[MKVII] 1.8 td 90 km nie pali zimny...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ludzie pomozcie. swiece i grzanie sprawne, jak jest ok 5-10 stopni auto nie chce zapalic. podczas krecenia za autem chmury bialego dymu ale nie odpala. jak jest zimniej to tez sa klopty ale mniejsze. ratujcie bo idzie zima a starym mk5 nie dam rady jezdzic bo nie ma zawiecha


[ wiadomość edytowana przez: ALLka dnia 2009-11-23 00:15:10 ]
[ powód edycji: Edycja tytułu. ]
  
 
przejrzyj forum, było sporo o tym.

generalnie:

filtry, paliwo, termostat woskowy, świece, aku i musi działać.


wg mnie masz padnięty termostat woskowy.
  
 
a mozesz mi powiedziec gdzie sie on znajduje i czy jest jakas mozliwosc jego naprawy?
  
 
Cytat:
2009-11-23 00:55:07, najmrek pisze:
a mozesz mi powiedziec gdzie sie on znajduje i czy jest jakas mozliwosc jego naprawy?



naprawy to raczej nie, ew wymiana na nowy.

z przodu silnika do pompy powninna iść linka wychodząca z bloku silnika, to właśnie link od termostatu. Jak masz zimny silnik, to niech jedna osoba pociągnie dźwigienkę na pompie do której przymocowana jest linka od termostatu a druga niech odpala, będziesz widział czy lepiej pali.
  
 
to sie znajduje na lewym nadkolu? metalowy walec z wystajacym trzpieniem do ruchomej blachy do ktorej przymocowana jest linka idaca do pompy?! bo wlasnie dzis to odkrylem i domyslilem sie ze to cos na ksztalt ssania. czyli mowisz, ze tylko wymiana?
  
 
Cytat:
2009-11-23 20:33:38, najmrek pisze:
to sie znajduje na lewym nadkolu? metalowy walec z wystajacym trzpieniem do ruchomej blachy do ktorej przymocowana jest linka idaca do pompy?! bo wlasnie dzis to odkrylem i domyslilem sie ze to cos na ksztalt ssania. czyli mowisz, ze tylko wymiana?



takie coś:

KLIK
  
 
nie wiesz przypadkiem gdzie moge znalezc schematy sterowania silnikiem z autodaty lub infotecha?!
  
 
u mnie inaczej to wyglada. nie wiem czy ma znaczenie ze jest to silnik endure de a nie ten starszy...
  
 
Cytat:
2009-11-23 20:36:54, najmrek pisze:
u mnie inaczej to wyglada. nie wiem czy ma znaczenie ze jest to silnik endure de a nie ten starszy...



Bo chyba to jest inne kiedy jest pompa boscha a inne kiedy lucasa
  
 
sprawdze jutro jaka mam pompe i zrobie fotke tego ystrojstwa u mnie...
  
 
endura de to zdaje się bosch, ale trzeba poczekać aż ktoś lepszy od diesla się odezwie
  
 
bede wdzieczny za jakiegos speca od diesli bo jestem bliski zrobienia z essiego ogniska... kielbaski we wlasnym zakresie
  
 
Ja bym przyczyny szukal gdzie indziej, ja 3 zimy mam za soba z popsutym owym ustrojstwem i wiekszych problemow z zapalaniem niemam. Teraz idzie czwarta i niezapowiada sie na problemy.
  
 
to gdzie bys szukal? poradz cos...
  
 
On tylko nie pali w przedziale od 5-10 stopni? A jak jest zimniej to sie poprawia? Najpierw to bym zmierzyl kompresje to duzo by wyjasnilo.
  
 
czy to ze z wyechu leci bialy dym podczas krecenia a auto nie odpala ma jakies znaczenie? rozumiem ze przy braku kompresji do roboty pierscienie?!
  
 
Cytat:
2009-11-23 21:36:55, najmrek pisze:
czy to ze z wyechu leci bialy dym podczas krecenia a auto nie odpala ma jakies znaczenie? rozumiem ze przy braku kompresji do roboty pierscienie?!

Duze ilosci tego dymu moga oznaczac wydmuchana uszczelke pod glowica. Moze tak byc, ze wystarcza pierscienie.
  
 
Wydaje mi sie ze nie woskowy tylko silniczek wspomagania wolnych obrotow: przynajmniej u mnie tak jest, a mam identyczny silnik,
cos takiego http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=123
  
 
Cytat:
2009-11-23 21:41:06, mefis22 pisze:
Duze ilosci tego dymu moga oznaczac wydmuchana uszczelke pod glowica. Moze tak byc, ze wystarcza pierscienie.


no dobra ale uszczelka wydmuchana jest niezaleznie czy silnik cieply czy zimny, a na cieplym odpala za pierwszym razem i nie kopci
  
 
Sproboj jak bedziesz krecil do oporu wcisnac gaz i zobacz wtedy czy odpali lepiej.