[MKVII]szarpie przy duzych predkosciach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
jestem posiadaczem escorta kombi 1996r od miesiaca z silnikiem 1,6 16v zettec nie wiem oc oc chodzi ale naprzyklad podczas pywprzedzania na 3 czy 4 biegu przy predkosciach okolo 100km do 120km zaczyna szarpac
pomozcie o co kaman

[ wiadomość edytowana przez: ALLka dnia 2009-11-26 22:19:46 ]
[ powód edycji: Edycja tytułu. ]
  
 
Normalne, a przestaje tak przy 130 i w gore.

Do wywazenia wszystkie 4 koła i do sprawdzenia opony, jesli nadal bedzie tak to trzeba podmienic koła na probe.
  
 
ok dzieki sproboje
  
 
ale na 5 biegu już nie szarpie? Albo jak hamujesz z dużych prędkości? Kierownica Ci drży wtedy, czy szarpie tylko silnikiem, jakby się dławił?
  
 
szarpie silnikiem jakby sie dlawil
gadalem z wujkiem zony wlasnie a on jest diagnosta w pile mowil ze tak jest komp zaprogramowany i ze ma ustawiona dawke paliwa do danego biegu czy cus takiego i jak za szybko jade to wtedy tak jakby odcinal paliwo zeby silnika nierozdupczylo ale niewiem czy to prawda czy straszak zebym nae cisnol
  
 
e tam, straszył Cie, dopuki nie wchodzisz na czerwone pole obrotomierza, to powinien iśc. Jaki sens jest wkładać silnik i go dławić...?
zrób reset kompa, zobacz co się dzieje , a jak nic się nie zmieni, to diagnostyka błędów kompa.
  
 
ok spoko
myslalem ze to kable kupilem silikonowe ale nic sprawdzalem swiece i tez sa ok
sprubuje ten reset
na dlugo trzeba akumulator odlaczyc zeby sie komp zresetowal
  
 
jedni piszą, że na chwilkę, ale ja odpinam na noc, a później odpalam na wolnych obr chodzi kilka minut i później jazda ze zmiennymi obrotami (oczywiście wszystko na pb). Po kilkunastu km komp zbiera skrajne parametry i się samoadaptuje.
  
 
To czym szarpie bo juz nie łapie, silnik szarpie, kierownica szarpie, pisz takie rzeczy bo nikt sie nie bedzie domyslał.
  
 
magik spojz troszke nizej jest napisane ze silnikim
kolega surec od razu wiedzial o co kaman
surec a po podlaczeniu kompa nietrzeba czekac az sie silnik zagzeje i wentylator wlaczy do w kadecie tak mialem ze musialem tak czekac tylko ze tam mialem zwykly silnik a nie 16v
  
 
Cytat:
2009-11-28 10:10:22, PITBULL33 pisze:
magik spojz troszke nizej jest napisane ze silnikim kolega surec od razu wiedzial o co kaman surec a po podlaczeniu kompa nietrzeba czekac az sie silnik zagzeje i wentylator wlaczy do w kadecie tak mialem ze musialem tak czekac tylko ze tam mialem zwykly silnik a nie 16v


tak piszą w instrukacjach, coby się włączył went. Ja tak czekam, ale wielu nie czeka...
  
 
podobno jak sie nieczeka tylko pochwili rusza to wtedy komp zapamietuje wieksza dawke paliwa i niby wtedy wiecej pali
  
 
Witam!!! Mam problem z moim fordzikiem (1,6 16V ZETEC '95). Przy dodawaniu gazu spokojnie, obojętnie na którym biegu robi mi kangurka przy około 2 - 2,2 tys obrotów. Problemu nie odczuwam jak utrzymuje go na wysokich obrotach tak powyżej 2,5 tys. Co może być przyczyną??? Czy to że zazwyczaj jeżdżąc trzymałem mu właśnie obroty w okolicy 2000??? I co padło??? Przeglądałem forum i wychodzi że najprawdopodobniej potencjometr przepustnicy - jak to sprawdzić???
Będę wdzięczny za pomoc!!!