[MKVII] Przedziwne obroty silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jestem szczęśliwym nabywcą Escorta o pojemności 1,4 Samochód jest z 1996 roku i niestety ostatnie 2 lata stał praktycznie nieużywany. Samochód pali bez problemów, jeździ jak trzeba ale ma jeden przedziwny objaw.
Na wolnych obrotach (na luzie lub przy wciśniętym sprzęgle) auto ma przedziwne obroty. Jeżeli samochód stoi w miejscu to obroty skaczą między (orientacyjnie) 500 a 1300 obrotów. Jeszcze ciekawiej jak się wrzuci luz w czasie jazdy, bo wtedy obroty są stałe i na poziomie 1800. Tak więc np. jeżeli samochód stoi to obroty skaczą a jak zacznie się np staczać z górki to obroty wzrastają do 1800 Tak to wygląda w ogólnym zarysie.
Oczywiście, korzystając z forum, trafiłem do zachwalanego serwisu w Warszawie na ul. Białołęckiej. Tam bardzo dokładnie zrobiono mi ogólny przegląd pojazdu i stwierdzono, że to wina tego iż niestety silnik jest zarżnięty i można tylko zrobić remont silnika. Przy okazji sprawdzono mi silniczek krokowy i wykluczono tę usterkę.
Podjechałem jednak jeszcze do innego serwisu i tam sprawdzono mi ciśnienie w cylindrach. Na wszystkich było równo po 12 atm więc tutaj stwierdzono, że silnik nie jest jeszcze wykończony ale jednocześnie nie potrafili rozwiązać problemu.
Przepraszam za przydługą opowieść ale chciałem dokładnie opisać o co mi chodzi. Może ktoś z was ma pomysł co można z tym zrobić bo autko ma wnętrze bardzo zadbane, nie jest malowane i nie ma praktycznie rdzy więc warto byłoby go odszykować ale ten silnik....
Będe wdzięczny za każdą sugestię. Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-11-27 18:37:36 ]
[ powód edycji: Temat kolego, temat! ]
  
 
kolego,krokowiec do czyszczenia
  
 
Byłoby za prosto Tak jak napisałem, w serwisie sprawdzili że silniczek jest dobry.
Może inna propozycja ?
  
 
kolego,to że ci powiedzieli ,że krokowy jest dobry to nieznaczy że tak jest,masz typowe objawy krokowca.
Jest jeszcze jedna możliwość,kolektor łapie gdzieś lewe powietrze,ale ja obstawiam kroka.
P.s. W jednym serwisie powiedzieli ci że silnik kaput,a w drugim że dobry,więc widzisz jak to jest,co jeden to lepszy mechanior

[ wiadomość edytowana przez: kris2629 dnia 2009-11-26 20:17:03 ]
  
 
Cytat:
P.s. W jednym serwisie powiedzieli ci że silnik kaput,a w drugim że dobry,więc widzisz jak to jest,co jeden to lepszy mechanior



To jest argument. Tyle, że w tej ocenie obydwa warsztaty były zgodne Jeden i drugi, wyjął i przeczyścił krokowca i stwierdzili, że to nie jego wina ale kto wie? No ale co? Kupić silnik w ciemno? Nie bardzo mam od kogo pożyczyć żeby to sprawdzić.
  
 
no to nie wiem,niech może ktoś mądrzejszy się wypowie
takiego masz?




[ wiadomość edytowana przez: kris2629 dnia 2009-11-26 20:43:37 ]
  
 
Nigdy nie miałem czegoś takiego w żadnym samochodzie Najciekawsze jest to że te obroty rosną jak samochód jedzie na luzie. Przyznam, że ja straciłem pomysły.
Dzięki za dobre chęci
  
 
kolega dobrze radzi obstawiał bym to samo albo krokowiec albo ciągnie lewe powietrze
  
 
Cytat:
2009-11-26 20:37:50, kris2629 pisze:
no to nie wiem,niech może ktoś mądrzejszy się wypowie takiego masz? [ wiadomość edytowana przez: kris2629 dnia 2009-11-26 20:43:37 ]



U mnie jest ta wersja pierwsza, do silnika 1,4
  
 
Sprawdziłem jeszcze raz bo zapisałem sobie symbol. Kształt taki jak pierwszego (taki podłużny) tylko symbol ma inny : 91XF-9F715-BA

Na allegro można kupić za 90-150zł ale używane i cholera wie czy dobre. Nowy kosztuje 429zł

[ wiadomość edytowana przez: JD2005 dnia 2009-11-26 20:51:10 ]
  
 
wyciągnij go,rozkręć na 2 części i tą prawą ze zdjęcia wyczyść w benzynie ekstrakcyjnej,jakimś małym pędzelkiem,złóż,załóż i zobacz jak się będzie zachowywał,jak będzie d..a to znaczy że gdzieś lewe powietrze łapie.
przeczyść też na lewej części styki,może na kostce coś nie styka.

nie 429 tylko ok.270zł.

[ wiadomość edytowana przez: kris2629 dnia 2009-11-26 20:53:52 ]
  
 

jeśli będziesz go czyścił ,to zwróć uwage na uszczelke pod nim,może być uwalona i też będzie łykał lewe powietrze.

[ wiadomość edytowana przez: kris2629 dnia 2009-11-26 21:04:14 ]
  
 
Dzięki kolego ale dokładnie to zrobili mi w obydwu warsztatach Rozkręcili, przemyli w benzynie i .... kupa.
Nie zmienia to jednak faktu, że obydwa serwisy się myliły. Bardziej mnie przekonują te styki bo on prawie 2 lata stał więc wiele rzeczy pordzewiało (tarcze, klocki itp. więc może styki też)
  
 
no to zobacz te styki i kostke do krokowca,wyczyść i kup sobie jakiś środek do elektryki w spraju,popryskać i wsio.
  
 
Cytat:
2009-11-26 20:51:54, kris2629 pisze:
nie 429 tylko ok.270zł.


Kriss kolega ma racje krokowy do niego kosztuje ponad 400zł bo jego krokowy wygląda jak ten co dałeś na foto, ale przykręcany jest na 4 śrubki, a nie na 3.
Dokładnie powinien wyglądać tak:




[ wiadomość edytowana przez: DANIELKARI dnia 2009-11-26 21:13:26 ]
  
 
chyba ze tak,ten na 3 kosztuje ok.270
  
 
Sprawdzałem w sieci i dlatego tak napisałem Oryginalny, nowy to niestety ok. 400zł a innych nie bardzo chciałbym kupować bo to może być straszne g... i wyrzucone pieniądze
  
 
Cytat:
2009-11-26 21:15:54, JD2005 pisze:
Sprawdzałem w sieci i dlatego tak napisałem Oryginalny, nowy to niestety ok. 400zł a innych nie bardzo chciałbym kupować bo to może być straszne g... i wyrzucone pieniądze



poszukaj używki na szrotach lub na giełdzie na podmianę (coś koło 50zł możesz dostać, ale ciężko znaleźć, bo wszyscy mają do 1,6)
  
 
tylko jaka jest gwarancja, że ten używany będzie dobry?
  
 
Cytat:
2009-11-26 21:18:49, JD2005 pisze:
tylko jaka jest gwarancja, że ten używany będzie dobry?


to popytaj czy ktoś z twojej okolicy ci nie pożyczy na podmianę

P.S. chyba lepiej wydać 50zł za używkę, niż ponad 400zł na nówkę
Widzę że na dziś miał być spot w wawie INFO SPOTA mogłeś wpaść i popytać czy ktoś Ci nie pomoże


[ wiadomość edytowana przez: DANIELKARI dnia 2009-11-26 21:23:28 ]