MotoNews.pl
5 Jakie panewki do DOHC ??? (239641/0)
  

Jakie panewki do DOHC ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jakie panewki polecacie do wysilonego silnika DOHC ?
bo niewiem co założyć
  
 
Jak to jakie, orginalne
Tylko złóż na molibden
  
 
najlepiej nowe
panwie zakladalem nowe do tej pory dwa razy, dwa razy byly to glyco-federal mogul, ale zwracalem uwage zeby na opakowaniu byly hologramy i nie made in "EU" tylko made in germany, pierscienie mahle "N0"{en zero} tez germanskie,

zarowno szlifierze walu i bloku, panowie Kus-iowie jak i paru kolegow ktorzy bawia sie silnikami ma podobne zdanie o tych firmach/produktach, wierze im tuleje w blok mialem wstawiane goetze , mysle ze tez ok.
  
 
Ponoć od fiata cromy turbo są jakieś lepsze niż do zwykłego dohca. Sam nie sprawdzałem ale tak twierdzą moi kumple z Częstochowy którzy min startują w trackdayu polonezem 2.0 16v.
  
 
zobacz czy od tdi vw niepodejdą do 1.6 da sie wsadzić
  
 
ja nie wiem czy sa z innego materialu{"lepsze"} od turbo, moze, ale najwazniejsza zaleta wersji turbo 8v i wiekszosci wersji 16v wolnossacych i wszystkich turbo 16v to fakt ze panewki korbowe sa gladkie , bez otworkow ktorymi olej "wydostaje sie" z korby i smaruje rozbryzgowo scianki tulei , co poprawia smarowanie w tym waznym punkcie bo nie tracimy cisnienia na panewce { wiadomo gdzie dohc pada , zawsze na panewce korbowej}, w wysilonych wersjach dohc sa jety, tryskawki denka tloka i gladzi z bloku silnika, olej idzie z glownej magistralki olejowej a nie z silnie obciazonego korbowodu. To jest moim zdaniem glowny plus tego rozwiazania.
  
 
mysle ze metalowe beda najlepsze :p trociny podobno ni robia juz w XXI w
  
 
glyco, king, ae, to jest wszystko po jednym chuju zrzeszone jako federal mogul, a jak chcesz lepsze panewki to dopasuj takie zeby siedziały na całej szerokości stopy korby, oryginalne siedzą na srodku i po bokach im zostaje koło 1,5mm wolnego miejsca
  
 
zgodze sie ze glyco king itp to wszystko marki koncernu federal, z tym ze roznice cenowe i jakosc sa odzwierciedleniem do np marek koncernu VW kazdy woli audi niz skode

mahle tez wole niemieckie niz z Turcji, produkty z niemieckiego mahle sa podpisane "made in germany" a z Turcji made in UE { w 2007 chyba mahle wykupilo fabryki w Turcji i robia tam pod swoim znakiem m.in. panewki pierscienie itp}.... hmmm lepiej brzmi germany niz "od turasa"?? nie?

... chociaz, obserwujac trendy jakie panuja w zachodniej Europie, kto wie, za 20 lat,m oze bedziemy graniczyli z Turcja?

przypomnial mi sie kawal:

rok 2021, pod Sztutgartem dwaj funkcjonariusze autobahnpolizei zatrzymuja auto na slimaku do kontroli, prosza dokumenty, jeden mowi do drugiego:
tyy Izmir patrz tu...
drugi mowi:
co tam Mohamad?

...no patrz tu na prawko jakie smieszne nietypowe nazwisko.... Schmidt










[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2009-11-14 18:08:45 ]
  
 
a słyszał ktoś o panewkach Vandervell VP19 ???
bo wszystkie z grupy FM to znam i sa do dupy
może faktycznie założyć te be otworków ale mam blok bez natrysków oleju itp
  
 
to wywierc sobie dziury przez otwory natryskowe, przy skreconej panewce, zawsze to podziurawiona tylko jedna a nie obie
  
 
ja bym zalozyl te bez otworkow na korby a natrysk zrobil z panewek glownych, podporowych walu, sa mniej obciazone niz korbowe, wkreca sie tam we wczesniej nawiercone otworki jety natryskowe z silnikow fiata rodziny fire.

albo kupuje 16v tylko ze nie wszystkie maja jety z glownej magistrali, widzialem blok u Kusia od 16v ktory nie mial wogole otworkow na jety to byl jakis lanciowy blok 835 czy 834 typ, nie widzialem korb ani nie przyjrzalem sie okolicy panewek glownych wiec nie wiem jak to tam bylo smarowane.




o tych Vandervel to tylko na forum GC i 124 turbo czytalem, wszyscy chwala, ale nie widzialem tego na oczy.


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2009-11-14 19:00:26 ]
  
 
co to znaczy wysilony?
panewki bez otworów nie sa dobrym rozwiazaniem w DOHC'u

Jakis setup silnika moc,moment i max rev
  
 
Były i próby bez otworków
Przy dobrym oleju z dodatkami , nie ma to żadnego znaczenia,
  
 
ta i teraz znowu bedzie dyskusja o jakich to cudownych dodatkach stara sie "niewspominac" gregor kolejna tajemnica obru?

nie mozna od razu napisac ... kupcie se kilo molycote Z powder za 4 stowki za kilowa puszke i bedzie na dosypki do konca zycia?


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2009-11-15 20:56:21 ]
  
 
ja mam w domu cale pudlo (200 sztuk?) jakiegos innego co do bugstera i innych garbowych wynalazkow lejemy - jak wroce to podam wam nazwe
Tajemnicom obru mowimy stanowcze nie;];]
  
 
Ja pierdolę tajemnice obr-u,
Również potrafię być złośliwy
Pieprzycie o otworkach w panewkach, jak by to miało znaczenie, a co robicie 250KM z 1800 dohc??????
Pokuszę się o krótką refleksję:
Do rzeczy , panowie do rzeczy.........
I przestańcie się sami nakręcać......
  
 
czy poza otworkiem, w tym przypadku w panewce widzisz czasem drugie dno gregor? rozmowa nie o otworku , tylko o tym co zrobic zeby nie miec ponadplanowych otworkow w czopie walu za szybko do rzeczy, do rzeczy...
  
 
Hm a ja mam dowiercone dodatkowe otworki w panewkach i żyję. Silnik też. I nie było przy tym żadnej dyskusji Aha, panewki mam z Bimetu ze stalowym rdzeniem.


PS. Nie klniemy na forum?
  
 
Pieprzymy gregor o otworkach, bo wbrew pozorom ma to duze znaczenie. Oprocz "teoretykow" na tym forum sa też i "praktykanci". Duze znaczenie w dohc fiata maja : moc, moment i max rev silnika w odniesieniu do pojemnosci i sposobu zasilania na zastosowanie odp. konstrukcji panewek
(patenty z wierceniem odradzam, wyjdzie lub niewyjdzie bo wszystko sie da zrobic ale po co jak sa dostepne takie i takie)

p.s.
sa tez mozliwosci zastosowania panewek z chevi chyba small block
(trzeba szlifnac wal, azotowac, przerobic korby i wchodza CLEVITE 77 "trójwarstwowe")

wszystko zalezy od konkretnego przykladu setupu silnika
(do wiekszosci silnikow i tak fabryczne wystarczaja, a dolewanie dodatkow jest jak najbardziej wskazane)