dodasz "dzięki". Więc wybacz szkoda walić w klawiaturę i tłumaczyć, przynajmniej patrząc na to co wnioskujemy z tego co napisałeś.

A tak pozatym tekst o probówce podkresla twój poziom, nie mój.
  
 
ile dałeś za esia tego do przerobienia?

-----------------
EscortDriver #893
Preto on Tour
www.youtube.pl/pretoontour
  
 
Cytat:
2009-11-11 14:28:38, grzesiek127 pisze:
podsumujmy kolegę "Escort GTI", kupił auto miało silnik , zna jego pojemność 1,8, gorzej z mocą, ale powiedziano mu że ma 139 koników i w to uwierzył. A teraz kilka faktów silnik 1,8 w wersji xr3i miał 130 kM, sportowy filtr i wydech mogły dać mu kilka naście koni, ale gdy był nowy. Więc kupowanie na słowo że auto ma xxx kucy, i chwalenie się tym przed innymi określa nam z kim wogóle rozmawiamy. Gdy powiemy tobie ile należy zrobić i wydać drugie tyle ile auto jest warte, pewnie odpiszesz "aha", może dodasz "dzięki". Więc wybacz szkoda walić w klawiaturę i tłumaczyć, przynajmniej patrząc na to co wnioskujemy z tego co napisałeś. A tak pozatym tekst o probówce podkresla twój poziom, nie mój.




O ile mi wiadomo to escort o ozn Xr3i legitymowały sie moca 105 i 130 koni.Skoro nie wiesz to nie pisz .
Jesli chodzi o turbo to nie taka prosya sprawa ,było juz o tym na forum wpisz w wyszukiwarce i ci sie wyswietli.
Silnik musi byc przedewszystkim zdrowy ,potrzebujesz turbo kolektorów obu (ssacych i wydechowych) zew. komputer do sterowani silnikiem chodzi o dawki paliwo/powietrze czas zapłonu i cisnienie paliwa ,zalezy w jaka moc celujesz bo tu juz róznie ,jesli doładowanie nie bedzie przekraczac 0,4 b (chyba) to nie musisz dawac odsprezenia .
Im wieksza moc tym wieksze zmiany na silnikui skrzyni a co do ceny to juz zalezy pod ciebie jak potrafisz szukac i kombinowac.
  
 
Cytat:
2009-11-11 18:23:06, iglaxr3i pisze:
O ile mi wiadomo to escort o ozn Xr3i legitymowały sie moca 105 i 130 koni.Skoro nie wiesz to nie pisz . Jesli chodzi o turbo to nie taka prosya sprawa ,było juz o tym na forum wpisz w wyszukiwarce i ci sie wyswietli. Silnik musi byc przedewszystkim zdrowy ,potrzebujesz turbo kolektorów obu (ssacych i wydechowych) zew. komputer do sterowani silnikiem chodzi o dawki paliwo/powietrze czas zapłonu i cisnienie paliwa ,zalezy w jaka moc celujesz bo tu juz róznie ,jesli doładowanie nie bedzie przekraczac 0,4 b (chyba) to nie musisz dawac odsprezenia . Im wieksza moc tym wieksze zmiany na silnikui skrzyni a co do ceny to juz zalezy pod ciebie jak potrafisz szukac i kombinowac.



No to zonk, bo zle Ci wiadomo. XR3i to cabrio niektore z silnikami 1,6(90); 1,8(105); 1,8(115) i 1,8(130);
Czyli wszystko poza 1,3; 1,4 i 1,8D/TD moze byc XR3i

*Źródło
Ford Escort Bedienungsanleitung
P/GM-t1 - 3/96 - 8de
  
 
aja proponuje cisze chłapak sie pyta grzecznie awy sie nasmiewacie
  
 
no napewno ,+ nie utwardzone zwieszenie wydłuzony promien skretu i bebny 180 co ,zaden zonk wiem co pisze 1.8 115 zetec zalicza sie do xr3 ale juz nie był tak okreslany ,xr3i jak i rs2000 to symbolika aut o pewnych parametrach nie tylko silnikowych ,wchodziło w to wyposazenie wnetrza ,felgi ,zawieszeni ,ospojlerowanie i pare innych rzeczy , a co do tematu to tak opłaca sie wstawic turbo jesli sie wie czego chce bo włozony wład pracy jak i finanse na ten cel poswiecone moga nie usatysfakcjonowac potencjalnego kierowce .Czyli jesli chcesz miec turbo tylko dla tego ze kolega ma np.bmw z 3.0 l silnikiem i sie z ciebie nabija to to nie jest cel,miec auto niepowtarzalne i piekne samo w sobie jest celem.
  
 
Panowie proszę o większe stonowanie wypowiedzi.
Sami dobrze wiecie że jak ktoś się nie zna to można mu wiele tematów zapodać a on uwierzy... .Tak jest w przypadku kolegi który założył wątek.
Ja jak bym sobie kupił np. Jaguara czy cokolwiek innego czego nie znam pewnie też bym łyknął kilka kitów...
Ty grzesiek127 na pewno wiesz wszystko i o wszystkich markach...
Chłopak grzecznie się zapytał a ty mu od razu walisz petardą po oczach..
A potem te same osoby piszą że gdzie jak gdzie ale na FEFK to normalnych odpowiedzi nie ma i każdy się tylko naśmiewa..
Luz panowie...
Jak ktoś ma chęć i coś do poradzenia koledze to niech napisze a jak ktoś nie ma takiej chęci to niech sobie inne tematy poczyta albo obejrzy telewizję.
Pozdrawiam
  
 
Odemnie cos dla autora tematu ,zrozum jego bedziesz wiedział czego chcesz


Przed


PO

Zyjesz by cos dac lub cos osiagnac.
  
 
widze ze kolega chce juz anglika na alegro sprzedac moze tak na czesci? ile za pol skory?

[ wiadomość edytowana przez: Andre42212 dnia 2009-11-13 13:49:19 ]
  
 
Czy warto ? hmm ... Owszem , ale czy jest to opłacalne ? Koszt takiej zabawy to minimum 6-7 tys zł , a to zaś jest już koszt drugiego esa Są wariaty co wpakowali w esa już dużo więcej , ale to już trzeba być jak ja to mówię ożenionym z tym autem
  
 
Damiano-Gdynia miedzy innymi Ty hehe
  
 
kiedys interesowalem sie tematem... zeby bylo tanio nalezy zastosowac zestaw "Soft Turbo" np. taki ... KLIK

Gosci z cena troche ponioslo niestety. Mozna to spokojnie samemu zmontowac jak sie ma smykalke do mechaniki. Kiedys liczylem przyblizony koszt takiego zestawu na uzywanych gratach wyszlo niecale 2000 zl oczywiscie bez montazu. Jezdze po roznych imprezach w calej polsce i juz widzialem kilka civicow smigajacych na takim turbo "home made" i jezdzi to calkiem przyzwoicie. Plusy to niskie doladowanie wiec nie trzeba odprezac motoru, nie potrzeba dodatkowego komputera do sterowania wtryskiem. Wkladasz dodatkowy wtryskiwacz (lub 2 jesli jeden malo) w dolot wysterowywujesz to wszystko podcisnienie i po sprawie. Ewentualnie mocniejsza pompa jezeli seryjna nie wydoli...
  
 
Cytat:
2009-11-13 14:36:57, Teos1 pisze:
Damiano-Gdynia miedzy innymi Ty hehe



Moje , niestety w tym pułapie cenowym sie nie zmieściło
  
 
dzieki wszystkim za te zle i dobre podpowiedzi.przyznaje nie znam sie za bardzo na silnikach ale uwielbiam swojego escorta.jezeli chodzi o allegro to napisalem czego niesprzedaje.mam escorta europejsko wersje.sam robie całą blacharke.pracuje na body kitem.czy ktos moze wie do ilu moglbym podniesc moc po takim home made turbo??badz tez jakims lepszym?