MotoNews.pl
7 [125p] Mosty, przełożenia, a homologacja (239689/0)
  

[125p] Mosty, przełożenia, a homologacja

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie w kwestii formalnej celem uporzadkowania tematu. Jezeli mijam sie gdzies z prawda to poprawiajcie.

W kantach byly montowane mosty:
- "jugole" (do 1976?)
- "polskie mosty"
- "kwadraty"?

Czy moze kwadraty tylko w polonezach? Czy jak gdzies przeczytalem po 76 bylo wsadzane co bylo pod reka czyli trafialy sie wszystkie powyzsze.
Czy jugol i polski sa w pelni kompatybilne jak chodzi o przekładki bebechów? Jezeli nie to jak je rozroznic?

I teraz jak to sie ma do homologowanych przełożeń, czyli:
- 4,1 (hom. nr 5557 oraz 5142)
- 4,44 (hom. nr 5557)
- 4,55 (hom. nr 5557 oraz 5142)
- 5,37 (hom. nr 5557 oraz 5142)

Z tego co jestem w stanie dopatrzyc sie na rysunkach to sa to mosty jugol lub polski lub ten i ten. Pierwsze przełożenie jest seryjne wiec do tych mostow podchodzi, ostatnie bylo robione przez obr wiec przypuszczam ze tez do tych mostow pasuje. A jak jest z 4,55? Wiem ze bylo w truckach, ale to juz byl kwadrat most, czyli z homologacja chyba duzo wspolnego to nie ma, a przekladki z kwadratu do okraglego z tego co gdzies znalazlem raczej nie da sie zrobic. Czy wobec tego to przelozenie rowniez bylo robione przez obr podobnie jak 5,37?
A 4,44 to juz w ogole nie mam pojecia, ale bardzo chetnie bym sie cos dowiedzia
  
 
Podpowiem że pavlus w którymś wątku na forum pisał co jakie przełożenie miało.Szukaj a znajdziesz
  
 
Kwadrat to polski most i tyle. W kancie byly jugole i kwadratowe mosty. Kwadrat do jugola nie pasi ni jak (chyba).
Kwadrat byl robiony w kancie waski, w polonezie pojawil sie tez szeroki po chyba 93 roku
  
 
Przede wszystkim to:
KUP książkę Polski Fiat, POLONEZ - sam naprawiam i tam masz wszystko.
Yugol i kwadratowy most nie mają ze sobą nic wspólnego.
Do 74 roku były tylko Yugole, potem były polskie i yugole., z tym ,że Yugole zawsze za dopłatą.
Yugole miały przełożenia :
4;1 - sedan
4;3 - kombi, karetka,
I to wszystko.
Most kwadratowy - Polski;
3;72
3;93
4;1
4;3
4;55
5;37
I tutaj OBR nie ma nic z tym wspólnego, poza projektem itp.
Tylko i wyłącznie Wyszków ( POLSKI) , oraz Ciechanów (YUGOL + Polski ) robili mosty i przełożenia itp, oraz całą technologię produkcji.
  
 
Dzieki, mniej wiecej mam jasnosc

A jak jest z kompatybilnoscia z szerokiego do waskiego kwadrata?

Pewnie to glupie pytanie, ale czy ktores z tych szybszych przełożeń (4,55 5,37) jest jeszcze gdzies produkowane lub dostepne na zamowienie? (Kaluza?) Czy tylko z drugiej reki?

Ksiazki nie glupia sprawa. Zamowie u mikolaja
  
 
Większość przełożeń jest jeszcze dostępna najgorzej jest z 4,55 i 5,37 ale też mozna dostać
  
 
Ale nowe czy uzywki?
  
 
Cytat:
2009-11-15 21:57:51, mrafter pisze:
Ale nowe czy uzywki?



Raczej nowe używane rzadziej
  
 
a w czym było montowane 5,37 ?
i gdzie takie rzeczy można dostać ?
  
 
w polonezach truckach na rynek kolumbijski ,projektowany specjalnie do przewożenia dużych ilości kokainy po stromych górskich drogach
  
 
Cytat:
2009-11-16 10:01:00, rafal125p pisze:
w polonezach truckach na rynek kolumbijski ,projektowany specjalnie do przewożenia dużych ilości kokainy po stromych górskich drogach



mądrze prawi
jak chcesz kupić to mam takich nowych pare sztuk
  
 
Przy takim przełożeniu obroty się kończą na 5 biegu przy realnych 120km/h chyba.
Jak można poznać nie rozbierając mostu jakie przełożenie w nim drzemie?
  
 
policzyć ilość zębów na kółku i na wałku i podzielić te wartosci
  
 
Cytat:
2009-11-16 17:50:54, Koniu pisze:
policzyć ilość zębów na kółku i na wałku i podzielić te wartosci


Nie rozbierając - czytamy ze zrozumieniem, na szrocie nikt mi nie pozwoli rozbabrać kilku mostów, bo sobie szukam
  
 
Cytat:
2009-11-16 17:58:16, vazyl pisze:
Nie rozbierając - czytamy ze zrozumieniem, na szrocie nikt mi nie pozwoli rozbabrać kilku mostów, bo sobie szukam



sory, nie doczytałem .
  
 
Cytat:
2009-11-16 17:34:36, vazyl pisze:
Przy takim przełożeniu obroty się kończą na 5 biegu przy realnych 120km/h chyba. Jak można poznać nie rozbierając mostu jakie przełożenie w nim drzemie?



jeden pełen obrót koła (półosi) powinien zrobić 4,1 obrotu flanszy do której przykręcasz wał napędowy wtedy jest przełożenie 4,1
  
 
Cytat:
2009-11-16 19:22:58, winiar7 pisze:
jeden pełen obrót koła (półosi) powinien zrobić 4,1 obrotu flanszy do której przykręcasz wał napędowy wtedy jest przełożenie 4,1


Dziękuję, to chyba najprostsze wytłumaczenie jakie może być.
  
 
Cytat:
jeden pełen obrót koła (półosi) powinien zrobić 4,1 obrotu flanszy do której przykręcasz wał napędowy wtedy jest przełożenie 4,1

a mozna to zrobić w 126p,bo podejrzewam że ma flaki z bisa(skrzynia,nie ja )?


[ wiadomość edytowana przez: Nowy666 dnia 2009-11-16 19:49:08 ]
  
 
Cytat:
2009-11-16 17:34:36, vazyl pisze:
Jak można poznać nie rozbierając mostu jakie przełożenie w nim drzemie?


Ja widzialem ze w polonezach nabite jest oznaczenie.