MotoNews.pl
  

Tłumik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Jest to moj pierwszy post na tym forum wiec chcialbym sie przywitac .
Zalozylem ten temat poniewaz jestem nie za bardzo zoorientowany w temacie samochodow, a chcialbym zmienic tlumik w mojej Ladzie. Mam z tym pewien problem poniewaz jak przegladam oferty uniwersalnych tlumikow sportowych to sa one proste, a jak przyjrzalem sie ostatniemu tlumikowi w Ladzie to jest on zakrzywiony. Czy jest jakas mozliwosc zamontowania tego uniwersalnego oraz czy spadnie moc samochodu po jego zalozeniu? Slyszalem ze te uniwersalne tlumiki daja tylko odpowiedni dzwiek ale zmniejszaja moc. Niestety nie stac mnie na prawdziwy sportowy uklad wydechowy
  
 
Do klasykow i 110-tek mozna kupic w f-mie Michael sportowe tlumiki, ktore sie poprostu wklada. Niestety do Samary nic nie mieli (chyba ze sie cos zmienilo). Pozostaje ci odciecie rury od oryginalnego tlumika (najczesciej nie jest ona przepalona) i albo ci sie wszystko posklada na opaske, albo musisz ja przyspawac.
Jasiu
  
 
No wlasnie jak to jest mam nowy tlumik ten typowy bez zbednych dodatkow i chce wiedziec jak po jego zamontowaniu moge wplynac na dzwiek silnika nie zalezy mi na sportowym wydechu chce miec tylko mily pomrok bo scigac sie bryka nie mam zamiaru jak to zrobic pomozcie
  
 
a masz moze namiary na te firme???
nie szukam sportowgo wydechu, ale jakiegos, ktory wytrzyma dluzej niz rok... a jesli bedzie przy tym ladnie brzmiec... to tez milo.

adasco
 
 
Jakiej firmy by nie byl to musi byc ocynkowany.
Przed tlumikiem ktory mam teraz mialem 2 nieocynkowane, ktore wytrzymywaly po nie caly rok. Od zalozenia ocynkowanego od kilku lat jest spokoj (odpukac bo ostatnio napisalem, ze nie bierze oleju i skonczylo sie na wymianie pierścieni )
  
 
a czy tłumiki od samary i 110 nie są takie same?
  
 
Tego nie jestem pewny. Michael ma swoja stronke www. i sa tam namiary na dealerow lokalnych.
Jasiu
  
 
Tłumiki do samary i do 110 są prawie identyczne, różnią się tylko ostatnim wieszakiem (sam jeździłem jakiś czas z tłumikiem od samary i przyspawanym nowym wieszakiem). Moje pytanie jest następujące, czy znacie, jakąś firmę produkującą sportowe i trwałe tłumiki środkowe do 110? Jak myślicie czy jest sens przesuwać katalizator i tłumik bardziej na tył auta? Słyszałem, że to może nieco zwiększyć moc silnika.
  
 
panowie nic prostszego jak pojechac na giełde (przynajmniej u nas widziałem) kupic szpanerski "sportowy wygar" rozciac wyp******ć to gwizdzace badziewie zrobic na przelota i smiga mile widzana gdzies po drodze strumienica


pozdro
  
 
No dobrze, ale ile tak strumienica może kosztować?? Naturalnie chodzi mi o taka, która ma jakieś certyfikaty. Może znacie jakiegoś producenta, który coś takiego robi??
  
 
ja widziałem za 150 łuskowa naturalnie firma "x" z miasta"y" ale caaaałkiem całkiem wykonanie i materiały..
  
 
Szukajcie a znajdziecie, a jak to się nie zgodzić.

Michael Tuning System
  
 
Ja mam komplecik tlumik koncowy +strumienica do poldasa "niby sporowe" nie wiem jakiej firmy bo wszystko kupilem uzywane po atrakcyjnej cenie od kolegi w miare na chodzie.Wszystko bylo spawane bo nie pasilo za bardzo.Nie chodzi masakrycznie jakos w miare cicho bo zostawilem tlumik srodkowymiedzy strumienica i wydechem.Nie widzialem nigdy sesu w pakowaniu kupy kasy w uklad wydechowy sa wazniejsze rzeczy. Juz sie nie moge doczekac sobotniego rajdu jak sie Ladna spisze na hipolu i spawanym moscie.
pozdrawiam
  
 
O strumienicach poczytajcie sobie na tej stronce fajnej, do ktorej dawalem juz linka tuning i nie tylko-aa w watku o magnetyzerach jest - nie chce mi sie go szukac(ew. niech sie moder postara)

Co do tlumika - ja sie nie spotkalem z ocynkowanym ukladem do lady, conajwyzej aluminiowanym, ktory zreszta mam.
Najlepsze tlumiory to chyab sa z kwasowki.
A teraz o sportowosci ukladow:
-kiedys bylem w firmnie zajmujacej sie tlumikami/wydechami - z calkiem inna sprawa niz lada.
Czekam... i przyszedl gosc pyta o sportowy wydech do swojej fury-(chyba ren 19) pani wyjela katalog i znalazla mu cios chyba z sebringa, za kosmiczna kwote chyba 2000 zl za koncowke.
Pan zbladl, zatkalo go zaczal sie pultac ;-P i mowi ze moze by cos tanszego.
Na to pani mowi mu tak - tak mamy tu pseudo sportowe tlumiki za mniejsze pieniadze, ale poza dzwiekiem NIC absolutnie nie daja.

O wydechu juz byla masa watkow, wiec nie bede przynudzal(zreszta to powyzej tez juz pisalem)
Za duzy tlumik moze pogorszyc sprawe, poza tym musi tez rezonowac odpowiednioo i maaasa innych rzeczy.;
Polecam artykul na zsiguli.hu o tlumikach(exhaust system)
Tam jest napisane jaki tlumik do jakiego silnika.

A jak chodzi o 07/05, 3 i 6 pewnie tez to najlepiej i najtaniej kupic Michaela oryginalnego i wstawic od strzala.
  
 
Witam. Ja mam zamontowany u siebie tlumik przelotowy, firmy MARIX. Tlumiczek jest przelotowy w zwiazku z czym daje ladne basowe brzmienie tylko na wolnych obrotach, potem jest praktycznie nieslyszalny. Zamierzam dokupic do niego jescze strumienice nadzwiekowa. Dopiero w takim zestawieniu auto otrzyma niesamowity dzwiek, a takze wieksza dawke mocy. Juz jednak daje sie bez problemu odczuc szybsze wkrecanie auta na obroty i latwiutkie dochodzenie do krancowych granic obrotomierza, bez najmniejszego wysilku. Jescze czekaja mnie modyfikacje silnika
  
 
sie tu podepne zeby nie było pyskowania ze nowy temat

moje pytanko
montował ktos w ładzie kolektor 4-2-1 albo rurowy z poloneza gsi?
bo mam mozliwosc kupienie od poloneza GSI 1.6 i zastanawiam sie ile z tym by było roboty?????????


pozdro