Świece - ECU

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie wiem czy już był taki problem wałkowany ale ja mam pytanie.
Na ile ECU w Toykach jest w stanie się samoedukować?
O co chodzi? Przykład:
Chciałem wymienić świece i skusiłem się na czteroelektrodowe Bosch-a. Silnik po wymianie chodził nierówno. Wywaliłem je i wsadziłem z powrotem stare, wszystko ok. Kupiłem NGK dobierane wg. katalogu, założyłem i znowu to samo . Wsadziłem stare, ok. Kupiłem Denso dobierane wg. dwóch katalogów i znowu to samo .
Jak sprawdziłem stare świece to się okazało, że nie są (wg. katalogu) do tego silnika.
I tu się pojawia zasadnicze pytanie czy ECU się dostosowało do dotychczasowych świec i jak teraz wymieniam na nowe to powinienem zresetować ECU?
  
 
A co ci szkodzi. Zrestartuj pamięć wtrysku (1 bezpiecznik wyjąć, włożyć i już). Jak dla mnie to zmiana świec nie powinna mieć znaczenia ale może się mylę. Mój się restartuje przy każdym odpaleniu i chodzi jak żyleta a były problemy na gazie właśnie przez autoadaptację.
  
 
A jednak świece się różnią np. temp. pracy, szczeliną pomiędzy elektrodami, itp. Zresetuję kompa ( ja zdejmuję klemę z akumulatora).
  
 
U mnie wystapil podobny problem. Po wymianie swiec na platynki najpierw chodzil normalnie ale po przejechaniu jakis 300km zaczely sie problemy. Mianowicie na zimnym silniku chodzil coraz gorzej az doszlo do tego ze prawie nie moglem go odpalic. Po wymianie na stare(oryginaly) troche sie poprawilo ale nadal mam problemy z jazda na zimnym silniku. Co dziwne na gazie chodzi normanie, nawet na zimnym silniku. Resetowalem kompa ale nie przynosi to zadnych efektow. Na dodatek przeddzien wyjazdu na zlot sp...il mi sie alternator i troche sfajczyla sie instalacja. Ale sytuacja zostala opanowana tylko zlot mi przejechal kolo nosa k..a. No ale coz poczekamy na nastepny.

Pozdroofka
  
 
ja juz gdzies pislaem ze swiece to lepiej oryginaly w ASO ale mnie objechano ze nie trzeba, ze cena nie taka i taki tam. A tu prosze przyklad. Wydatki na rozn cuda = sie 1 dobremu wydatkowi w ASO
  
 
Tomi -nigdy nie kupowalem swiec w ASO i nigdy nie mialem problemow ze swiecami przy samochodach i motocyklach.Regula nie daje sie potwierdzic.
  
 
Tomi_66 Wysłany: 2003-08-28 21:07:19

ja juz gdzies pislaem ze swiece to lepiej oryginaly w ASO ale mnie objechano ze nie trzeba, ze cena nie taka i taki tam. A tu prosze przyklad. Wydatki na rozn cuda = sie 1 dobremu wydatkowi w ASO



A jakie świece zakładają w ASO ? DENSO!!!!!!!!!!
Więc czy pojadę do ASO i mi zamontują Denso czy pojadę do zaufanego sklepu i dobiorą wg. dwóch katalogów świece Denso to jaka to różnica?
  
 
Cytat:
2003-08-29 09:17:37, tokairika pisze:
A jakie świece zakładają w ASO ? DENSO!!!!!!!!!!
Więc czy pojadę do ASO i mi zamontują Denso czy pojadę do zaufanego sklepu i dobiorą wg. dwóch katalogów świece Denso to jaka to różnica?


Różnica jest i to duża. W cenie
  
 
Micaj Wysłany: 2003-08-29 09:19:25

Cytat:
--------------------------------------------------------------------------------


2003-08-29 09:17:37, tokairika pisze:
A jakie świece zakładają w ASO ? DENSO!!!!!!!!!!
Więc czy pojadę do ASO i mi zamontują Denso czy pojadę do zaufanego sklepu i dobiorą wg. dwóch katalogów świece Denso to jaka to różnica?


--------------------------------------------------------------------------------


Różnica jest i to duża. W cenie


Tak, tu Pan władza ma troszeczkę racji. Fleja jest , nie zawsze się umyje po robocie.
  
 
Dziwna sprawa jest z tymi swiecami.Pare takich przypadkow mialem z motocyklami kiedy kupione nowe swiece nie byly akceptowane.Resetowanie kompa nic nie da poniewaz kompik nie jest w stanie wplywac na energie wyladowania.Cala wina lezy chyba w oporze calego ukladu od transformatora do swiecy i na przerwie swiecy konczac.Przewody WN tez maja na to wplyw.Czytalem kiedyc ze wymiana przewodow zaplonowych w mazdzie dala wiecej odczuwalnych efektow niz sportowe swiece.Moze regulacja szczeliny na swiecy dalaby jakis efekt.
Moze sie jednak kolega poswieci dla dobra ludzkosci z klubu i pojedzie do ASO a tam przesledzi co oni zrobia zeby nowe swiece poprawnie chodzily.
  
 
Moi mili !!!!!

Zdjęcie klemy z akumulatora tylko likwiduje błędy.
Aby zresetowć komp zdejmujemy obie klemy i dtykamy jedna o drugą. Zakładamy je spowrotem na akumulator. I odpalamy silnik ma chodzić na wolnych obrotach do czasu aż zacznie chodzić wentylator (do pełnego nagrzania silnika). Przez ten czas wstępnie się programuje. Resztę danych złapie sobie podczas jazdy.

Jeszcze jedno klemy z akumulatora zdejmujemy gdy jest zimny silnik !!!!!!

Każdy komp w Toyocie jest samo edukujący.
  
 
Cytat:
2003-08-30 20:27:49, benezis pisze:
Moi mili !!!!!

Zdjęcie klemy z akumulatora tylko likwiduje błędy.
Aby zresetowć komp zdejmujemy obie klemy i dtykamy jedna o drugą. Zakładamy je spowrotem na akumulator. I odpalamy silnik ma chodzić na wolnych obrotach do czasu aż zacznie chodzić wentylator (do pełnego nagrzania silnika). Przez ten czas wstępnie się programuje. Resztę danych złapie sobie podczas jazdy.

Jeszcze jedno klemy z akumulatora zdejmujemy gdy jest zimny silnik !!!!!!

Każdy komp w Toyocie jest samo edukujący.


Ten sam efekt dostaniesz po odpięciu bezpiecznika EFI i ponownym programowaniu.
Co do świec to zobacz jakie świecie masz obecnie wkrecone , do jakiego typu silnika i wtedy na tej podstawie dobierz nowe DENSO albo NGK. Jak masz jeszcze te stare swiece NGK to załuż i zrestartuj kompa zobaczysz czy bedzie lepiej.