Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
deathrider_85 Sympatyk FEFK Renault Launa II ph.2 ~BB | 2009-11-17 22:01:34 Najprawdopodobniej przy po ostrym hamowaniu tarcze Ci się lekko krzywią i pojawia się huczenie z powodu wibracji. Albo z tym żyjesz, albo kup nowe tarcze, najlepiej jakieś sportowe np. ATE PowerDisc, albo Mikody powinno być lepiej .
Inna opcja to koniec klocków hamulcowych, ale to możesz sprawdzić po ściągnięciu koła. |
krzysiek808 Escort 1.4 MKV 92r.b+g Płock | 2009-11-18 07:23:18 Z tego co wiem to mogą być następujące przyczyny:
przede wszystkim tarcze mogły sie pokrzywić przy szybkim wjezdzie na rozgrzanych hamulcach do kałuży-zjawisko to zdarza sie najczesciej przy tanich tarczach. Drzenie moze pojawic sie takze gdy do nowych tarcz zalozymy stare klocki - moga one pokrzywic tarcze poniewaz maja nie rowno wytartą powierzchnie i dociskają np tylko punktowo ale tez: 1. za małe ciśnienie w kołach 2. zle ustawiona zbieżność 3. niewyważone koło (opona ma bicie i huczy) 4. luz w układzie kierowniczym (maglownica lub koncowka drazka) - koło wtedy ma luz i buczy Kolego, ale jakie sa jeszcze objawy: drży kierownica, czuć bicie na pedale hamulca, itp??? |
krzysiek808 Escort 1.4 MKV 92r.b+g Płock | 2009-11-18 07:25:38 Z tego co wiem to mogą być następujące przyczyny:
przede wszystkim tarcze mogły sie pokrzywić przy szybkim wjezdzie na rozgrzanych hamulcach do kałuży-zjawisko to zdarza sie najczesciej przy tanich tarczach. Drzenie moze pojawic sie takze gdy do nowych tarcz zalozymy stare klocki - moga one pokrzywic tarcze poniewaz maja nie rowno wytartą powierzchnie i dociskają np tylko punktowo ale tez: 1. za małe ciśnienie w kołach 2. zle ustawiona zbieżność 3. niewyważone koło (opona ma bicie i huczy) 4. luz w układzie kierowniczym (maglownica lub koncowka drazka) - koło wtedy ma luz i buczy Kolego, ale jakie sa jeszcze objawy: drży kierownica, czuć bicie na pedale hamulca, itp??? |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-11-18 08:38:58 jak trze to musi huczeć, a jak głośno, to zależy od dobranych materiałów ścierających się, siły docisku, prędkości i nierówności powierzchni. |
krzysiek808 Escort 1.4 MKV 92r.b+g Płock | 2009-11-18 20:17:56 Przyznam się ze od kilku dni (zaczeło się gdy wjechałem w kałuze) gdy lekko hamuję to coś w kołach dosłownie wali ! Dziś zmieniłem oponki na pirell i wywazyłem koła. Efektem jest lepsze prowadzenie i kierownica już nie drzy, ale nadal cos wali. Klocki mam nowe, a tarcze stare, lecz oryginalne.
Szef niedawno to samo miał w Peugeot Partnerze - przebieg 60tys i oryginały tak sie pokrzywily ze kierownicy utrzymac nie mogł! Kurcze, poza tym biciem to auto zajebiscie sie prowadzi. |
krzysiek808 Escort 1.4 MKV 92r.b+g Płock | 2009-11-29 18:34:08 Lol, udało mi sie usunąć bicie hamulców i to dosłownie za darmo !!!
Podniosłem przód auta na dwóch lewarkach i posprawdzałem luz w kołach. Okazało się ze po zmianie lozysk jedno kolo miało lekki luz. Oczywiście dokręciłem. Następnie zdjąłem koła, oczyściłem tarcze, zacisk i piaste z rdzy, popsiukałem wszystko resztkami czarnego lakieru . Tarcze miały lekki kant więc je potraktowałem szlifierką z tarczą kontową. Na koniec zamieniłem tarcze stronami i wszystko złożyłem. Samochód hamuje lepiej i co najważniejsze kierownica nie drzy. Przejechane od naprawy 400 km, z czego 170 za jednym pociągnięciem i zero problemów. Wiem ze moze taki ze mnie kamikadze po szlifuje tarcze ale działa i naprawde samochod dęba staje. |