Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() winiar7 125p 1978/1979/1987/ ... warszawa | 2009-11-14 11:16:07 Jakie panewki polecacie do wysilonego silnika DOHC ?
bo niewiem co założyć |
![]() gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2009-11-14 11:17:34 Jak to jakie, orginalne ![]() ![]() Tylko złóż na molibden ![]() ![]() |
![]() Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2009-11-14 11:44:01 najlepiej nowe ![]() panwie zakladalem nowe do tej pory dwa razy, dwa razy byly to glyco-federal mogul, ale zwracalem uwage zeby na opakowaniu byly hologramy i nie made in "EU" tylko made in germany, pierscienie mahle "N0"{en zero} tez germanskie, zarowno szlifierze walu i bloku, panowie Kus-iowie jak i paru kolegow ktorzy bawia sie silnikami ma podobne zdanie o tych firmach/produktach, wierze im ![]() |
![]() mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2009-11-14 16:19:13 zobacz czy od tdi vw niepodejdą ![]() |
![]() Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2009-11-14 17:07:11 ja nie wiem czy sa z innego materialu{"lepsze"} od turbo, moze, ale najwazniejsza zaleta wersji turbo 8v i wiekszosci wersji 16v wolnossacych i wszystkich turbo 16v to fakt ze panewki korbowe sa gladkie , bez otworkow ktorymi olej "wydostaje sie" z korby i smaruje rozbryzgowo scianki tulei , co poprawia smarowanie w tym waznym punkcie bo nie tracimy cisnienia na panewce { wiadomo gdzie dohc pada , zawsze na panewce korbowej ![]() |
Barti125pGRT F&F Sympatyk FSO 125p Gliwice | 2009-11-14 17:40:44 mysle ze metalowe beda najlepsze :p trociny podobno ni robia juz w XXI w |
![]() Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2009-11-14 17:53:49 zgodze sie ze glyco king itp to wszystko marki koncernu federal, z tym ze roznice cenowe i jakosc sa odzwierciedleniem do np marek koncernu VW ![]() ![]() mahle tez wole niemieckie niz z Turcji, produkty z niemieckiego mahle sa podpisane "made in germany" a z Turcji made in UE { w 2007 chyba mahle wykupilo fabryki w Turcji i robia tam pod swoim znakiem m.in. panewki pierscienie itp}.... hmmm lepiej brzmi germany niz "od turasa"?? ![]() ![]() ... chociaz, obserwujac trendy jakie panuja w zachodniej Europie, kto wie, za 20 lat,m oze bedziemy graniczyli z Turcja? przypomnial mi sie kawal: rok 2021, pod Sztutgartem dwaj funkcjonariusze autobahnpolizei zatrzymuja auto na slimaku do kontroli, prosza dokumenty, jeden mowi do drugiego: tyy Izmir patrz tu... drugi mowi: co tam Mohamad? ...no patrz tu na prawko jakie smieszne nietypowe nazwisko.... Schmidt ![]() [ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2009-11-14 18:08:45 ] |
![]() Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2009-11-14 18:41:42 to wywierc sobie dziury przez otwory natryskowe, przy skreconej panewce, zawsze to podziurawiona tylko jedna a nie obie |
![]() Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2009-11-14 18:49:48 ja bym zalozyl te bez otworkow na korby a natrysk zrobil z panewek glownych, podporowych walu, sa mniej obciazone niz korbowe, wkreca sie tam we wczesniej nawiercone otworki jety natryskowe z silnikow fiata rodziny fire.
albo kupuje 16v ![]() ![]() ![]() o tych Vandervel to tylko na forum GC i 124 turbo czytalem, wszyscy chwala, ale nie widzialem tego na oczy. [ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2009-11-14 19:00:26 ] |
![]() kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2009-11-15 00:21:59 co to znaczy wysilony?
panewki bez otworów nie sa dobrym rozwiazaniem w DOHC'u Jakis setup silnika moc,moment i max rev |
![]() gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2009-11-15 20:45:49 Były i próby bez otworków ![]() ![]() Przy dobrym oleju z dodatkami , nie ma to żadnego znaczenia, ![]() ![]() |
![]() Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2009-11-15 20:54:47 ta i teraz znowu bedzie dyskusja o jakich to cudownych dodatkach stara sie "niewspominac" gregor ![]() nie mozna od razu napisac ... kupcie se kilo molycote Z powder za 4 stowki za kilowa puszke i bedzie na dosypki do konca zycia? ![]() [ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2009-11-15 20:56:21 ] |
![]() jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2009-11-15 21:07:54 ja mam w domu cale pudlo (200 sztuk?) jakiegos innego co do bugstera i innych garbowych wynalazkow lejemy - jak wroce to podam wam nazwe
Tajemnicom obru mowimy stanowcze nie;];] |
![]() gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2009-11-15 21:33:50 Ja pierdolę tajemnice obr-u,
Również potrafię być złośliwy ![]() Pieprzycie o otworkach w panewkach, jak by to miało znaczenie, a co robicie 250KM z 1800 dohc?????? Pokuszę się o krótką refleksję: Do rzeczy , panowie do rzeczy......... I przestańcie się sami nakręcać...... ![]() ![]() |
![]() Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2009-11-15 21:43:11 czy poza otworkiem, w tym przypadku w panewce ![]() ![]() |
![]() kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2009-11-15 23:39:36 Pieprzymy gregor o otworkach, bo wbrew pozorom ma to duze znaczenie. Oprocz "teoretykow" na tym forum sa też i "praktykanci". Duze znaczenie w dohc fiata maja : moc, moment i max rev silnika w odniesieniu do pojemnosci i sposobu zasilania na zastosowanie odp. konstrukcji panewek
(patenty z wierceniem odradzam, wyjdzie lub niewyjdzie bo wszystko sie da zrobic ale po co jak sa dostepne takie i takie) p.s. sa tez mozliwosci zastosowania panewek z chevi chyba small block (trzeba szlifnac wal, azotowac, przerobic korby i wchodza CLEVITE 77 "trójwarstwowe") wszystko zalezy od konkretnego przykladu setupu silnika (do wiekszosci silnikow i tak fabryczne wystarczaja, a dolewanie dodatkow jest jak najbardziej wskazane) |