Różnice między 2105 a 2107, i inne pytania.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, noszę się z zamiarem kupna Lady, ale niespecjalnie orientuję się w temacie.

1.
Pytanie jak w tytule:
Jakie są różnice pomiędzy Ladą 2015 a 2107 ?
Na stronie LKP można przeczytać, że "2107 generalnie jest bardziej komfortowym samochodem niż 2105."
Natomiast na rosyjskiej wikipedi jest wyszczególniona cała lista różnic pomiędzy 5 a 7.
Więc jak to w końcu jest ?

2.
Zastanawiam się nad sprowadzeniem "nowej" Lady z któregoś z krajów wschodnich UE. Nowej znaczy się rok produkcji po 2000, albo może nawet nówka sztuka z Rosji.
np: ogłoszenie z Litwy
Tylko czy to ma jakikolwiek sens, zawracać sobie tym głowę ?

3.
Kolejna sprawa, czytam Wasze forum i widzę, że Lada w dobrych rękach łatwo poddaje się wszelkim modyfikacją, osobiście chcę otrzymać z Lady auto które będzie służyć do codziennej eksploatacji, ale da radę osiągnąć 100km/h poniżej 10 sec. Czy jest to możliwe technicznie i czy ma zasadność cenową ? Bo za 20tyś można kupić Mazdę MX-5.


Na początek mam tylko tyle pytań, z góry dziękuję za konstruktywne podejście do tematu i pomoc.
Jeśli napisałem topic w niewłaściwym dziale, to przepraszam i proszę o korektę

Pozdrawiam, Piotr.
PS: jeśli popełniłem jakiś grzech śmiertelny względem Ładnej to przepraszam
  
 
Czesc!
2105 i 07 maja roznice na zewnatrz i na wewnatrz. Inne zderzaky, tylne swiatla, inna maska. Wewnatrz sa inne fotele, inne zegary..
I silnik jest roznica 2105 jest 1300, 2107 jest 1500 (ale 21053 jest 2105 z silnikiem 1500, 21072 jest 07 z 1300, 21073 jest 1700, 21074 1600)

Lepiej ze zdjecia widziec:
2105
http://englishrussia.com/images/vaz_2105_tuning/1.jpg
http://lh5.ggpht.com/_PFjMi5EIaeM/ROjSBV27ABI/AAAAAAAAAdw/RJHEb_aws9I/Lada+2105+rear.jpg
http://ladafanklub.webpark.cz/obr/clanky/2105_test/01.jpg

2107
http://www.autowp.ru/pictures/vaz/2107/autowp.ru_vaz_2107_-lada-_4.jpg
http://www.abc.se/~m9805/eastcars/vaz/vaz1b.jpg
http://bakunights.net/uploads/posts/2009-10/1256035256_BakuNights.Net_2107-3b13.jpg

No a nebo tu popatrz. Czy umisz azbuke, to sa tam tez techniczne parametry (ale tylko wspólczesnie produkovanych 1600)
http://lada-auto.ru/cgi-bin/autoimg.pl?id=6340948
http://lada-auto.ru/cgi-bin/autoimg.pl?id=4935



[ wiadomość edytowana przez: Ladusa dnia 2009-11-18 00:09:10 ]
  
 
1) Generalnie roznice:
wnetrze w sumie cale: deska, fotele, konsola z nawiewami, zegary, kierownica, tapicerka drzwi, polka tylna,
z zewnatrz: maska przednia z zawiasami, pas przedni, atrapa, wycieraczki na lampach (sa W 2107), tylna klapa, tylne lampy, zderzaki.
Pozatym technicznie to samo, buda tez ta sama. Po prostu to ten sam samochod w wersji wypas (2107) i w wersji dla ludu (2105).
2) co do oplacalnosci tuningu - jezeli nie jestes zapalencem marki Lada to tuning sie nie oplaca. Zeby to mialo rece i nogi (czyli tuning prawdziwy a nie wiejski) to trzeba wlozyc naprawde uczciwe pieniadze. A juz za pare tysiecy kupisz zachodnia czy japonska bryke ze stukilkudziesieciokonnym silnikiem ktora na pewno bedzie miala lepsze osiagi. Wiec podsumowujac - jak tuning to tylko w przypadku gdy jestes fanatykiem

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2009-11-18 14:51:08 ]
  
 
Jeżeli bardzo pragniesz Łady, nie kupuj nowej. Poszukaj takiej z lat 80-tych, od dziadka. Wydasz 2-3 tysiące. Reszte kasy możesz włożyć w inne auto "zachodnie". Albo w tuning Lady

Opłata roczna za OC w rozbiciu na koszt dzienny jest niewielka, więc śmiało rozważ takie rozwiązanie nawet jakby auto miało jeździć rzadko.




-----------------
http://plepleple.pl
  
 
Dziękuje za dotychczasowe odpowiedzi

Czyli obojętnie co kupię to to samo, tylko przemodelowane. W zasadzie bardziej interesuje mnie silnik i skrzynia biegów.
Skrzynia oczywiście tylko 5 biegowa. Natomiast z silnikiem mam problem: 1.5, 1.6 czy 1.7 L
Różnice w ilości mocy nie są znaczne, ale interesuje mnie podatność na przeróbki podnoszące ilość KM. Z tego co widzę to najczęściej występującym silnikiem wśród "forumowych" Lad jest 1500. Oczywiście silnik można wymienić, ale na początek zakładam oszczędne wydawanie gotówki na modyfikacje, chce zobaczyć czy mnie to zainteresuje czy też uznam, że nie nadaję się na mechanika
A więc:
4.
Jakiego silnika szukać 1.5, 1.6 czy 1.7, i z jakich lat? Bo np. Nissan Navara z lat 2000-2007 ma problem z 2.5L dieslem, silnik się podobno rozsypuje

5.
Jakie są koszta utrzymania takiego auta ?
Spalanie swoją drogą, czy te podawane na stronie LKP są realne?
Jak jest z OC, wiadomo, że dla każdego kierowcy jest liczone inaczej. Jeśli mogę, to proszę o podanie przynajmniej orientacyjnych kwot.
No i naprawy bieżące, wiadomo są to stare, radzieckiej konstrukcji, auta, więc potrzebują trochę więcej troski niż nowe "japończyki".
  
 
Cytat:
2009-11-18 21:35:51, Crazy_Ivan pisze:
Skrzynia oczywiście tylko 5 biegowa. Natomiast z silnikiem mam problem: 1.5, 1.6 czy 1.7 L Różnice w ilości mocy nie są znaczne, ale interesuje mnie podatność na przeróbki podnoszące ilość KM.


1,5 i 1,6 - silnik gaźnikowe o identycznej konstrukcji - tyle że 1,6 ma cylindry rozwiercone o 3 mm - czyli jeżeli nie trafisz na jakiś felerny egzemplarz to każde 1,5 mozna przerobić na 1,6 - rozwiert z 76 na 79 mm i tłoki z 1,6 lub 1,3. Tak samo 1,6 mozesz przerobić na 1,7 - tu również masz różnicę 3 mm - rozwiert na 82 mm i tłoki z 1,7. Dodatkowo oryginalne 1,6 nie występowało o ile sie nie myle w 2105.
Co do silnika 1,7 to w 99% są to jednostki wtryskowe (monowtrysk) i również nie występowały w 2105 tylko w 2107, kombi 2104 i w Niwie. W Niwie wystepują również 1,7 MPI.
  
 
Cytat:
2009-11-18 21:35:51, Crazy_Ivan pisze:
Dziękuje za dotychczasowe odpowiedzi Czyli obojętnie co kupię to to samo, tylko przemodelowane.


Tak samo jak modele wcześniejsze - 2101, 2103 i 2106 - tu również wszystkie mechanizmy podzespoły współwymienne z 2105 i 2107
  
 
Moja Ladzinka 07 z silnikiem 1300 ma LPG. Wciaga tego gazu miedzy 10 a 13 litrow na 100 km.

Spalanie benzyny to 8-11/100.

Podobno 13oo i 15oo sa podatne na przerobki.

Trwalosc poszczegolnych elementow nie stoi na rowni z japonczykiem, ale tez nie jest zatrwazajaca.

Czasami cos sie sypnie, ale z reguly koszty naprawy sa smieszne.

Nie oplaca sie np. kupowac uzywanych czesci. Jak mi posypal sie alternator, kupilem nowy za 200 PLN. Za uzywany musialbym zaplacic 80-150 PLN.

Moj egzemplarz Ladzinki ma w tym momencie 118.ooo km i amortyzatory sa oryginalne - nie wykazuja przy tym szczegolnego zuzycia.




-----------------
http://plepleple.pl
  
 
okolo 700 PLN przy pelnych znizkach w Warszawie w L4. Teraz pewnie byloby taniej, bo maja jakas promocje.

-----------------
http://plepleple.pl
  
 
Cześć.

Z tymi 10 sekundami do 100km/h, to troszkę przesadziłeś
Dobrym wynikiem będzie, jak zejdziesz po przeróbkach do 13 sek.

Lada nie jest Alfa Romeo i nie spodziewaj się po niej super osiągów. Myślę, że ja setkę zamykam tak ok. 17-20 sekund, a silniczek jeszcze mam żwawy.
  
 
Witam
Te 10s do setki, to chyba tylko hasło wywoławcze, dla seryjnej Łady przyspieszenia najlepsze wystepuja do ok. 80 km/h, w miescie to wystarczy do płynnej i szybkiej jazdy, z pewnoscią nie pozostaniesz na starcie spod świateł ostatni
  
 
fakt 10 sec to trochę przesada

dzięki za pomoc, mam nadzieję, że w przyszłym roku odezwę się już z prośbą o porady dotyczące konkretnych aut na sprzedaż, i dochodzimy do pytania numer:

6.
Na co zwracać uwagę przy zakupie Lady 2105/7 ?
poza rzeczami standardowymi, jak blacharka, zawieszenie, praca silnika, przychodzi mi do głowy tylko rdza. Auta nie są młode to raz a dwa były produkowane w czasach kiedy "zabezpieczenie antykorozyjne" było nieznane na naszym rynku.
  
 
No na nic innego
  
 
i najlepiej kup jednak 2105, auto mniej pospolite i moim zdaniem lepiej wyglada
A 2107 to nie wiem w czym jest niby bardziej komfortowa
  
 
Cytat:
2009-11-22 13:39:16, Auta nie są młode to raz a dwa były produkowane w czasach kiedy "zabezpieczenie antykorozyjne" było nieznane na naszym rynku.



Coś bredzisz....



-----------------
http://plepleple.pl
  
 
dawno się nie odzywałem, bo szukałem, ale w końcu znalazłem:
ładne autko
proszę o obejrzenie zdjęć i ocenę, jutro rano jadę na miejsce, więc jak się uda to po południu będę miał Lade

dane:
2107
1989 rok
1,5 benzyna bez gazu
2 właściciel
37 tyś kilometrów (to mnie zastanawia)
oryginalny lakier, i środek

ze zdjęć potrafię wywnioskować tylko, że progi są ciemniejsze, może być rdza pod lakierem, wgniecenie na drzwiach kierowcy nierobione bo nie chciał facet przemalowywać auta, tyle.


wejdę na forum przed pracą dzisiaj i jutro rano jak wrócę z pracy, przed wyjazdem, bardzo proszę o pomoc.

z góry dziękuję i pozdrawiam Piotrek
  
 
Wydaje mi się, że na progach powinny być gumowe listwy, tu ich nie ma, podobnie jak otwoŸów montażowych - przyjrzyj się tym progom dokładniej

-----------------
http://plepleple.pl
  
 
no właśnie, też to zauważyłem, na lewym boku listwa jest a na prawym nie ma
  
 
Jak za 700zł to brac. Przebiegu napewno nie ma takiego, raczej licznik się przekręcił. Jeden próg zabetonowany a drugi z nieleczoną pruchnicą
  
 
panowie mam pytanie...
z uwagi na to że los mojej ładzianki stoi pod znakiem ???? poszukuję innej lepszej- bynajmniej nie bitej...
jest niedaleko mnie łada 2107 1990 rok z gazem z przebiegiem ponoć 92tyś ....za.......3200zł
ze zdjęć wynika że być może jest to prawda, ale na zdjęciach to i moja ładnie wygląda(jak je odpowiednio zrobić)...wybieram się ją obejrzeć....



tylko czy jest sens dawać 3200 za 20 letni samochód??????????