[OGÓLNE] Co to jest Odma?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, Ostatnio udałem się do mechanika, aby ten wymienił uszczelkę pod głowicą, gdyż essi pluł olejem. Zamiast tego została wymieniona pompa paliwowa, i "Odma". Z tym że pierwsze słysze o takim czymś. Co to takiego? Jak by pomogło to essi jest 1.3 w LPG

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-03-01 19:30:35 ]
[ powód edycji: temat ]
  
 
odma jest to przewietrzenie bloku z części korbowej poprzez przewód doprowadzony do pokrywy zaworowej zapobiega to wytwarzaniu ciśnienia w komorze korbowej.
na tym przewodzie stosuje się czasami filtr.
nie ma to nic wspólnego z pluciem olejem.
a skąd ci pluł tym olejem?





[ wiadomość edytowana przez: tomaha13 dnia 2009-12-11 20:11:23 ]
  
 
Cytat:
2009-12-11 20:09:04, tomaha13 pisze:
odma jest to przewietrzenie bloku z części korbowej poprzez przewód doprowadzony do pokrywy zaworowej zapobiega to wytwarzaniu ciśnienia w komorze korbowej. na tym przewodzie stosuje się czasami filtr. nie ma to nic wspólnego z pluciem olejem. a skąd ci pluł tym olejem? [ wiadomość edytowana przez: tomaha13 dnia 2009-12-11 20:11:23 ]



Co ty piszesz z odmy może pluć Olejem kolego
zresztą poczekajmy niech się inni wypowiedzą
  
 
u mnie w 1,6 cvh efi na starej odmie ciapał olejem spod korka wlewu po wymianie odmy jak reka odjął zero oleju, zero dmuchania spod korka
  
 
bo jest tam filtr gdy on będzie zawalony to będzie przepuszczał.
ale to nie jest plucie olejem przewodem tym ulatują opary oleju który powinien się skraplać na filtrze gdy ten będzie zawalony to wtedy olej skrapla się w przewodzie i przedostaje się do filtra wtedy robi się problem.
bo jak co niektórzy nie wiedzą to przewód odmy może być doprowadzony do układu dolotu powietrza jak i do pokrywy zaworowej.
dlatego zadałem pytanie z kąt wydobywa się to plucie oleju
  
 
dobrze, dziękuje tyle chciałem wiedzieć dokładnie nie wiem gdzie, tak mi powiedział mechanik, ja wcześniej nie zauważyłem żeby było gdzieś wylane czy coś, ale olej bardzo szybko znikał. Teraz jeszcze wymiana sprzęgła i będzie przyjemnie się jeździło (ślizga się - v-max to 120km/h)
  
 
Cytat:
2009-12-11 22:40:45, tomaha13 pisze:
bo jest tam filtr gdy on będzie zawalony to będzie przepuszczał. ale to nie jest plucie olejem przewodem tym ulatują opary oleju który powinien się skraplać na filtrze gdy ten będzie zawalony to wtedy olej skrapla się w przewodzie i przedostaje się do filtra wtedy robi się problem. bo jak co niektórzy nie wiedzą to przewód odmy może być doprowadzony do układu dolotu powietrza jak i do pokrywy zaworowej. dlatego zadałem pytanie z kąt wydobywa się to plucie oleju



Jak juz masz cos napisac to przemysl to 2 razy.

Odma wystepuje w silnikach CVH, jest to filtr czastek oleju, w srodku znajduje sie siatka, gdy ta siatka bedzie zalepiona syfem to w skrzyni korbowej zacznie sie wytwarzac cisnienie, ktore nie bedzie miało gdzie swobodnie ujsc(odma) i tym samym olej z cinieniem zacznie byc wypychany korkiem,połaczeniem odmy itd.

Przewod od filtra powietrza do odmy słuzy zmniejszeniu podcienienia wytworzonego przez układ ssacy, jest to stworzone po to gdyz zatykając ten przewod, kolektro ssacy bedzie dosłownie wysysał opary wraz z olejem z układu korbowego, a w ten spob spaliny z układu korbowego sa swobodnie oddawane do kolektroa ssacego, gdyz wiekszosc podciosnienia działa na odcinku filtr powietrza/odma/kolektor ssacy.